Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-11, 17:36   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Jepp, i disse epletider vil jeg ha det.

Det skader ikke om den i tillegg til å være rågod, også er enkel å få til. Oppskrifter som innvolverer "vend forsiktig inn" eller skille eggene eller noe sånt, blir som regel oversett.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:51   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

3 egg
2,5 dl sukker
1 dl melk
110 gr smør
3,5 dl mel
1,5 ts bakepulver
2-4 epler

kanel
perlesukker

Smelt smør, og ha i melk. Visp eggedosis av sukker og egg, og bland i smør/melk. Bruk slikkepott og bland inn mel, bakepulver og vaniljesukker. Ha bakepapir i ei form, og hell i røra. Stikk i eplebåter, og dryss over kanel og perlesukker.

Steikes på 190 grader i 35-40 min, nederste rille.

Nytes lunken med vaniljeis og god kaffi.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:10   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Vaniljekake laget som eplekake med kanel oppå, er den beste eplekaken jeg har smakt. Vi har brukt å lage de som muffins. (Har lagt ut info og bilder i vaniljekaketråden, mener jeg å huske.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:10   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Denne oppskriften liker jeg veldig godt.

250 g smør (halvparten meierismør, halvparten margarin)
90 g melis
250 g mel
1 ts bakepulver
5 store epler (jeg bruker mer, masse epler er godt.)
2 poser Freia vaniljesaus til koking, tilberedt med halv melkemengde slik at det blir vaniljekrem. (Her kan man sikkert gå begge veier og kjøpe helt ferdig vaniljekrem eller lage fra bunnen, jeg syns Freiaposene funker bra i denne sammenhengen).

----
Halvsmelt smør og rør i melis. Ha i det tørre. Sett deigen i kjøleskapet så den stivner.

Skrell eplene, ta ut kjernehus, del i tynne båter.

Kjevle ut 2/3 av deigen, gjerne mellom plast. Bruk en rund springform og legg deigflaket i, det skal gå litt opp over kantene.
Legg på epler og ha vaniljekremen over.
Kjevle resten av deigen ut og legg som et lokk over. (Blir ofte litt hullete og frynsete, men det gjør ikke noe).

Stekes ved 180 grader, og jeg har dessverre ikke noen steketid, men det er til kaken er gyllen og fin. Tipper ca. en halv time. Serveres lunken med vaniljeis, evt. krem.

Denne kaken kan også spises av egg-allergikere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:13   #5
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Den hørtes super ut Filifjonka! Skal prøves på lørdag i glutenfri versjon

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:16   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Jeg foretrekker apple crumble, mye bedre en eplekake. Deilig smuldret paideig oppå eplebåter med kanel, rosiner og gjerne litt mandler også. Serveres med is.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:41   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Adrienne har åpnet øynene mine for en oppskrift som er overkommelig selv for meg, og det er smuldrepaien fra "det søte liv".

500 ml vaniljekrem
3 epler, skrelt og delt
Litt kanel

Legges nederst i form

Lag smuldregreier av
100 g havregryn
100 g sukker
100 g hvetemel
100 g smeltet smør

Som røres sammen og smuldres over.

200 grader, 20 minutter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:48   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaniljekake laget som eplekake med kanel oppå, er den beste eplekaken jeg har smakt. Vi har brukt å lage de som muffins. (Har lagt ut info og bilder i vaniljekaketråden, mener jeg å huske.)

Den har jeg bakt flere ganger og den får virkelig ben å gå på.
Det beste er at baker du full langpanne har du kake i fryseren og.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:28   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Denne eplekaka er kjempegod.

Lettvint eplekake 1 porsjon i rund form

125 g smør,
125 g sukker,
2 egg,
125 g hvetemel,
2 ts bakepulver,
litt revet sitronskall,
4-6 epler eller grov eplemos,
sukker,
kanel,
hakkede mandler

FREMGANGSMÅTE:
1 porsjon gir ca 12 stykker

Rør smør og sukker lyst og lett. Tilsett eggene og ha i det tørre og sitronskall. Fordel røren i en godt smurt form. Skrell eplene og del i tynne båter. Stikk disse ned i deigen. Dryss over sukker, kanel og gjerne hakkede mandler. Stek kaken ved 180 C i ca. 30 minutter. Lager du små eplekaker, trenger de kortere steketid.


