Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 19:54   #1
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

"Fredning" av bildetråder

Siden jeg fikk klar beskjed i Nabbes tråd om at det ikke var lov til å mene noe annet enn at barna er søte og vakre i bildetråder, så lurer jeg.

I det konkrete tilfellet reagerte jeg altså negativt på et barn på et bønneteppe. Men hvis man ser generelt på det. Ville dere aldri kommentert et bilde? F.eks. hvis bildet viser et barn som transporteres sittende på fanget på moped, eller nakenbilder av barn, eller en mamma som ammer og røyker samtidig, eller andre ting - ville alle virkelig sagt "å så søt hun er" da også?

Jeg skjønner at man kan ha ulike oppfatninger om hva som er bra og dårlig, det jeg lurer på er om det virkelig er sånn at bildetråder skal være fredet, uansett. Er det ikke lov å si noe annet enn "å så søt"?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:56   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Når til og med jeg oppfattet deg som ufin var du nok det. *svarer i hytt og gevær*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:56   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Du er en idiot. Ser du virkelig ikke forskjellen på å forsøke drepe ungen sin og det at et barn ønsker å ta del i en families naturlige liv, som faktisk IKKE innebærer fare for sykdom, lemlestelse eller død?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:58   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Klart det er lov å si noe annet enn "å så søt". Jeg sier det jeg mener.
Jeg reagerte ikke negativt på bildet i nabbes tråd, gir katta i religion osv. derfor skrev jeg at jenta var skjønn for det var hun.
Jeg går ut i fra at jenta selv kan velge om hvorvidt hun vil være muslim, kristen, katolikk osv når hun blir stor?

Hadde bildet vist et barn som ble ammet av en kvinne med en sigarett i hånden hadde jeg sagt hva jeg mente om det. For det er noe jeg ikke synes noe om.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:02   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er en idiot. Ser du virkelig ikke forskjellen på å forsøke drepe ungen sin og det at et barn ønsker å ta del i en families naturlige liv, som faktisk IKKE innebærer fare for sykdom, lemlestelse eller død?

Det er da heller ikke det jeg spør om, Sitron. Jeg spør om det er sånn at uansett om det er ting DU reagerer negativt på, så skal du ikke ha lov til å si det hvis hovedinnlegget inneholder et bilde. Jeg tok eksempler for å få deg og andre til å forstå hva jeg mener. Nemlig ting som den enkelte reagerer negativt på. Taushet eller ærlighet?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:04   #6
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg savner en gaffle-funksjon her, da kan man ta spørsmål, utenfor tråden, dersom det er noe man lurer på.

Din kommentar var jo særdeles usmakelig i en slik setting, men langt fra det verste jeg har hørt.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:06   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Syntes kommentaren din var totalt upassende!!
Det hadde ikke noe med om det er "lov" å kommentere bilder eller ikke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:07   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er da heller ikke det jeg spør om, Sitron. Jeg spør om det er sånn at uansett om det er ting DU reagerer negativt på, så skal du ikke ha lov til å si det hvis hovedinnlegget inneholder et bilde. Jeg tok eksempler for å få deg og andre til å forstå hva jeg mener. Nemlig ting som den enkelte reagerer negativt på. Taushet eller ærlighet?

Forstå hva du mener? Beklager, jeg snakker ikke idiot-språket.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:09   #9
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg savner en gaffle-funksjon her, da kan man ta spørsmål, utenfor tråden, dersom det er noe man lurer på.

Din kommentar var jo særdeles usmakelig i en slik setting, men langt fra det verste jeg har hørt.

Nå kunne jo jeg sagt at Sitron for eksempel også er usmakelig og bitch, som sporer av tråden min og kaller meg idiot. Men sånn er det nå en gang, at tråder får sitt eget liv etter hvert.

Det jeg spør om i denne tråden er altså om det ikke finnes NOE som "forsvarer" andre kommentarer enn "å så søt" i bildetråder. Finnes det noe som ville fått DEG, nabbe, til å si noe annet enn "så søt" i en bildetråd? Ett eller annet? Hva som helst?

Forøvrig - jeg valgte å slette innlegget. Likevel er det ganske mange som greier å quote det jeg skrev. Hvis det er (enda en...) uskreven regel på FP at man ikke skal si annet enn "så søt" i bildetråder, så beklager jeg at jeg skrev noe annet enn det. Men jeg var altså ikke klar over at det fantes noen slik regel. Derfor slettet jeg innlegget.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:11   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Mener helt klart at det ikke er åpning for diskusjonen rundt barn og religion i en bildetråd som dette. Man har ikke nødt å svare om man ikke vil. Du bør heller starte en egen tråd for å ta opp temaet.

Det er ikke naturlig å rakke ned på Nabbes valg i en tråd hvor hun viser fram datra si.

