Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheiasaken etter snart 20 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-21, 13:19   #81
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

VGs Krimpodden, siste episode om Baneheia, forklarer Gjenopptakelseskomminsjonens avgjørelse og går inni mane av detaljene. jeg anbefaler den for de som er interessert i saken og de forskjellige aspektene rundt dette med gjenopptakelse.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 13:28   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Jeg lurer på, sånn generelt, hvor vanlig er det at en mann står for et samtidig voldtekt og drap på to, ganske store, barn? Det er sikkert teknisk og praktisk mulig å få det til, altså, han var jo en stor, voksen mann. Men det virker som en forferdelig risikabel og "rotete" scene? Finnes det, hvis man ser utenfor landets grenser, mange eksempler på at det har skjedd? For hvis det viser seg at bevisene fortsatt er klare på at det var to gjerningspersoner, så virker det fullstendig uforståelig at Andersen skulle jugd det på en ANNEN person enn den reelle gjerningspersonen?

Det blir en interessant sak, når den kommer. Jeg var sikker på at de hadde tatt riktig person den gangen, og er det fortsatt, men det er jo i og for seg ganske likegyldig all den tid jeg ikke skal dømme neste gang heller...


Angående hvorfor han ikke har sluppet ut, så er det etter det jeg har forstått ikke fordi han ikke har villet tilstå (vi har heldigvis ikke et amerikansk rettssystem), men en totalvurdering av hvordan han fremstår nå. Og det er visst ikke veldig beroligende med tanke på at han skal ut i samfunnet, etter det jeg forstår. (Han sitter fengslet rett oppi høgget her, og det er faktisk ekkelt å tenke på hver gang jeg er der...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 13:34   #83
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Poly; jeg og en venninne var og handlet på gartneriet der for et par somre siden og ble betjent av ham. Jeg kjente ham ikke igjen, men venninnen min ble veldig satt ut. Forståelig nok.

Når jeg leser det dere skriver om vitner som sier ditt og datt, er dette vitner som uttalte dette i rettssaken for 20 år siden, eller er det info de har kommet med siden? Dere vet hvor ekstremt vanskelig det er å pinpointe et minne til et nøyaktig tidspunkt, og hvor lett det er å tilpasse minnene etter terrenget?

Jeg undrer som Polyanna hvordan en slik handling kan være plausibel å gjennomføre for en person.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 13:52   #84
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

VK sin psykolog i fengselet mener han er uskyldig.

https://www.adressa.no/nyheter/innen...le10695570.ece

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:13   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Poly; jeg og en venninne var og handlet på gartneriet der for et par somre siden og ble betjent av ham. Jeg kjente ham ikke igjen, men venninnen min ble veldig satt ut. Forståelig nok.

Jeg handler der flere ganger hver sommer, men er ganske sikker på at jeg ikke har sett ham - han har jo et ganske karakteristisk utseende. Det må være spesielt for ham også. Nå kommer jeg selvsagt til å se etter. (Hvis det åpner i sommer, da. Det var jo en av mange fine ting som koronarøyk).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 15:03   #86
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lurer på, sånn generelt, hvor vanlig er det at en mann står for et samtidig voldtekt og drap på to, ganske store, barn? Det er sikkert teknisk og praktisk mulig å få det til, altså, han var jo en stor, voksen mann. Men det virker som en forferdelig risikabel og "rotete" scene? Finnes det, hvis man ser utenfor landets grenser, mange eksempler på at det har skjedd?

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men tillater meg å synse litt likevel. Jeg vil tro det er betydelig mer risikabelt å trekke inn en annen gjerningsmann enn å drepe to personer samtidig. Det å være sammen om et drap innebærer jo å gi fra seg betydelig kontroll både før (dersom det er planlagt), underveis og, ikke minst, etter drapet. Derfor vil jeg tro at det er vanligere å drepe alene enn sammen med noen, selv om det er to ofre.

Og til denne konkrete saken; nå kjenner jeg ikke detaljene så godt, men de ble knivdrept, ikke sant? Og voldtekten(e) kan ha skjedd etter drapene? Det høres vel gjennomførbart ut, det (Igjen, behov for å understreke at jeg ikke aner hva jeg snakker om.)

