Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lønn til barnevakt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 17:59   #1
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lønn til barnevakt

Mannen min og jeg har ikke vært ute sammen på mange år med unntak av noen juleborder. Da har svigerforeldrene (til nøds) passet barna. Nå har ett søskenbarn av barna på 18 år tilbud seg å passe dem. Spørsmålet er hvor mye betaler man barnevakten nå til dags? Og betaler dere det samme på dagtid som kveldstid?

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:03   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Vi betaler det samme uansett når på døgnet vi har barnevakt.
Vi betaler vår barnevakt på over 18 år 100 kr timen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:04   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Jeg har bare hatt betalt barnevakt en gang, da betalte jeg 400 kr pluss taxi hjem for en kveld (8 til halv to ca). Jeg fikk kjeft av tanta hennes, som mente det var for mye. Ellers utnytter jeg gratis barnevakt over en lav sko. Foreldre, bror, kusiner, snille naboer, venninner osv. Naboer og venner får en flaske vin som regel, andre får gleden av å tilbringe en kveld med de flotte barna mine.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:15   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi betaler det samme uansett når på døgnet vi har barnevakt.
Vi betaler vår barnevakt på over 18 år 100 kr timen.

Henger meg på denne. Heller for mye enn for lite, er min filosofi her. Gode og trygge barnevakter er en sjelden sort.

Når det er sagt, så er jo deres barnevakt voksen og i slekt med dere, så kanskje hun ikke forventer betaling?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:36   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Jeg betaler barnevakten på 16 år 80 kr timen når hun passer jentene på kvelden

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:39   #6
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Henger meg på denne. Heller for mye enn for lite, er min filosofi her. Gode og trygge barnevakter er en sjelden sort.

Når det er sagt, så er jo deres barnevakt voksen og i slekt med dere, så kanskje hun ikke forventer betaling?

Ja, på en måte. Vet hun (for høflighetens skyld) vil protestere mot å ta imot penger, hvis vi tilbyr. Men på den andre siden, vet jeg at hun trenger penger. Hun har tatt seg friår fra skole/arbeid og skal snart reise på en lang tur. Innerst inne forventer hun seg nok penger. Enig i at det er bedre å gi for mye enn for lite

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:22   #7
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Vi betaler nabojenta 80 kroner timen på dagtid/ettermiddag. Når hun sitter på kveldstid i helgene får hun ca 100 kroner timen (vi runder opp eller ned, f.eks 4 timer og 40 minutt blir 5 timer). Hun er 17 år.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:00   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til barnevakt

Barnevakt over 18 år får 100 kr timen. Vi kjøper ikke inn pizza, godt osv. Rent økonomisk er det nok ikke så mye billigere å gi mindre hvis man istedet kjøper pizza, godt, brus. De store vil helst ha cash, er min erfaring

Jeg vil gjerne betale ok så man får ja en annen gang også. Men ikke betale så mye at det er helt dust ( assistenter i bhg begynner vel på 150, så hadde ikke gått over det, hvertfall. På lekeland vet jeg de får 100 kr/ t her).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no