(Og blir du støtt av en 2-åring på et bønneteppe tror jeg kanskje du bør gå litt inn i deg selv )

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:12   #11
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Det det skjønner du vel bina???

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:14   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Generelt synes jeg terskelen for å komme med negative bemerkninger i en skrytetråd bør være temmelig høy. Ref. en beryktet isdiskusjon i et annet forum, f.eks.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:14   #13
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mener helt klart at det ikke er åpning for diskusjonen rundt barn og religion i en bildetråd som dette. Man har ikke nødt å svare om man ikke vil. Du bør heller starte en egen tråd for å ta opp temaet.

Det er ikke naturlig å rakke ned på Nabbes valg i en tråd hvor hun viser fram datra si.

(Og blir du støtt av en 2-åring på et bønneteppe tror jeg kanskje du bør gå litt inn i deg selv )

Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. På lik linje ville jeg reagert negativt av å se et barn usikret i bil. Jeg blir ikke støtt. Men jeg syns det er galt. Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit. Det er lov å være uenige på sak. Det jeg lurer på er det generelle. Du svarer forsåvidt greit på det - du syns ikke man skal ta opp noe i bildetråder, det må lages egen tråd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:15   #14
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Skal prøve å ordlegge meg riktig her :tungen i munnen:

Slik jeg forsto kommentaren din så reagerte du på at ungen satt på et bønneteppe og syntes at hun ble i tidlig alder indoktrinert, ikke sant? Det synes jeg personlig ikke har noe med det som HI la inn i innlegget, og er å anses som "kupping av tråden".

Du kan selvfølgelig mene hva du vil, men om du ønsket en diskusjon om indoktrinering, barneoppdragelse, osv. så synes jeg at du kan gjør som andre her inne (Sitron, Tinetoff m.fl). De starter egne tråder om emnet!

Opprinnelig lagt inn av bina

F.eks. hvis bildet viser et barn som transporteres sittende på fanget på moped, eller nakenbilder av barn, eller en mamma som ammer og røyker samtidig, eller andre ting - ville alle virkelig sagt "å så søt hun er" da også?

Men at noen utøver sin relgion kontra en som ammer og røyker samtidig syntes jeg handler om to vidt forskjellige ting. Det ene er ufarlig for både seg selv og andre, det andre er det ikke.

Kan forøvrig fortelle at jeg har sett negative kommentarer på bildetråder, som f.eks at de ikke likte kjolen osv. Men heldigvis er smaken som baken og vi trenger ikke å være enige om alt.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:15   #15
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Nabbe viser frem et bilde.
Nabbe er muslim.
Hva er problemet. Hun viste frem et bilde.
hadde du tiltet om jeg hadde vist frem et bilde av mitt og Bergljiots barn på Kor og Lek i kirken?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:16   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Både på nett og i RL er det naturlig å se an situasjonen før man "snakker".
Et underforum som ungene våre er et sted der mange skryter av barna sine, og ikke et naturlig sted å ri kjepphester.
Det betyr ikke at du ikke har lov til å si hva du mener, her på FP får man lov til å si det meste.
Men det betyr jo at andre kommer til å si hva de vil også, og det må man finne seg i.

Jeg trodde at underforumet "ungene våre" var et sted vi kunne diskutere nettopp ungene våre. Jeg var ikke klar over at det var ment som et skryteforum.

Jeg har ingen problemer med at andre sier hva de mener. Grunnen til denne tråden er at jeg lurer på den generelle holdningen- er bildetråder "fredet" - uansett?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:17   #17
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Ja, som jeg sa i tråden "min", du har tydeligvis ikke en toåring...

Eller, hva mener du vi skal gjøre? Har du noe forslag? Jeg har diskutert dette en del før, det er jo ikke akkurat første gangen tema om "Å innlemme barna i foreldrenes tro" kommer opp

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:17   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Jeg skjønner at man kan ha ulike oppfatninger om hva som er bra og dårlig, det jeg lurer på er om det virkelig er sånn at bildetråder skal være fredet, uansett. Er det ikke lov å si noe annet enn "å så søt"?

Det er ingen lov mot det (antakelig), men det er såpass ufint at du må regne med at de fleste reagerer negativt og at du får din andel pepper.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:17   #19
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nabbe viser frem et bilde.
Nabbe er muslim.
Hva er problemet. Hun viste frem et bilde.
hadde du tiltet om jeg hadde vist frem et bilde av mitt og Bergljiots barn på Kor og Lek i kirken?

Jeg vet ikke hva Kor og Lek er så det kan jeg ikke svare på. Men ja, jeg ville reagert negativt hvis du viste fram bilde av barnet ditt som gikk til nattverd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:18   #20
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Og, dersom du hadde "gafflet" og laget en egen tråd om det, hadde jeg selvsagt diskutert villig vekk! Jeg er ikke redd for å svare på spørsmål.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no