Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Plommelikør?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-13, 18:37   #21
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Plommelikør?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det funker helt fint å bruke 40 %, men likøren blir selvølgelig ikke så sterk som med 60 %.

Jeg gjør som beskrevet over, fyll glasset med halve, stenfrie plommer, fyll på sukker og fyll opp med sprit.
Jeg pleier å legge i noen anisstjerner, vaniljestang og kanelstang også for en litt krydret smak.

Jeg lagde plommelikør etter denne oppskriften i fjor og den ble bare alldeles nydelig. Nå har knerten og jeg plukket masse plommer og da skal jeg lage ny porsjon. Lukten død og fordervels når jeg åpnet flasken med en gang, men når den fikk luftet seg litt ble den knallgod.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:31   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikør?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg lagde plommelikør etter denne oppskriften i fjor og den ble bare alldeles nydelig. Nå har knerten og jeg plukket masse plommer og da skal jeg lage ny porsjon. Lukten død og fordervels når jeg åpnet flasken med en gang, men når den fikk luftet seg litt ble den knallgod.

Så bra.

Her blir det ikke plommelikør med plommer fra svigers hage i år, de har fått plommepung.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:55   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plommelikør?

Plommepung?

Jeg elsker plommer, må gå på slang hos kollega igjen og prøve meg på et par glass likør ja!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:32   #24
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikør?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Plommepung?

Jeg elsker plommer, må gå på slang hos kollega igjen og prøve meg på et par glass likør ja!

Plommepung er en sykdom som gjør at det nesten ikke blir plommer, og de stakkarene som kommer er misdannet og innskrumpet.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 23:09   #25
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Plommelikør?

Plommepung, altså. Rare greier!
Her er det ikke antydning til noe pung iallefall
Er det et forbigående fenomen eller?

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 09:22   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikør?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Plommepung, altså. Rare greier!
Her er det ikke antydning til noe pung iallefall
Er det et forbigående fenomen eller?

Nei, man må visst i gang med masse sprøyting og jegvetikkehva for å prøve å bli kvitt det, og det orker de ikke, så treet skal visst sages ned.
Jeg skal kjøpe meg plommetre selv, tenker jeg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 12:23   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plommelikør?

Denne tråden så jeg litt for sent. Min mor har laget syltetøy av alle plommene vi hadde til overs. Hadde utrolig mange i år! Det skjer annethvert år. Flere som har det sånn?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 13:46   #28
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Plommelikør?

Vi har bodd her siden 2009, har tre ganske gamle trær. Jeg antar de er plantet når huset ble bygd på 80-tallet, de har hatt mye frukt hvert år vi har bodd her.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 13:39   #29
meemz
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
meemz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Plommelikør?

Vil så gjerne lage plommelikør men hvor får jeg tak i norgesglass nå?? Å kan jeg legge frossene plommer i glasset eller burde de tines først?

meemz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 19:23   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikør?

Norgesglass eller liknende får du på enhver butikk som har kjøkkenutstyr og f. eks Søstrene Grene.
Plommene kan fint has frosne i.

Lykke til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 21:01   #31
meemz
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
meemz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Plommelikør?

Da skal jeg ta meg en tur i morgen å se om jeg finner Dette blir morro.. Takk for hjelp

meemz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 20:01   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikør?

Fyller man glasset helt med plommer og rister ned sukkeret, eller? Jeg ser liksom for meg at det ikke blir plass til sukker om jeg fyller helt fullt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 21:02   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plommelikør?

Plommer er runde og litt halvstore. Selv om det er fullt, så er der jo rom mellom dem. Sukker er mye mindre, det vil snike seg nedimellom alle steder.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 22:44   #34
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Plommelikør?

rister litt på glasset så det sildrer ned imellom.
Jeg deler plommene og tar ut steinen, men det går fint likevel.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no