Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som tørketromler det meste av tøy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-16, 23:04   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Ah, strålende! Den skal jeg ha når vi bytter ut vår 13 år gamle Siemens.

Vi tromler alt som kan tromles, og alt mannens treningstøy. Det som henges opp er mine og mannens bukser, skjorter, kjoler, mange 30-gradersplagg og alt ulltøy. Noen av Minis plagg må dessuten henges opp, fordi "bling" ikke tåler trommel så godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:30   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men disse toppmodellene. Kan man putte hele vasken in i dem samtidig og forvente at det er pent etterpå eller må det som ved vår sorteres?

Vi har tilhørende vaskemaskin, så programmene sammenfaller. Med hvitt f.eks. så vasker jeg litt hummer og kanari sammen, fordi jeg har ikke så mye av det som annet, og da bruker jeg mix programmet. Det er et program som håndterer både bomull og syntetisk. Jeg har også helautomatisk program hvor maskinen både finner ut av hva slags tøy som er i maskinen, hvor skittent det er, hvor tungt det er og doserer vaskemiddel og vaskelengde deretter. Dette er på vaskemaskinen.

Med tørketrommelen kan jeg ikke uttale meg om ennå - er på runde nr. 2 nå.


Hva med bukser med stretch, folkens? Det har jeg ødelagt en bukse på før, og det står jo alltid kryss over tromlis på vaskeanvisingen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:38   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Vi har ny og fancy tørketrommel, men jeg vasker så mye og ofte at å skulle tørke på alle de sære programmene har jeg ikke tid og tålmodighet til. Barnehagetøy tromles, undertøy,håndklær,kluter,rene bomullsteskjorter og sengetøy. Resten henges opp. Har program for silke,sko,puter,kosedyr ect

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:39   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har en helt vanlig modell og tromler alt unntatt treningstøy og noen av kjolene mine. Vi bruker bare én innstilling og sorterer aldri. Fungerer som bare rakkern. Har aldri merket at klærne blir annerledes av det på noe vis.

Vi og. Untatt ull da. Eller nei, noe av ulltøyet til ungene tromles også. Jeg er klesvasksjuske.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:40   #25
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg henger opp alt, vi har ikke tørketrommel. Jeg er så fascinert av at det kan være arbeidsbesparende å skulle sortere og vurdere og tromle og henge opp litt...

Vasker forøvrig kun 60 grader hvitt, 40 grader farget og 40 grader hvitt (veldig sjelden). Enkelt og greit.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:48   #26
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg tromler stort sett bare sengetøy, håndklær og undertøy. Alt annet klarer jeg fint å henge opp. Det holder seg litt penere da. Selv om jeg har en toppmodell som skal tenke selv. Stoler ikke på den altså.

Hender jeg krisetørker noe da. Men det er veldig sjeldent.
Bukser med strech må du ikke finne på å legge i trommelen i hvertfall. De skal jo ikke ha skyllemiddel en gang.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:51   #27
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Bukser med strech må du ikke finne på å legge i trommelen i hvertfall. De skal jo ikke ha skyllemiddel en gang.

Mm, det var jo den erfaringen jeg hadde også. De får henges opp også i fortsettelsen. Skyllemiddel har jeg helt sluttet og bruke faktisk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:52   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Nå har jeg endelig fått drømmetrommelen i hus, og trenger litt tips til hva som kan tromles og hva som ikke bør i trommelen

I denne kan visst det aller meste tøy puttes inn og ikke skades, men kan jeg virkelig stole på det? Dette er en toppmodell, så jeg tenker liksom at går det ikke på denne, så er det ikke noen tromler det går med

Hva tromler du som har en toppmodell av en trommel?
Hva tromler du ikke?
Merker du endring i tøyet i etterkant?

Jeg tromler ikke bukser, skjørt etc som har strech-stoff. Ikke ull og silke selvfølgelig. Ikke treningstøy. Ikke håndvaskede plagg. Ellers sjekker jeg vaskeanvisningene. Du finner plagg i 100 % bomull som står at ikke skal tromles, men det er jo bare tull selvfølgelig. En må bruke hodet og kjemne på stoffet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:05   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tromler ikke bukser, skjørt etc som har strech-stoff. Ikke ull og silke selvfølgelig. Ikke treningstøy. Ikke håndvaskede plagg. Ellers sjekker jeg vaskeanvisningene. Du finner plagg i 100 % bomull som står at ikke skal tromles, men det er jo bare tull selvfølgelig. En må bruke hodet og kjemne på stoffet.

Ja, 100% bomull må jo gå greit. Enig.

Men hvorfor ikke bukser i 100% bomull? Olabukser (uten stretch)?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:07   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ah, strålende! Den skal jeg ha når vi bytter ut vår 13 år gamle Siemens.

Vi tromler alt som kan tromles, og alt mannens treningstøy. Det som henges opp er mine og mannens bukser, skjorter, kjoler, mange 30-gradersplagg og alt ulltøy. Noen av Minis plagg må dessuten henges opp, fordi "bling" ikke tåler trommel så godt.



