Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til pynting av bord?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-16, 10:30   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Tips til pynting av bord?

Langbord, 7 stoler på hver side. Bursdag, ikke stivt, men pent. Håper å slippe duk, mørk brun bordplate, hvite tallerkener. Ser veldig kjedelig ut...Har ev. dekketallerkner i sølv eller gull jeg kan bruke? Skal kjøpe blomster i morgen, men mangler totalt inspirasjon til pynting. Noen lure tips?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 10:52   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Mørkebrunt og hvitt er jo fint sammen, og kan enkelt pyntes med lys, servietter og blomster. Jeg bruker ofte hvite, enkle telysestaker med fargerike telys oppi, småbuketter (fra hagen/ville blomster/kjøpe) i små, hvite vaser, og fine servietter.

Lysestakene og vasene, som jeg godt kan ha mange av om jeg bruker de minste jeg har, sprer jeg (liksom) litt tilfeldig på bordet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 10:55   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Ville kanskje hatt dekketallerkner. Kanskje i sølv. Synes det er lekkert med sølv, hvitt og blankt.
Kan du ha høye lys? Sette etpar-tre lysestaker i en klynge på et hjørne om det er plass?
Evt lave t-lys i midtsonen med en blomstervase i midten og strø blanke/sølv stener el.l eller noe litt sånn rundt der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 11:05   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Takk for svar! Enig i at dekketallerken hjelper litt, men synes lett det hele blir puslete med telys og småblomster når bordet er så langt, over fire meter langt, en meter bredt. Og høye staker har jeg ikke så mange av til at det vil kunne funke med grupper, må jo ha flere grupper da. Trenger noe mer, vil at det skal være litt wow og frodig og sånn...Flere tips?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 12:55   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Takk for svar! Enig i at dekketallerken hjelper litt, men synes lett det hele blir puslete med telys og småblomster når bordet er så langt, over fire meter langt, en meter bredt.

Ikke hvis det kryr av lys og blomster. Jeg tar virkelig hardt i når jeg pynter, altså, ikke noe frøkenaktig over mine bord.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 13:00   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Ikke høye lys. Det blir pes når man snakker over bordet.

Jeg hadde brukt mange små glassvaser/flasker og fylt med blomster av ulike slag. Bruk blomster av ulik høyde og tekstur og gjerne tett i tett langs midten. Innimellom hadde jeg satt blanke telysestaker med hvite telys i. Kjøp kraftige servietter om du ikke har servietter i lin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 13:24   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Vi har langt og bredt bord. Jeg pleier å bruke ranker av eføy langs midten som binder alt sammen. Sommerbord får lave skåler med blomster enten i en farge eller skikkelig blanding fra veikanten. Dekket sist med masse av syrinhortensia. Lave lys er best for å se hverandre over bordet.
Høstbord kan gjerne få masse blader, nøtter, små kongler, frukt og dekorativt krydder som anis.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 13:59   #8
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Jeg har et par fat jeg pleier å fylle med lys (det siste året har jeg brukt sånne med batteri). Rundt lysene legger jeg litt ymse pynt avhengig av årstid og humør. Jeg har brukt kunstig snø med kongler og små røde sopp, kaffebønner med kakepyntgullkuler strødd over (det ble faktisk innmari fint, men om bordet er brunt allerede kan det bli mye brunt), kardemommefrø, stjerneanis og de samme gullkulene, skjell og sneglehus fra fjæra, mose, høstløv og kastanjer plukket i parken etc etc. Hvis du ikke har fat eller vil fylle ut litt mer kan du ta små skåler, sette lys oppi og ha samme type pynt i skålene.

Ellers - litt avhengig av selskap - på 17. mai hadde jeg røde, blå og hvite jellybeans strødd i en bred stripe nedover bordet. Oktober i fjor brukte jeg pyntegresskar og høstløv, det var veldig fint. Eller du kan bruke en løper eller pene, brede bånd lagt på langs eller tvers med servietter som passer til i fargen. Forøvrig slår jeg gjerne et slag for Nille i slike sammenhenger, de har masse ganske rimelige greier som blir fin bordpynt. Skal du uansett ha blomster kan du kjøpe noen til å legge i små glass satt utover bordet. Klipp stilken veldig kort og sett i drinkglass, syltetøyglass eller telysestaker.

(Så på Pinterest at noen hadde fjonget opp syltetøyglass med å surre hyssing rundt, det så egentlig veldig fint ut. Pinterest er forøvrig også en gullgruve i slike sammenhenger.)

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 14:31   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til pynting av bord?

Så mange gode tips - takk alle snille! Rart, jeg dekker fine julebord og høstbord og sommerfestbord, men nå - sånn slapp sensommerstemning og jeg er lei av ferie og vil bare ha hverdag igjen, det er litt vanskelig. Tittet litt i skapene mine nå, går for more is more og tror det kan bli bra!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no