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 15:35   #87
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men tillater meg å synse litt likevel. Jeg vil tro det er betydelig mer risikabelt å trekke inn en annen gjerningsmann enn å drepe to personer samtidig. Det å være sammen om et drap innebærer jo å gi fra seg betydelig kontroll både før (dersom det er planlagt), underveis og, ikke minst, etter drapet. Derfor vil jeg tro at det er vanligere å drepe alene enn sammen med noen, selv om det er to ofre.

Og til denne konkrete saken; nå kjenner jeg ikke detaljene så godt, men de ble knivdrept, ikke sant? Og voldtekten(e) kan ha skjedd etter drapene? Det høres vel gjennomførbart ut, det (Igjen, behov for å understreke at jeg ikke aner hva jeg snakker om.)

Jeg har tenkt det samme. Men så tenker jeg et man helt sikkert kan skremme små jenter så mye at de blir paralyserte og ikke våger røre seg om man har kniv. Jeg leste litt av begrunnelsen til gjennoptakelseskomiteen, og forstod det som om Andersen faktisk har forklart ham var alene med dem en stund (mens VJ var og sendte smser?). Jeg skummet bare. Det ble for sterkt å lese beskrivelsen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:30   #88
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

VK har etter det jeg har forstått erkjent å ha forgrepet seg seksuelt ca 10 ganger på en liten jente fra hun var 7-10 år i årene før Banheia. Dette kom opp under rettsaken, da den lille jenten endelig torde fortelle foreldrene hva hun hadde blitt utsatt for.

Så om VG helt hypotetisk ikke skulle ha vært med på Baneheiadrapene, syns jeg det er uansett er betryggende at har vært et sted i disse årene hvor han har fått behandling for det farlige adferdsmønsteret sitt. Det er nok ikke uten grunn at Kriminalomsorgen mener at han ikke er skikket for tilbakeføring til samfunnet. Det er feil og han bør få erstatning og de tekniske greiene der som følger hvis han er utsatt for et justismord. Selvsagt, han har samme rettigheter som alle andre mennesker i Norge. Men spesielt vondt i hjertet mitt gjør det virkelig ikke uansett utfall. Jeg syns ikke 21 år er for mye for 10 voldtekter av en 7-10 åring.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:44   #89
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men tillater meg å synse litt likevel

så vidt jeg har forstått argumentet som gikk på tidslinjen ang. 2 personer gikk ikke dette på voldtektene og drapene, men på transporten av likene i etterkant og forsøke på å skjule likene (og at åstedet var ryddet)

PS! Skriver fra mobilen - mye knoting

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:48   #90
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns ikke 21 år er for mye for 10 voldtekter av en 7-10 åring.

Jo, det kan man jo si, men det er jo greit at den straffeutmålingen skjer i retten, da.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:49   #91
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

så vidt jeg har forstått argumentet som gikk på tidslinjen ang. 2 personer gikk ikke dette på voldtektene og drapene, men på transporten av likene i etterkant og forsøke på å skjule likene (og at åstedet var ryddet)

PS! Skriver fra mobilen - mye knoting

Altså at det må ha vært to personer som ryddet opp for å ha rukket det?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 16:51   #92
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Altså at det må ha vært to personer som ryddet opp for å ha rukket det?

Ja. (Veldig irriterende at jeg ikke greier å finne artikkelen hvor jeg leste det)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 17:09   #93
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jo, det kan man jo si, men det er jo greit at den straffeutmålingen skjer i retten, da.

Det er jeg helt enig i. Har det skjedd et justismord bør det rettes opp etter lover og regler. Men i empatien min kjenner jeg at det ikke gjør så veldig vondt uansett.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 19:18   #94
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når jeg leser det dere skriver om vitner som sier ditt og datt, er dette vitner som uttalte dette i rettssaken for 20 år siden, eller er det info de har kommet med siden? Dere vet hvor ekstremt vanskelig det er å pinpointe et minne til et nøyaktig tidspunkt, og hvor lett det er å tilpasse minnene etter terrenget?

