Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste nonstick-panne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-16, 09:05   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Jeg slår et slag for IKEA jeg altså. Min har vart lenger enn noen av de andre, dyrere jeg har hatt. Vi byttet den ut nå etter noen år, men den var ikke slitt eller ødelagt, mannen skulle steke egg som viste seg å være rottent, så han insisterte på å kaste hele greia. Var ikke snakk om å spise noe fra den panna igjen, nemlig. Så da ble det ny fra IKEA.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:23   #22
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Den har vi også. På hytta, vel og merke, så den blir ikke mye brukt, men nok til at jeg kan konkludere med at den er kjempegod! Jeg kommer til å kjøpe meg en sånn til hjemmebruk også.

Mamma har også fra Biltema. BEste hun har hatt sier hun, og hun har hatt litt forskjellige. Jeg ble så overbevist i sommer at jeg tenker ejg trenger en slik hjemme også.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:33   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg slår et slag for IKEA jeg altså. Min har vart lenger enn noen av de andre, dyrere jeg har hatt. Vi byttet den ut nå etter noen år, men den var ikke slitt eller ødelagt, mannen skulle steke egg som viste seg å være rottent, så han insisterte på å kaste hele greia. Var ikke snakk om å spise noe fra den panna igjen, nemlig. Så da ble det ny fra IKEA.

Var det ikke en eller annen kjendiskokk (Hellstrøm? ) som mente at Ikea sine 365-panner var like gode som de dyre pannene?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:36   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Kanskje jeg skal prøve IKEA eller Biltema da. Den fra Biltema ser ut som har et hardere belegg, kan det stemme?

Og funger ikke de heller går jeg tilbake til kun støpejern, tror jeg. Jeg sverget til det i mange år, og bare fnøs av teflonpanner, Men så fikk jeg en og måtte innrømme at den var innmari praktisk og lett, og jeg kunne steke flere ting helt fettfritt. Den første hadde vi i flere år, og det var jeg som ødela den ved å ta den i oppvaskmaskina, hadde jeg ikke gjort det hadde den vart enda lenger. Så da kjøpte jeg en til på salg fra tefal (men muligens en litt billigere modell i utgangspunktet), og den er nå ødelagt i belegget. Jeg tror jeg kjøpte den på nyåret. Og så ofte syns jeg ikke at jeg kan kaste stekepanner altså.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg har ikke prøvd andre støpejernspanner fra Le Creuset enn den som har glassemalje (den er sort inni, men har likevel glassemalje)
Det samme har grillpanna. De er skikkelig irriterende synes jeg. Alt setter seg fast.

Ja, den med det belegget er dødsirriterende. Jeg visste ikke at grillpanna også hadde det, kan vel hende det er derfor jeg ikke blir fornøyd med den heller! Men de har helt vanlige støpejernspanner også, slik som høyang sine. Jeg har en liten sånn, og elsker den. (Edit: Jeg var inne på Le Creuset sine sider nå, og det kan se ut som de har sluttet med de helt vanlige støpejernspannene? Min er kjempegammel, jeg unnet meg den på et salg da jeg var ganske ung.)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:30   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Biltema sitt belegg er i alle fall glattare enn IKEA sitt, trur ikkje eg har brukt fett i den, sjøl ikkje på pannekaker. Panna i seg sjølv er også meir solid.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:31   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Høvdingen kommer til å bli såre fornøyd om vi kjøper noe fra Biltema, så vi tester nok den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:43   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg slår et slag for IKEA jeg altså. Min har vart lenger enn noen av de andre, dyrere jeg har hatt.


Veldig enig. Vi har prøvd mange dyre panner, men går alltid tilbake til Ikea 365+. De dyrere varer ikke lenger og er ikke bedre på noe vis, bare dyrere. Som Tjorven sier er nonstick litt forbruksvare uansett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:44   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Var det ikke en eller annen kjendiskokk (Hellstrøm? ) som mente at Ikea sine 365-panner var like gode som de dyre pannene?

