Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 09:20   #61
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg føler ofte jeg må oppgi en grunn jeg da. Er liksom litt redd for at de ikke skal tro meg og at jeg prøver å vri meg unna

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 09:52   #62
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg godtar, men det er bare fordi jeg er for veloppdragen til å spørre

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:44   #63
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men nå synes jeg Bokormen skal fortelle bakgrunnen for denne diskusjonen.



Bakgrunnen for spørsmålet var en avtale jeg hadde med svigerinnen min. Vi (og et par andre jenter/damer) skulle egentlig treffes i kveld. Men så hadde hun dobbeltbooket seg, og ville flytte avtalen. Jeg og en av de andre damene kunne ikke den dagen hun foreslo. Og da satte hun igang med å mase og spørre hva vi skulle, og om vi ikke kunne flytte de avtalene.

Jeg syntes dette var temmelig frekt, men jeg er litt privat av meg, og kan av og til reagere på ting som andre synes er helt greit. Men etter denne diskusjonen å dømme så er jeg kanskje ganske normal.


Note to self (og andre som måtte ha interesse av det): bortskjemte barn som er vant til å få det som de vil, kan godt bli til bortskjemte voksne som er vanskelige å forholde seg til.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 13:34   #64
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg føler ofte jeg må oppgi en grunn jeg da. Er liksom litt redd for at de ikke skal tro meg og at jeg prøver å vri meg unna

Samme her!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 13:53   #65
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg spør og graver aldri, men jeg synes det er pussig å få et "jeg har andre planer" som svar hvis jeg inviterer til bursdag, og sånt. Altså hvis jeg anser det jeg / vi skal som viktig, eller hvis det er noe som har vært ferdigplanlagt i evigheter. Men klart, føler de ikke for å utbrodere, er det helt greit.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:54   #66
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Virkelig? er det mange som tenker sånn? Jeg kan godt finne på å bare si dat jeg er opptatt utn å si hvorfor. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke vil si noe, men jeg tenker i grunn at det sikkert er temmelig uinteressant for mine venner om det er komitemøter, medlemsmøter, kommunestyremøter, lønningspils eller en kafetur med andre jeg skal på med mindre de kjenner vedkommende. Jeg tror og håper ikke det blir oppfattet som særlig mystisk eller kryptisk. Så nteressant er jeg nok ikke.
Noen spør og det syns jeg er helt greit og svarer da på det...

Helt i orden om jeg ikke får noen utbrodering, men jeg er bare vant til at mine beste venninner sier kort hvorfor det ikke passer. Typ "Jeg er så sliten, så jeg tror jeg velger sofaen i kveld", eller "Svigermor kunne ikke passe ungene likevel", eller hva_har_du. Godtar selvsagt et ubegrunnet "Det passer ikke", men tror som jeg skrev tidligere, at jeg hadde stusset, vel og merke uten å grave. Og det kunne ikke falle meg inn å begynne å argumentere og organisere bytte av avtaler eller overtale folk til å prioritere annerledes av den grunn.

Mulig jeg er en utypisk FP'er, men jeg er selv vant til å fortelle mine venninner hvorfor jeg må avlyse en avtale, og forventer, men krever ikke, dermed at andre også gjør det, med mindre det er noe veldig privat.


Sist redigert av ming : 24-05-08 kl 12:59.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:56   #67
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg er enig med ming. Jeg forteller alltid hvorfor jeg må avlyse avtaler. Jeg trenger ikke fortelle alt og legge ut om de mest intime detaljer, men jeg føler for å komme med en forklaring.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:15   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Mulig jeg er en utypisk FP'er, men jeg er selv vant til å fortelle mine venninner hvorfor jeg må avlyse en avtale, og forventer, men krever ikke, dermed at andre også gjør det, med mindre det er noe veldig privat.

Nå så jeg for meg venninna som sa: -Jeg kan ikke i kveld for kjæresten og jeg har avtalt å prøve ut det nye leketøyet vårt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:17   #69
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå så jeg for meg venninna som sa: -Jeg kan ikke i kveld for kjæresten og jeg har avtalt å prøve ut det nye leketøyet vårt.

"Mannen og jeg trenger litt kjærestetid" heter det.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 12:39   #70
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

godtar? Har jeg noen valg? men seriøst.. Jeg spør ikke mer... Og det plager meg heller ikke.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 15:09   #71
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er enig med ming. Jeg forteller alltid hvorfor jeg må avlyse avtaler. Jeg trenger ikke fortelle alt og legge ut om de mest intime detaljer, men jeg føler for å komme med en forklaring.

Det blir jo noe annet hvis man avlyser avtaler, synes jeg. Da har jeg selvsagt behov for å forklare hvorfor jeg avlyser.......

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:05   #72
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg godtar at de ikke kan, så klart.
Men jeg blir litt sår når vi har avtalt og alle svarer at de kan men så dukker det opp ting som gjør at en ikke kan allikevel.
Jeg mener at om jeg har lovet noe så er det den første avtalen som gjelder, eller?? .. klart så sant det ikke skjer noe eller at de må jobbe da.

Jeg har en venninne som ofte svarer at" dukker det ikke opp noe annet så kan jeg" eller "har foreløpig ikke noe annet fore den dagen"!

Eller denne gangen; vi hadde avtalt å gå ut og spise med gubbene en bestemt kveld før jul men en uke før så sier hun helt tilfeldig at hun er bedt i bursdag hos en mamma i gaten så da kunne vi ikke treffes...

Blir litt lei meg, jeg altså og føler jo at jeg overhodet ikke er så viktig...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:55   #73
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Note to self (og andre som måtte ha interesse av det): bortskjemte barn som er vant til å få det som de vil, kan godt bli til bortskjemte voksne som er vanskelige å forholde seg til.

Jeg har også den erfaringen. Jeg får helt fnatt av dem som tror at alle kan slippe det de har i hendene for å være med dem når de finner det for godt eller som ikke kan forholde seg til at andre har andre ting, andre venner, andre planer en gang i blant.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå så jeg for meg venninna som sa: -Jeg kan ikke i kveld for kjæresten og jeg har avtalt å prøve ut det nye leketøyet vårt.

Berglijot, du er en grisejente!

GinaK: Å si ja til en noe, med fornehold om å bryte dersom det dukker opp noe morsommere er utrolig simpelt. Jeg får helt fnatt av det. Første avtale gjelder.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 09:34   #74
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det blir jo noe annet hvis man avlyser avtaler, synes jeg. Da har jeg selvsagt behov for å forklare hvorfor jeg avlyser.......

Enig. Det er for meg stor forskjell på å gjøre avtaler eller å endre/avlyse avtaler.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no