Jeg undrer som Polyanna hvordan en slik handling kan være plausibel å gjennomføre for en person.

Det er vitner som ble avhørt i forbindelse med saken og under etterforskningen, som ikke har blitt tatt med i rettsaken. (ref. Baneheia dokumentaren som er "bestilt" av Kristiansen-leiren). Dette er dokumentasjon fra avhørene i forkant av rettsaker, men ikke ført inn som vitner i rettsaken.

Samme med de selskapene som har gjennomført DNA analysene, alle prøver ble sendt til Spania, ingen av disse ble ført i en rettsak, men spesialister fra Norge som uttalte seg på basis av resultater.

Gjerningperson-analysen til Kripos, som er en løs antakelse, samt uttalelser fra rettsmedisinerene som obduserte jentene kan tyde på at det er en og samme person som har knivdrept jentene pga måten disse har blitt utført på.

Dette fremkommer i dokumentaren til Kristiansen. Leder for Kripos, etterforskningslederen som hadde saken fra Kripos, rettsmedisinere uttaler seg i denne dokumentaren.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 19:32   #95
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Jeg har aldri sett disse guttene i RL, jeg har bare sett portrettbilder av dem i avisen. Jeg ble overrasket over hvor mye større JHA er VK når jeg så dem sammen i helprofil i dokumentaren. Jeg har laget meg et bilde av disse to utfra det jeg har lest og sett i media. JAH som den "stakkarslige" (i mangel på et godt ord), mens VK som "mastermind" og monsteret. Man blir påvirket av det man leser, både den ene eller den andre veien.

Jeg håper saken blir ført for rettsapparatet, for å få det hele bildet. Som jeg har sagt før, dokumentaren som ligger på D+ er betalt og bestilt av VK-leiren, det er flere sider av en sak, men jeg skjønner hvorfor den blir gjenopptatt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 20:04   #96
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Det jeg leste i dokumentet til gjenopptagelseskomiteen er at den ene jenta ble plassert noen meter unna plassen der overgrep og etterhvert drap skjedde. Og deretter byttet han/de plass på jentene. Den som ventet satt inntil en fjellvegg med tett kratt på siden, så jeg tror ikke de hadde noen reell mulighet for å rømme annet enn forbi der ugjerningen skjedde.

Jentene var visstnok bundet sammen da de ble funnet.

Jeg har sett at det har blitt stilt spørsmål til om JHA hadde greit å etterlate seg åstedet så ryddig. Han har lavere IQ enn gjennomsnittet. Men akkurat tiden det tok å rydde, de er jo ikke helt sikre på når drapene skjedde, så da vet de jo ikke hvor god tid de/han har hatt til opprydding heller.


Sist redigert av Timar : 01-03-21 kl 21:01.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 20:59   #97
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Jeg kjenner at jeg kanskje ikke orker så mange grafiske detaljer?

Er jeg sart da, eller kunne vi kanskje spoilet?

(Åpen for begge muligheter)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 21:03   #98
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg kanskje ikke orker så mange grafiske detaljer?

Er jeg sart da, eller kunne vi kanskje spoilet?

(Åpen for begge muligheter)

Du har helt rett, beklager. Jeg ble helt dårlig da jeg leste det selv for jeg var ikke forberedt på at detaljene var beskrevet. Nå har jeg fått prosessert det litt, men andre skal selvfølgelig få velge selv hvor mye de vil vite.

Det var tenkt som informasjon om hvorvidt det var mulig for en gjerningsmann å gjennomføre det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 21:35   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Ja, det var jeg som åpnet for det, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 23:02   #100
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja. (Veldig irriterende at jeg ikke greier å finne artikkelen hvor jeg leste det)

Jeg fant kronikken: https://www.nrk.no/ytring/baneheiadr...ger-1.14890585

Det jeg synes er interessant er: Mange av de tingene som står i kronikken er åpent tilgjengelig (både dom og konklusjon fra gjenoptakelseskomiten er offentlig), og jeg er enig med kronikkforfatteren at det er mye slett journalistikk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no