Sitronskallet gjør den bare så god. Denne bør definitivt prøves. Kjempeenkel.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 10:14   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Eplesesongen er her, og jeg tar gejrne imot flere oppskrifter.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 11:41   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

3-5 epler skreller, deles i båter og legges i forma.
Smelt 150g smør og ha 2 dl havregryn, 2 dl sukker, 2 dl hvetemel, halv dl sirup, halv dl melk og halv ts bakepulver rør om og ha over eplene.
175 gr i 40 min

Passer fint i paiform, da den er litt "rotete".
Veldig enkel å lage til mange.

Vi serverer med is eller vaniljesaus, og den er best når den er lun.
Smaker en del karamell. Mamma har brukt denne i årevis.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 11:50   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaniljekake laget som eplekake med kanel oppå, er den beste eplekaken jeg har smakt. Vi har brukt å lage de som muffins. (Har lagt ut info og bilder i vaniljekaketråden, mener jeg å huske.)

Dette er den eneste eplekaken jeg virkelig liker, men jeg har ikke kanel på.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 13:21   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Vil du ha den aller enklaste også?

Muffinsmix (Toro eller Mølleren el.l.)
Lag røra på vanleg måte. Hell den rund kakeform. Vend eplebåtar i ei blanding av kanel og legg i kakeforma. Dryss kanel og perlesukker på toppen. Steik i ovnen på rundt 200 grader.

Alternativt eplemuffins på same røre.


Eg får latterlig mykje skryt over denne eplekaka. Men den blir god, særleg med masse eple og kanel!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 13:28   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Her går det også i Vaniljekaken med masse små eplebiter som er ristet rundt i i en pose med kanel og perlesukker, og så strødd over kaken. Nyyyyydelig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:33   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Hvorfor må halvparten være Margaret, Flifkonka?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:49   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Skjønner at du mener margarin. Jeg pleier bare å bruke smør tror jeg, men det var nå sånn oppskriften var. Det kan jo hende det har en innvirkning på konsistensen, siden det først står det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:56   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Ops, beklager. Og nå ser jeg at jeg har skrevet ditt navn feil også...

Tusen takk for svar!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:58   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Eplekake med sprøtt lokk


5 epler
Sukker
Kanel
2 ts bakepulver
2 kopper mel (ca. 3 dl)
2 kopper sukker
2 egg
Smør (evt. margarin)

Skrell eplene og skjær i båter. Dekk bunnen i en stor ildfast form med eplene. Strø over sukker og kanel. Lag smuldredeig av egg og det tørre. Skjær tynne skiver smør med ostehøvel og legg over kaka i et tynt lag. Pynt med mandelflak.

Stekes ved 160 grader nederst i ovnen i ca. en time. MÅ serveres varm med vaniljeis.




Gammeldags eplekake


280 gram smør
280 gram sukker
360 gram mel
4 egg
2 ss vann
4 ts bakepulver
3 syrlige epler, skrellet og skåret i båter
Vaniljekrem, en pakke
100 gram mandler
Kanel
Sukker

Rør smør og sukker hvitt, ha i ett og ett egg, deretter vann og så det tørre til slutt. Ha deigen i en stor springform (28 cm). Klem eplebåter ned i deigen, slik at det blir tett i tett med kanter som står opp. Dryss over kanel og sukker. Smør deretter vaniljekrem over og dryss grovhakkede mandler over til slutt.

Stekes ved 200 grader i ca. tre kvarter. Serveres som den er eller med litt pisket krem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 16:05   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ops, beklager. Og nå ser jeg at jeg har skrevet ditt navn feil også...

Tusen takk for svar!

Flifkonka var jo litt artig det også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 17:38   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på eplekake

Kusina mi si kake i langform. Tilsett epler, og også gjerne en dash kokosmasse i røra. Kjempegod! -Og ekstra god blir den med litt skivede mandler på toppen sammen med sukkeret og kanelen.


Formkake med sukker og kanel:
4 egg
5 dl sukker
175 g smeltet smør
4 dl melk
9 dl hvetemel
4 ts bakepulver
Pisk eggedosis, ha i smør+ melk og mel + bakepulver vekselvis. Ha over i langpanne. Strø over godt med kanel og sukker. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20-25 min Ferdig!!! (Med epler i røra må muligens steketiden forlenges litt)


Sist redigert av gnuri : 07-09-13 kl 17:49.
gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no