Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du akvarium?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 16:16   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Drømmen er ett 500 liter med alt som hører til men da må mannen bearbeides alvorlig mye først

Vårt på 520 l er tomt. Vi fikk brunt slim i det hele tiden. Jeg tror det var pumpa som var problemet. Ei ny pumpe koster flesk.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 16:35   #22
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vårt på 520 l er tomt. Vi fikk brunt slim i det hele tiden. Jeg tror det var pumpa som var problemet. Ei ny pumpe koster flesk.

Ei skikkelig pumpe er viktig. Jeg begynte med slike som fulgte med tankene men de ble fort byttet ut da jeg måtte rengjøre de både en og to ganger i uke...Nå har jeg ei svær pumpe som jeg har oppe en gang annehver mnd.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 17:32   #23
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har et 56 l akvarium med tre røde platy, to sverddrager, ti neontetra, to haifinne ballong mollyer (mangler en hunn da den døde rett etter at den kom i hus. Dyrebutikken vår hadde ikke flere når jeg var innom i dag), tre guppy, to pansermaller og tre andre maller som jeg ikke husker hva heter.

Akvariet var gave fra guttenes onkel som plaster på såret da pelsdyrallergien var et faktum. De er glade i å se på fiskene, men det er jeg som har fått dilla.
Skulle gjerne hatt et større akvarium, men det er det ikke penger til nå. Ikke vet jeg hvor vi skulle hatt det heller da vi har store vinduer i hele leiligheten som vil lage algefest.

Skal faktisk rense akvariet nå.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 19:49   #24
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du akvarium?

Sånn. Pent og rent akvarium.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:42   #25
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Hønni: Hvor kjøper du fisker hen?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:12   #26
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du akvarium?

Helst på Sandvika Storsenter, men også Oslo City eller Aquarium på CCvest

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:16   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Har bare det store og den ene 70 literen i stua da...mannen er ikke sååå glad i akvarier som jeg Den andre har jeg her i kjellerne att med dataen (blå ciklider) de har sikkert 300 egg akkurat nå

Scalarer er bare kjempekoselige da, er mine favoritter!

Her er også en mann som ikke er hekta Akariet jeg har nå smuglet jeg inn mens han var på HV rep. i 2004

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:55   #28
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har et akvarium på 300 liter og der bor Bob, Wenche og et varierende antall fisker. Bob og Wenche er skildpaddene våre. De bader i akvariet, jakter litt på fisk og så går de opp på stranden sin og legger seg til å sole litt. Hele f.... tar en hel vegg i stua. En smule lei det. Når det er skildpadder nytter det ikke med planter og pynt i akvariet, det ødelegges bare da.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 22:06   #29
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi hadde også skillpadder i det største, men etter at jeg ble bitt fikk jeg nok. Det var ikke våre dyr, noen kom med dem fordi de visste at storakvariet står tomt. Det var snakk om at skillpadder kunne ha salmonella. Derfor var jeg ikke så begeistrert for dem. Jeg har lyst til å få nye fiske, men så er det store spørsmålet. Må all sanden kokes etter at skillpaddene var der? Det blir for mye arbeid i så fall. Det er masse sand.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:30   #30
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du akvarium?

Skildpadder kan ha salmonella. Derfor må/bør man leverere avføringsprøver med jevne mellomrom til vetrinæren.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:36   #31
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Har du akvarium?

Jeg har et 75 l akvarie, men bare 4 fisk oppi.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:40   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vel - om jeg kan kalle den lille plaskepytten min på 10l for akvarium er nok å ta i litt altså. Men det er vann, og pr dato 2 fisker (opprinnelig 3 - Tittitt (sort slørhale)Petter (oransje slørhale som avgikk med døden etter 2 døgn) og en algespiser som jeg ikke vet navnet på, men som er døpt Birger), litt planter og ei bittelita pumpe
Skal ha stort akvarium når vi kommer oss hjem etter endte studier, men ser med grøss på å måtte flytte på et digert akvarium på flere hundre liter, så det vi har nå er på liksom, men får holde enn så lenge
Og det er ikke jeg som har funnet navn, bare så det er sagt hehehe

  Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:47   #33
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har ikke akvarium, men jeg hadde en gullfiskbolle en stund. Fisk er faktisk det eneste husdyret vi kan ha, men jeg orker ikke jobben.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:54   #34
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Har jo glemt å nevne i tråden at vi skaffet oss akvarie i mars. I den har vi en råsa snegle, en kampfisk, 6 neontetra og en sånn gjennomsiktig fisk.

Det er på 26 l.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 09-10-07 kl 21:03.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:02   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du akvarium?

Jupp, jeg har tre akvarier.

Et på 20 liter. Der bor det to små slørhaler, og tre reker.

Så har jeg en 60 liter, og den huser et pas Palettsiklider, to baby-ancistrus, og to pansermaller. Målet er å avle opp Paletter, men for tiden så sliter jeg veldig med blå-grønnalger i karet, og palettene ser ikke ut til å være videre fornøyd med det...

Hovedkaret mitt er en 300 liter. Nylig økt fra 180 liter. Litersyka er alvorlig...

I dette karet har jeg 4 scalarer, 5 glassmaller, 3 voksne ancistrus, 1 knurremalle, 5 siamesiske algespisere (SAE), 5 gærne praktbotia, 2 reker,og 10 små stimfisk.

Kjempeartig hobby, både for store og for små!!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 18:32   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Hehe, så denne tråden var våknet igjen nå. Jammen meg 4 avkarier siden sist. Nå er har jeg 5

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:51   #37
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Jeg har hatt gullfiskbolle med høy gjennomtrekk av fisk.

Venninnen min hadde gullfiskbolle hvor det etter hvert dukket opp snegler!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:05   #38
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har hatt gullfiskbolle med høy gjennomtrekk av fisk.

Venninnen min hadde gullfiskbolle hvor det etter hvert dukket opp snegler!

Gullfiskboller er dessverre fint lite egnet for fisk.
At det kommer snegler er helt vanlig, de fleste akvarister opplever det. Damsnegler ( "pestsnegler" ) følger med planter.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 15:33   #39
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Ja jeg har et akvarium, det står på loftet.
Også har vi en gullfiskbolle på badet, dog helt uten fisk og vann, bare noen pyntesteiner oppi.

Kanskje en gang i fremtiden.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 16:00   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Jeg har et "akvarium" et kjempestort et, som jeg disponerer på universitetet, det er prober og stæsj oppi. Ingen fisker. Vi funderer på å ha en fisk oppi den enda større tanken, da vedkommende som jobber med den skal studere fisker, men det blir nok bare med tanken.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no