Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Plage] Mygg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-11, 10:15   #81
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Jeg tør nesten ikke si det, men jeg tror jeg er immun nå. Jeg fikk et par stikk i går jeg var ute, de klødde litt med en gang, og nå merker jeg de ikke engang. Hele svigerfamilien hevder de er immune, de blir stukket, men klør ikke. Minstejenta fikk også noen stikk, hun klør heller ikke

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 11:34   #82
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Et tips til soverommet kan være å ha på vifte. Myggen liker visstnok ikke vind, og det kan faktisk stemme overens med at det er mindre mygg å se når det blåser ute.

Jeg syns det funker bra her (for myggen har invadert området her og de siste årene ).
I tillegg har jeg hengt en tynn, hvit gardin i wire over verandadøra med en metall-list i bunnen for tyngde som fungerer som en myggnetting. Blir ikke fullstendig tett, men nærme nok. Den holder i allefall 95 % av myggen (og annen drit) ute.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:05   #83
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mygg

Tigerbalsam lindrer kløende myggstikk godt.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:39   #84
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Tigerbalsam er genialt på kløende myggstikk, ja. Ellers vurderer jeg nesten å kjøpe myggnett for dobbeltseng, for i natt fikk jeg et stikk på overarmen som har hovnet temmelig mye. Normalt sett tar jeg allergitabletter i hele myggsesongen for å forhindre at stikk hovner opp, men i det siste har jeg vært sløv. Det er nemlig ikke særlig mye mygg der hvor vi bor, i hvertfall ikke i teorien.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:02   #85
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Oversikt over innkomne tips:

* reseptbelagt allergimedisin: polaramin, aerius, kestine, loratadin
* kortisontabletter og -salve
* xylocaion-salve på stikkene i stedet for eurax (testet med blandet hell)
' smøre allergiøyedråper på stikkene
* autan myggspray
* C2O-brenner
* smøre seg med vaniljeekstrakt
* myggfeller fra Smart Club e.l., à la påhengsmotor (det samme som gassdrevet myggfelle?)
* spise en lime om dagen
* sette opp fuglekasse med fluesnappere
* myggtelt
* herping av myggputter med brannslokkingsapparat, diesel, zalo

Er det virkelig ingen som har foreslått kjederøyking??

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 21:00   #86
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Jeg blir gal av myggen, og kjøper straks birøkterdrakt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 19-06-11 kl 11:54.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:14   #87
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Jeg hater mygg og her i Spania er det mye av dem. Her er noen tips jeg har funnet ut at virker for oss.

Vogel har en veldig bra myggspray som virker godt og lengre enn de 3 timene som står på flasken at den skal virke. Kan brukes også av barn http://www.avogel.co.uk/shop/product...trepellent.php Usikker på hvor de kan kjøpes i Norge. Jeg pleier å ha litt på meg og ungene ved sengetid.

Når man først har fått stikk så har jeg veldig god erfaring med salve med antihistamin (Trenger bare en påføring) eller eddik som påføres 1 gang i timen til hevelsen er borte.

Citronella - Eterisk olje som jeg drypper rundt i huset særlig i vinduskarmene- holder myggen borte. Ute bruker jeg stearinlys med citronella olje.

Myggen liker svette og særlig fotsvette, de liker derimot ikke parfyme.

Mørke farger tiltrekker myggen - særlig mørkeblått. Kle deg i lyse farger.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:39   #88
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Vi har en myr og bekk ved siden av tomta. Vi helte grønnsåpe i vannet. Funka som bare rakkern.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no