Vi fikk en superdeal! Endte med å betale litt over 8 lapper for den, så gjett om jeg er storfornøyd

Bling er no-go, ja Selv vaskemaskinen synes de ekstra delikate er litt teit, så jeg putter de gjerne i vaskepose på vrangen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:11   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Vi har Electrolux sin modell som nok er tilsvarende denne Siemens-modellen. Og om jeg ikke har utnyttet de forskjellige programmene, så er jeg hvertfall veldig fornøyd overgangen til varmepumpeteknologi. Luften i vaskerommet er veldig mye bedre!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:12   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg merker stor forskjell på den gamle og den nye trommelen. Den gamle gjorde tøyet svært varmt fort, og enkelte plagg krympet. Med den nye skjer ikke det, den er mye mer skånsom.
Jeg tromler håndklær, sengetøy, truser, sokker og heltens T-skjorter - alt i bomull. Det som ikke er bomull henges opp. Det gjelder også ullplagg, BH-er, skjorter, fine T-skjorter og bukser.

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg henger opp alt, vi har ikke tørketrommel. Jeg er så fascinert av at det kan være arbeidsbesparende å skulle sortere og vurdere og tromle og henge opp litt...

Det er helt klart arbeidsbesparende å bare kaste inn det meste i trommelen, og henge opp de få plaggene det gjelder. Dessuten tar det mindre plass mens det tørker.

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vasker forøvrig kun 60 grader hvitt, 40 grader farget og 40 grader hvitt (veldig sjelden). Enkelt og greit.

Har dere ikke noe farget undertøy?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:17   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg tromler stort sett bare sengetøy, håndklær og undertøy. Alt annet klarer jeg fint å henge opp. Det holder seg litt penere da. Selv om jeg har en toppmodell som skal tenke selv. Stoler ikke på den altså.

Hender jeg krisetørker noe da. Men det er veldig sjeldent.
Bukser med strech må du ikke finne på å legge i trommelen i hvertfall. De skal jo ikke ha skyllemiddel en gang.

Slik gjør vi det også. Synes klær både krymper og blir slitt i trommel.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:22   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har Electrolux sin modell som nok er tilsvarende denne Siemens-modellen. Og om jeg ikke har utnyttet de forskjellige programmene, så er jeg hvertfall veldig fornøyd overgangen til varmepumpeteknologi. Luften i vaskerommet er veldig mye bedre!

Ja, jeg må si jeg er overrasket så langt over de rundene jeg har kjørt. Det er jo ikke på langt nær så varmt der inne - skulle nesten tro jeg ikke hadde satt den på liksom Virker som det støver MYE mindre også, men det trenger jeg nok litt lengre tid på å kartlegge nøye. Men den forrige så kunne jeg nesten se det etter 10 min at det la seg et teppe rundt i rommet...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:47   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, 100% bomull må jo gå greit. Enig.

Men hvorfor ikke bukser i 100% bomull? Olabukser (uten stretch)?

Jeg mente alle strechplagg, altså både bukser og skjørt o.s.v.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 00:50   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Jeg mente alle strechplagg, altså både bukser og skjørt o.s.v.

Ah, skjønner. Kjørte olabukser uten stretch nå, og det ser veldig bra ut. Dog vet jeg ikke om de muligens har krympet noe. Det får sjekkes når eierne tar de i bruk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 01:11   #37
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Fleece, altså? Det er en av tingene jeg ikke tromler. Blir det ikke veldig elektrisk av det?

Aner ikke. Men det blir mykt og "fluffy".

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 01:19   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Jeg tromler alt unntatt ullgensre og tøysko. Merk: ullgensere. Ulltrøyer og -singleter kan fint gå i trommelen.
Fine kjoler eller paljett-pyntede topper hengetørkes.
Sorterer ikke, kan det vaskes sammen så kan det tromles sammen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 09:49   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg merker stor forskjell på den gamle og den nye trommelen. Den gamle gjorde tøyet svært varmt fort, og enkelte plagg krympet. Med den nye skjer ikke det, den er mye mer skånsom.
Jeg tromler håndklær, sengetøy, truser, sokker og heltens T-skjorter - alt i bomull. Det som ikke er bomull henges opp. Det gjelder også ullplagg, BH-er, skjorter, fine T-skjorter og bukser.


Det er helt klart arbeidsbesparende å bare kaste inn det meste i trommelen, og henge opp de få plaggene det gjelder. Dessuten tar det mindre plass mens det tørker.


Har dere ikke noe farget undertøy?

Nei, det aller meste er hvitt. Bikinier er i farger da, men stort sett hiver jeg de bare med på førti grader. De blir jo klora hver gang de brukes omtrent.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 11:29   #40
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tørketromler det meste av tøy

Opprinnelig lagt inn av safran, her.






Har dere ikke noe farget undertøy?

Hos meg er undertøy og håndklær "samme farge". De er jo ikke det, men blir behandlet som det. Det betyr jo at hvitt ikke lenger er helt hvitt, og at farget blir litt falmet. Men det bryr vi oss ikke noe om her i huset. :vaskesjuske:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no