Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Disset av den katolske kirke

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-08, 16:18   #1
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Disset av den katolske kirke

...

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 15-12-12 kl 19:30.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:39   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Vi vet vel om en katolikk som kunne duge.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:41   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

"Gift of the gab"!!!

Det har du iallefall selv om du ikke er katolikk. Noe så fjollete. Om du ikke var god nok burde jo det ha blitt bestemt for 16 år siden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:49   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg må nesten humre litt. Pappa er/var katolsk og mamma er protestant. Både jeg og søstern min er døpt protestant. Jeg er fadder til min nevø som jeg mener ganske bestemt ble døpt katolsk. Faren hans var katolsk. Ingen problem der.
Nå vet jeg ikke hvordan det hadde blitt hvis han hadde konfirmert seg da han ikke gjorde det. Han er 21 år nå.

Mannen min er katolsk og jeg er protestant. Christian er også døpt protestant.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:51   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg måtte ha to faddere til eldstemann som ble døpt katolsk. Min venninne var nemlig ikke katolikk,så mamma måtte være fadder itillegg.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 17:39   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Tror du hun tar oppdrag?

Hun er jo ei kjekk jente, så du skal ikke se bort i fra det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:24   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg kjenner mange katolikker. Trenger du låne en - gi en pling.
Jeg har vokst opp med en bøtte vietnamesere, og de er katolikker alle bortsett fra en.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:48   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg er også katolikk, så det er bare å spørre meg.

Det blir gjerne litt begrenset med fadderkandidater når man er katolikk. Jeg er heldig som har en bestevenninne som er katolikk, så hun er fadder til eldstemann (sammen med kameraten til mannen min, som ikke er katolikk). Til yngstemann så stilte min bror opp.

Det er en sånn formell greie i selve seremonien som gjør at man må være katolikk under selve konfirmasjonen. Min mor stilte forøvrig opp som reservefadder for min bestevenninne da hun ble konfirmert, og det var forsåvidt mye hyggeligere, for bestevenninnen min hadde hatt null kontakt med sin fadder siden hun ble døpt. Min fadder kom ikke i konformasjonen, og husker ikke å ha møtt ham. Det var vel en i menigheten som stilte opp da jeg ble døpt. Men jeg fikk 500 kroner av ham i posten da, og var strålende fornøyd med det

Men jeg synes at presten var veldig ufølsom da han behandlet deg på den måten. En forklaring og beklagelse burde vært på sin plass!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 19:28   #9
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Disset av den katolske kirke

me too!

ungene mine ha 4 faddere hver, 2 katolikk og 2 protestant.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 05:42   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg måtte bare le litt jeg nå altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 10:23   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Ta det med humør og kniper det alldeles kan du få låne mannen min den dagen, han pleier å være grei. Dessuten er ikke rumpa så verst heller, men det skyldes nok heller løping enn aktiv kirkegang er jeg redd.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:21   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Jeg er katolikk, og synes at presten kunne ha håndtert dette mye bedre. Jeg har slitt veldig med å finne faddere til mine to barn, og har måttet bruke venner som bor i det fjerne utland. Så jeg kan nok ikke få et tredje barn, for da ville jeg ha måttet gå til familien.

Jeg husker dog at ifm. dåpene til begge barna, betraktet den katolske kirken kun den katolske fadderen som ekte fadder. Jeg mener tom. at den protestantiske fadderen ble kun registrert som "vitne". Så det kan godt være derfor i prestens hode var du ikke "fullverdig". Jeg synes uansett han kunne ha oppført seg bedre.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:47   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg husker dog at ifm. dåpene til begge barna, betraktet den katolske kirken kun den katolske fadderen som ekte fadder. Jeg mener tom. at den protestantiske fadderen ble kun registrert som "vitne".

Det har ikke skjedd hos oss. Jeg kan ikke huske annet enn at alle fadderne ble behandlet likt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:29   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disset av den katolske kirke

Nå måtte jeg sjekke her. Jeg fant dåpsmeldingen, og der er kategoriene


"Hovedfaddere (i kirkelovens forstand – inntil to; i så fall en av hvert kjønn; må være katolikker, fermet og fylt 16 år)"

og "Vitner og andre faddere (kryss av om døpt og katolikker)"



Alle ble forresten behandlet likt i kirken. Det var bare formelt jeg mente.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no