Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 16:33   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Jeg fant en nettbutikk.. Jeg leser alltid på betingelsene, og der fant jeg dette:

"Bestillinger over XX kroner leveres fraktfritt. XXX fraskriver seg ansvaret for forsendelser som forsvinner i postgangen."

Det var altså en fast sum du skulle betale for porto om det var under en viss sum. Men er det ikke slik at nettbutikker skal dekke opp for pakker som forsvinner? Jeg vet at pakker forsvinner sjelden, men likevel..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:44   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Antakelig så betaler de en liten sum av fraktkostnadene slik at pakken er forsikret gjennom Posten. Som oftest har man et valg selv som kunde i forhold til hvor mye man vil betale i frakt. Med eller uten forsikring.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:49   #3
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Det har man ikke her hvertfall.. Det er kun denne ene faste summen. Også slenge på et " vi dekker ikke pakker som blir borte"- greie, synes jeg suger..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:51   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Du tror ikke det er inkl. i fraktkostnadene da? Bare at de ikke har skrevet det? For det er vel ganske normalt at Posten dekker bortkomne pakker om de er sendt med sporing eller som bedriftspakke? Vet ikke jeg altså - det suger jo ja om det ikke er tilfelle. Da kan de jo i verste fall bare si at de har sendt, uten å gjøre det.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:19   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

Det står ingenting om at det er forsikring i forsendelsen.. De har en porto sum på 49 kr, så det ikke sannsynelig at det er inkl. Mener jeg..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:31   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker ikke nettbutikker forsvunnede pakker?

[quote=sjuggerpløm;686008]Du tror ikke det er inkl. i fraktkostnadene da? Bare at de ikke har skrevet det? For det er vel ganske normalt at Posten dekker bortkomne pakker om de er sendt med sporing eller som bedriftspakke? Vet ikke jeg altså - det suger jo ja om det ikke er tilfelle. Da kan de jo i verste fall bare si at de har sendt, uten å gjøre det.[/quote]

Og du som kunde kan jo si at du ikke har mottatt selv om du har det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no