Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 12:48   #41
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Selvfølgelig trenger jeg ingen forklaring. Uhøflig å sprørre om også i de aller fleste tilfeller.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:12   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Nei, det spør jeg ikke om, dersom vedkommende ikke vil fortelle det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:23   #43
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg godtar det, selvsagt. Regner med at de utbroderer hvis de vil. Jeg kan fint finne på å si slikt selv, mest fordi jeg ikke alltid orker å fortelle om den dysfunksjonelle familien min.

Selvsagt godtar jeg det, og må bare henge meg på Blondie.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:24   #44
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

da godtar man selvsagt, og foreslår man en annen dag vel?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:01   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg godtar det selvsagt, men er det ikke litt forskjell på å spørre personen hva han/hun skal og det å GRAVE etter hva personen skal? Er det seriøst ingen her i tråden som kunne funnet på å spørre bestevenninna si om hva hun skulle? Jeg pleier ikke å gjøre det, men jeg kunne godt funnet på å spørre.

Hvis hun hade sagt hun var opptatt uten å utbrodere hadde jeg tatt det for gitt at hun ikke var interessert i å utbrodere mer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:02   #46
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg hadde godtatt det uten spørsmål. Så hadde jeg foreslått en annen dag, og bedt henne skrive meg opp i kalenderen, i tilfelle hun da fikk lyst til å si nei til noe annet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:14   #47
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke skal godta det? Jeg hadde sikkert ikke kommet på å spørre hvorfor.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:15   #48
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Lurer på bakgrunnen til denne diskusjonen jeg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:18   #49
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

En sånn ting hadde det vært vanskeligt å ikke godta kanskje? Men jeg hadde nok kanskje spurt å jeg, hvertfall de nærmeste vennene. Men jeg tenker egentlig at det er ganske vanlig å si "nei, da er jeg opptatt, skal på ditt og datt med hvem som helst".

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:19   #50
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg ville nok stusset litt dersom noen av mine nærmeste venner bare sa de var opptatt, uten å fortelle med hva, det må jeg ærlig innrømme.

Virkelig? er det mange som tenker sånn? Jeg kan godt finne på å bare si dat jeg er opptatt utn å si hvorfor. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke vil si noe, men jeg tenker i grunn at det sikkert er temmelig uinteressant for mine venner om det er komitemøter, medlemsmøter, kommunestyremøter, lønningspils eller en kafetur med andre jeg skal på med mindre de kjenner vedkommende. Jeg tror og håper ikke det blir oppfattet som særlig mystisk eller kryptisk. Så nteressant er jeg nok ikke.
Noen spør og det syns jeg er helt greit og svarer da på det...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:22   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Hva om man bare har planlagt å ligge hjemme på sofan alene da?
Er ikke det bra nok grunn om man trenger det?

Skal man som venninne kunne "kreve" en årsak som er god i egne øyne?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:24   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg godtar uten noen videre spørsmål. Jeg ble ganske overrasket når jeg leste tråden nå, fordi jeg trodde flertallet ville svare at de spurte videre, grunnen til det er at jeg til stadighet opplever å få det spørsmålet. Jeg er bruker bare svare om jeg kan eller ikke, og får som sagt ofte oppfølgingspm. Jeg skjønner at det ikke er ment som spørring og graving, men som vennskapelig oppmerksomhet. Jeg opplever det likefullt som ubehagelig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:39   #53
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Hvis det er ei god venninne, og ei sånn som pleier å fortelle alt, spør jeg hva hun skal. Da handler det for meg om å vise interesse for hennes liv.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:50   #54
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Min umiddelbare tanke var jeg at jeg naturligvis ikke spør om det. Det har jeg da ingenting med. Men så kom jeg på at jeg kanskje ville spurt mine nærmeste venninner, men da ikke for å høre om det er grunn nok til å si nei, men fordi vi vet det meste om hverandre og at det er slikt vi typisk spør om.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:17   #55
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Men, ville det ikke være naturlig at hun i utgangspunktet fortalte hva hun skulle. Hvis svare er at man er opptatt uten nærmere forklaring, er ikke det i seg selv et signal på at det ikke er alt man har behov for å formidle videre?

Jeg får ofte dette oppfølingsspørsmålet, og som sagt, jeg skjønner og oppfatter at det er en måte å vise interesse på, men jeg synes det er ubehagelig å enten måtte svare på noe jeg ikke hadde lyst til, eller å svare at jeg ikke vil fortelle.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:18   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Jeg har da ikke noe med hvorfor venninner ikke kan møte meg den eller den dagen, så jeg godtar uten at de behøver uttdype med noen nærmere forklaring.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:44   #57
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Godtar, selvfølgelig! Hadde hun villet at jeg skulle vite grunnen, så hadde hun sagt det selv- uten at jeg hadde spurt. Som i: "Fredag er jeg opptatt, fordi jeg skal......"

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:00   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Altså, om du vil treffe en venninne eller noe, og foreslår en dag. Om vedkommende da sier at den dagen ikke passer, godtar du det, eller spør og graver du hvorfor/ hva de skal?

Jeg hverken spør eller graver hvis vedkommende ikke slenger på en forklaring.

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Mine venner, og jeg selv også, er såpass travle med unger, jobb og andre greier at det er heller mer relevant å spørre om hvorfor hvis noen av oss tilfeldigvis skulle være ledige en dag.

Det høres kjent ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:34   #59
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Selvsagt godtar jeg det.. Det er sjelden jeg føler venner har meldeplikt til meg vedrørende hva de driver med:P

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 09:02   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg godtar uten noen videre spørsmål. Jeg ble ganske overrasket når jeg leste tråden nå, fordi jeg trodde flertallet ville svare at de spurte videre, grunnen til det er at jeg til stadighet opplever å få det spørsmålet. Jeg er bruker bare svare om jeg kan eller ikke, og får som sagt ofte oppfølgingspm. Jeg skjønner at det ikke er ment som spørring og graving, men som vennskapelig oppmerksomhet. Jeg opplever det likefullt som ubehagelig.

FP'ere er kanskje litt mer busy og litt mer veloppdragne enn snittet? Jeg blir selv veldig overrasket om noen spør og graver om hva jeg skal, dersomjeg sier at vi ikke kan treffes på den dagen h*n foreslår. "Da kan jeg ikke" er mer enn tilfredsstillende. Jeg skal stort sett på noe i forbindelse med jobb, på ett eller annet politisk møte eller noe domestisk. Eller til hudpleie, frisør eller om så var, hjem for å vaske og legge håret.

Ikke noe noen andre har noe med.

Det ville aldri falt meg inn å si "å, hvorfor ikke, hva skal du da, da?".

Men nå synes jeg Bokormen skal fortelle bakgrunnen for denne diskusjonen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no