Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Gavekort" på vennetjenester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 15:22   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

"Gavekort" på vennetjenester

Jeg satt og lurte litt på hva jeg skulle finne på i gave til ei venninne av meg. Ei venninne som er lite flink til å si fra om at hun trenger hjelp og ikke som nok synes det er vanskelig å motta hjelp.

Jeg tenkte at et gavekort på barnevakt eller andre tjenester kunne være en god ide. Men, så er det noe som stopper meg. For det første, så er det jo ikke slik at hjelp fra meg er begrenset til et vist antall ganger som jeg har gitt bort. I tillegg lurer jeg litt på om at det er noe som ikke kommer til å bli brukt. Vil det være enklere å be om hjelpen etter å ha fått et slikt kort?

Hva tenker dere om dette? Hva ville dere ha tenkt/gjort selv hvis dere hadde fått noe slikt fra ei venninne?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:24   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Tanken er veldig hyggelig, men for min egen del ville det ikke vært noe lettere å be om hjelp selv med et gavekort på vennetjenester. Bøygen å spørre er omtrent like stor likevel. :been there, not brukt that:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:36   #3
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Enig med torsken.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:55   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Jeg har et slikt kort hengene på oppslagstavlen. Det har hengt der siden 1999.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:57   #5
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Skulle noe sånt fungert for meg måtte det ha vært i forbindelse med et konkret opplegg, type: Her er billett til konkret film/konsert/spa/annen happening, jeg stiller som barnevakt. Kos deg! Kan kanskje planlegges i samarbeid med mannen hennes?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 16:22   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Jeg har også et slikt hengende. Har liksom ikke fått meg til å bruke det..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 16:22   #7
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Enig med Stompa!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 16:31   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skulle noe sånt fungert for meg måtte det ha vært i forbindelse med et konkret opplegg, type: Her er billett til konkret film/konsert/spa/annen happening, jeg stiller som barnevakt. Kos deg!

Jeg har gitt bort gavekort på kino inkl. barnevakt et par ganger, og det har faktisk blitt brukt.

  Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 17:45   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg satt og lurte litt på hva jeg skulle finne på i gave til ei venninne av meg. Ei venninne som er lite flink til å si fra om at hun trenger hjelp og ikke som nok synes det er vanskelig å motta hjelp.

Jeg tenkte at et gavekort på barnevakt eller andre tjenester kunne være en god ide. Men, så er det noe som stopper meg. For det første, så er det jo ikke slik at hjelp fra meg er begrenset til et vist antall ganger som jeg har gitt bort. I tillegg lurer jeg litt på om at det er noe som ikke kommer til å bli brukt. Vil det være enklere å be om hjelpen etter å ha fått et slikt kort?

Hva tenker dere om dette? Hva ville dere ha tenkt/gjort selv hvis dere hadde fått noe slikt fra ei venninne?

Jeg synes det er greit å gi\få et slikt gavekort, dersom giveren umiddelbart tar fram almanakken for å avtale en kveld med barnevakt. Ellers har sånt lett for å koke bort i kålen.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 17:52   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Slike gavekort virker bare på dem som ville ha spurt om hjelp uansett, og knapt nok på dem. :erfaren mottager og giver:

Jeg anbefaler et opplegg a la det Stompa beskriver: kjøp billetter til en bestemt kino/konsert/teaterforestilling, arranger barnevakt og gi henne billettene med beskjed om å komme seg avgårde.

Jeg har gitt bort lignende gaver, og for å forsikre meg om at mottager har dagen ledig har jeg for eksempel avtalt et opplegg med mannen hennes, eller bedt mottager om å sitte barnevakt for mine unger den aktuelle datoen (på forhånd, for å sikre meg at vedkommende ikke lager andre avtaler, så klart).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 17:59   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Ei venninde av meg fikk gavekort på rydding av mørkloftet (ikke av meg) i bursdagspresang. Hun ble kjempeglad, for det er litt vrient å komme seg opp på mørkloftet og masse skrot som skal hives. Med andre ord en svært vellykett gave. Det er bare det at det aldri har blitt noe av, mørkloftet står like urørt....

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 18:14   #12
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Siden venninnen din ikke spør om hjelp til vanlig, så tror jeg ikke hun kommer til å benytte seg av et slikt tilbud.

Vi ga vekk en overnatting for 2 til naboen til jul. De spøkte med at de voksne kom. Nå er vi nære venner og bruker hverandre når vi trenger hjelp. De benyttet seg av det en dag de skulle på konsert.

Jeg hadde benyttet meg av et slikt tilbud. Men det måtte da ha vært fra noen som barna kjenner godt og trives hos.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 11:11   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Takk for svarene. Dere bekrefter det jeg tenkte. Selv er jeg nemlig himla god til å be om hjelp når jeg trenger det, så det er litt vanskelig å sette seg inn i hvordan det er for de som ikke har det slik.

Middag/kino + barnevakt var jo en virkelig god ide. Det skal jeg jammen meg fikse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 14:05   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.


Middag/kino + barnevakt var jo en virkelig god ide. Det skal jeg jammen meg fikse.

Regner med at det blir en gave som blir godt mottatt og brukt.
Må få høre hvordan gaven ble mottatt da.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:57   #15
Sylta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 7
Sylta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Gavekort" på vennetjenester

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skulle noe sånt fungert for meg måtte det ha vært i forbindelse med et konkret opplegg, type: Her er billett til konkret film/konsert/spa/annen happening, jeg stiller som barnevakt. Kos deg! Kan kanskje planlegges i samarbeid med mannen hennes?

Helt enig med deg.

Jeg ville faktisk bedt mindre om hjelp jeg tror jeg, for jeg hadde syntes det var litt flaut når det var markert på den måten

Sylta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no