Jeg sier som Neket, IKEA sine fra 365+ funker og utifra hva jeg synes så er de mye mer holdbare enn dyre Høyangpanner ihvertfall.

Jeg leste også dette at Bent Stiansen kjøpte Ikea sine og etter det har jeg også gjort det. Ser at artikkelen er fra 2012 og jeg har da brukt IKEA siden. Superbra. Jeg har to som jeg bytter på med. Og koker ut pannen med en vaskepulvertablett innimellom. De har jo holdt siden da.

http://www.tv2.no/a/3720814

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 12:34   #29
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Jeg har nettopp kjøpt en fra Clas Ohlson. Godt fornøyd så langt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 13:17   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg sier som Neket, IKEA sine fra 365+ funker og utifra hva jeg synes så er de mye mer holdbare enn dyre Høyangpanner ihvertfall.

Jeg leste også dette at Bent Stiansen kjøpte Ikea sine og etter det har jeg også gjort det. Ser at artikkelen er fra 2012 og jeg har da brukt IKEA siden. Superbra. Jeg har to som jeg bytter på med. Og koker ut pannen med en vaskepulvertablett innimellom. De har jo holdt siden da.

http://www.tv2.no/a/3720814

Etter det jeg har hørt fra kokkehold er stekepanner en forbruksvare, kjøp og kast, og at man like gjerne kan kjøpe rimeligere panner.

Investerte i en steindyr Tefal, og gjorde nettopp den erfaringen. Nå har jeg en billigpanne fra Obs.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 13:19   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Etter det jeg har hørt fra kokkehold er stekepanner en forbruksvare, kjøp og kast, og at man like gjerne kan kjøpe rimeligere panner.

Støpejern er jo ikke det. Nå bruker kokker panner på en helt annen måte enn meg, og jeg går rett og slett ikke med på å skape så mye søppel som det da legges opp til. Så da vil jeg heller slutte å bruke nonstick.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 16:03   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Høyang Polaris Min mor har hatt sin i over to år, og den er kjempegod.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 19:26   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Støpejern er jo ikke det. Nå bruker kokker panner på en helt annen måte enn meg, og jeg går rett og slett ikke med på å skape så mye søppel som det da legges opp til. Så da vil jeg heller slutte å bruke nonstick.

Får du til å steke alt mulig i støpejern uten at det fester seg? Det klarer ikke jeg, så jeg bruker støpejern når jeg kan og forbruker nonstick-panner til en del annet. Særlig fisk sliter jeg med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 20:38   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Får du til å steke alt mulig i støpejern uten at det fester seg? Det klarer ikke jeg, så jeg bruker støpejern når jeg kan og forbruker nonstick-panner til en del annet. Særlig fisk sliter jeg med.

Jeg hadde ikke nonstickpanne før for noen år siden, så ja. Men det krever jo mer fett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 21:50   #35
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Får du til å steke alt mulig i støpejern uten at det fester seg? Det klarer ikke jeg, så jeg bruker støpejern når jeg kan og forbruker nonstick-panner til en del annet. Særlig fisk sliter jeg med.

Varm opp pannen saa den er skikkelig varm foer du har i olje eller smoer. Toerk fisken godt slik at den er saa toerr som mulig. Skru varmen litt ned, og legg fisken i pannen med skinnsiden ned. Press den ned med en stekespade om den begynner aa kroelle seg. Stek i noen minutter, snu og stek ett minutt eller saa paa andre siden. Voila!

Den oppskriften fungerer glimrende i min panne i hvertfall.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 21:52   #36
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Ogsaa hjelper det aa "season" stoepejern i ny og ne. Men det vet dere sikkert allerede. Jeg burde blitt flinkere til det selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 15:49   #37
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Kitchn har tilbud på 28 cm Le Creuset nå.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 16:29   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste nonstick-panne?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Kitchn har tilbud på 28 cm Le Creuset nå.

Takk for tips! De har også tilbud på en 2-pack med tefal så jeg får se om jeg evt. går for en av dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no