Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunadssynder du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Bryter du de uoffisielle bunadsreglene?
Jeg dropper skjorta og går med bare BHen under vesten 4 2,35%
Jeg bruker andre sko enn bunadssko 14 8,24%
Jeg røyker eller snuser mens jeg har på bunaden 26 15,29%
Jeg drikker meg beruset mens jeg har på bunaden 19 11,18%
Jeg bruker nylonstrømper til bunaden 93 54,71%
Jeg bruker boblejakke, regnjakke eller annet "vanlig yttertøy" til bunaden 14 8,24%
Jeg bruker bunadsparaply 6 3,53%
Jeg har kraftig sminke på når jeg har på bunad 9 5,29%
Jeg bruker uoffisielle smykker til min bunad 20 11,76%
Jeg bruker kniv til min bunad selv om det ikke hører til 1 0,59%
Bunadsskjørtet mitt er mindre enn 15 cm over bakken 43 25,29%
Jeg går med ustrøket skjorte 13 7,65%
Jeg går med solbriller til bunaden 83 48,82%
Jeg har ikke bunad 21 12,35%
Jeg bryter ingen av reglene. 21 12,35%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 18:43   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bunadssynder du?

Følger du de uoffisielle bunadsreglene eller synder du og lager egen mote? Er det noen av disse reglene du synes er greit å bryte?

*poll kommer*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:48   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Blir tjukk nylonstrømpe i år. Men kun det som "brytes".

Småting som strømpebukse syns eg er greit å bryte ellers er eg nok ganske streng på reglane ja.

__________________
Strong is the new skinny

Sist redigert av Zip : 16-05-08 kl 18:57.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:49   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Og jeg trenger et alternativ som heter "bryter ingen av reglene"

*ammeflaskepumpetåke*

Har forøvrig aldri sett noen med bare BH under vesten. Det høres forferdelig tacky ut, og det er nesten så jeg nekter å tro at det faktisk har blitt gjort.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:51   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jada, jeg bruker både nylonsstrømper og solbriller. Og jammen meg har jeg ikke en bunadsparaply også, men akkurat den håper jeg at jeg slipper å bruke.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:51   #5
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg synder med solbriller i sommersol, og bruker av og til sorte, tykke nylonstrømper.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:54   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg leser i artikkelen at bunadsparaply er harry. Det er jeg ikke enig i. Etter å ha sett diverse stygge reklameparaplyer og paraplyer med de underligste mønstre, synes jeg bunadparaplyene er et mye, mye bedre alternativ. Jeg har ikke selv, men det vurderer jeg å kjøpe.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:55   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og jeg trenger et alternativ som heter "bryter ingen av reglene"

Værsågod.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:56   #8
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg kan også finne på å bruke solbriller til bunad. Jeg krysset også av for uoffisielle smykker, jeg bruker både giftering og forlovelsesring, og jeg har bunadsørepynt også.

Jeg bruker heller ikke lua, men det sto ikke på listen din da.

Ellers følger jeg "reglene".

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:56   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg går med vanlig yttertøy, solbriller og har for langt skjørt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 18:57   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Å lua ja. Det burde vært et alternativ som heter "jeg bruker ikke hodeplagget til min bunad også". Ja ja. Det finnes vel flere uoffisielle regler også regner jeg med.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:00   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker solbriller om det er sterk sol, bunad eller ikke. Jeg bruker også nylonstrømper, hva skal man ellers bruke? :dom: Bunadsskjorten min er nok ikke alltid like nystrøket heller.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:00   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Synder med uoffisielle smykker (øredobber ) og solbriller

Men ellers følger jeg "reglene"

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:01   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg har på "ekstrautstyr" som ikke hører til den standardiserte bunaden. Det er et silkesjal som stammer fra bestemors fødested. Det var en del av bunaden før den ble standardisert. Min bunad har forøvrig offisiell (grønn!) nylonstrømpebukse, så jeg gjør det riktig, altså.

I tillegg bruker jeg vanlig yttertøy når det er skikkelig kaldt, dropper lua og bruker forlovelsesring og med tiden giftering til.

Skikkelig synder.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 16-05-08 kl 19:11.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:04   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Det var interessant at en eventuell leppestift skal matche en farge fra broderiene. Jeg tror jeg kjører grønn leppestift i morgen.

Dette med strømpebukser visste jeg ikke. Veldig fint at ull er riktig, det kan komme godt med i morgen.

Solbriller synder jeg med, men det får stå sin prøve. Jeg gidder ikke risikere migrene av all mysingen.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:05   #15
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg har ikke bunad, men når jeg har lånt har jeg både gått med solbriller og nylonstrømper.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:05   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Hva i alle dager er bunadparaply? :dom:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:10   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Solbriller, nylonstrømper, smykker. Og ja, jeg har vært beruset i bunad mange ganger, man kanskje ikke akkurat i familietogen på 17. Mai.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:20   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Her er en bunadsparaply:


Litt tacky, synes jeg.

Bryter ikke så mange regler, men nylonstrømpis blir det nok.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:21   #19
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Jeg bruker sort strømpebukse (har ikke husket å kjøpe ny blå), bruker solbriller og aldri hodeplagget.

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 19:41   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadssynder du?

Bruker nylonstrømper og har en stakk som er nærmere bakken enn 15 cm. Er det en generell regel? Har ikke hørt om den regelen for bunaden min, i hvert fall. (Vi bestemte ikke lengden selv - det var det bunadsskredderen som gjorde. Skulle tro at vedkommende visste hva hun gjorte?) Bruker som regel nylonstrømper ettersom jeg vil ha knestrømper. Dessuten viser de ikke. Hadde de vært synlige så hadde jeg sikkert brukt det som jeg burde bruke. Jeg bruker forøvrig selvfølgelig hodeplagget. Det er halve gleden å slippe og style håret den dagen. Dessuten kan man veldig enkelt filtrere bort uønskede konversasjoner ettersom kysen dekker ørene godt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no