Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Smartklokke til mann 70

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-24, 18:26   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smartklokke til mann 70

Min mors ektemann blir straks 70, og mamma vil kjøpe smartklokke til ham. Han trenger ikke noe ultrafancy, men den skal telle skritt og få opp meldingene. Han er ikke akkurat noen atlet, men tanken er at den skal nudge ham litt.

Den må kommunisere med telefonen hans (iPhone), men det gjør vel alle slike klokker. Jeg tenkte å anbefale en Fitbit (som jeg selv har). De er litt billigere enn Garmin og AppleWatch. Og så trenger de lades litt sjeldnere.

Er det noen som har en konkret modell å anbefale?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 18:30   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.724
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Jeg har akkurat fått Fitbit charge 6. Usikker om jeg får opp meldinger (bare vært i bruk noen dager, men har ikke Iphone).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 19:02   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Jeg tenker at når han skal ha smartklokke så bør han ha en med innebygget fallalarm. Samsung watch og Apple watch har det. Man kan legge inn om man ønsker at pårørende skal varsles. Har man ikke lagt inn v EM som skal varsles så varsles nødetatene.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 19:04   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Fitbit har ikke den funksjonen.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 21:40   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Fitbit Inspire er rimelig, enkel å bruke, og trenger ikke å lades ofte.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 21:43   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Han trenger ikke fallalarm. Han vil faktisk finne det dypt fornærmende om den har det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 08:36   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Om han ikke bryr seg om at den må lades ca hver dag, vil jeg tro at Apple Watch er perfekt. Enkel å bruke, god på skrittelling og aktivitetsmåling. Enkelt å svare på meldinger med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 12:41   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Apple Watch SE. Den enkleste av Apple Watch-modellene, men antagelig perfekt til hans bruk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 13:05   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smartklokke til mann 70

Jeg har både apple watch og fitbit versa. Jeg bruker utelukkende fitbiten, fordi jeg makter ikke den ladegreia jeg må fikse med apple watchen. Det er altså helt utrolig at de ikke makter bedre batteritid! Min må (jeg er en alminnelig aktiv bruker av den) lades ca en gang pr dag, og jeg kan jo ikke lade over natten siden jeg ønsker søvndata, så da må jeg liksom alltid sjekke og fikse på kvelden.... Fitbiten gir meg all info jeg trenger, og lades en gang i uka ca. Jeg trener noen ganger i uka, og bruker den ellers jevnt og trutt til å varsle meg når telefonen er på lydløs og ringer osv. Den kommuniserer uproblematisk med iphonen min, og appen er lett å bruke og enkelt å forstå informasjonen den gir.

Jeg er vanligvis ihuga apple-fan, men akkurat de klokkene - de fikser jeg bare ikke.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no