Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan lage « ?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 13:42   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lage « ?

Denne har jeg bare kopiert. «
Prøver jeg selv å lage den får jeg bare <<.

Hvilke taster på min laptops tastatur kan jeg bruke?

:ånkli blånn:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:48   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Du har sikkert en PC, men jeg kan jo nevne for andre at på macbooken min trykker jeg Alt+Shift+<. Andre får svare for hvordan man gjør det på PC, jeg vil tro at man må huske en tegnkode.

Edit: Jeg skrev feil. Jeg skylder på at jeg var på jobb, da er jeg jo vanligvis helt borte mentalt. Riktig er selvsagt Alt+Shift+v.


Sist redigert av torsk : 12-05-09 kl 20:13.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:54   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Her står det litt om det: http://www.dinside.no/102636/asciitegn

Du må holde inne Alt og så trykke 0171 på det numeriske tastaturet. På laptops er det typisk ikke noe vanlig numerisk tastatur, men man kan med Num Lock slå på et som gjør om noen av de vanlige tastene til et numerisk tastatur. Ser du noen små tall under J, K, og L-tastene, for eksempel?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:58   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du har sikkert en PC, men jeg kan jo nevne for andre at på macbooken min trykker jeg Alt+Shift+<. Andre får svare for hvordan man gjør det på PC, jeg vil tro at man må huske en tegnkode.

Jeg pr;vde og mistet det norske tastaturet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:59   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du har sikkert en PC, men jeg kan jo nevne for andre at på macbooken min trykker jeg Alt+Shift+<. Andre får svare for hvordan man gjør det på PC, jeg vil tro at man må huske en tegnkode.

Gådd, så nedlatende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:01   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gådd, så nedlatende.

Er du seriøs nå? Jeg ble litt usikker her.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:03   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er du seriøs nå? Jeg ble litt usikker her.

Synes du mine bidrag til FP i dag har vært gjennomsyret av seriøsitet?

Nei, jeg sitter her og prokrastinerer (hah!) jobben, og er ferdig med å trykke på den røde knappen. Og så fant jeg deg å plage.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:03   #8
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Her står det litt om det: http://www.dinside.no/102636/asciitegn

Du må holde inne Alt og så trykke 0171 på det numeriske tastaturet. På laptops er det typisk ikke noe vanlig numerisk tastatur, men man kan med Num Lock slå på et som gjør om noen av de vanlige tastene til et numerisk tastatur. Ser du noen små tall under J, K, og L-tastene, for eksempel?

« Thank you.

Så var det bare å finne ut hvordan man får tegnes som står den andre vegen ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:03   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Jeg trykker in Fn-tasten+Alt + mj7j

«
Motsatt vei blir Fn+Alt+mj87
»

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:04   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg pr;vde og mistet det norske tastaturet.

Alt+shift skifter språk på pc-er. Trykk det en gang til, så får du nok det norske tilbake.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:06   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

»


Oh, I´m so good!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:39   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Jeg prøver, ÆÅØ. Hurra!

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:28   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Synes du mine bidrag til FP i dag har vært gjennomsyret av seriøsitet?

Nei, jeg sitter her og prokrastinerer (hah!) jobben, og er ferdig med å trykke på den røde knappen. Og så fant jeg deg å plage.

(Jeg mente bare å være hjelpsom mot eventuelle mac-brukere som ikke hadde funnet fram på tastaturet sitt (det tok litt tid før jeg fant « selv), men når jeg leste over hva jeg hadde skrevet så kunne det jo kanskje vrangtolkes til at jeg bare ville disse PC-er og PC-brukere. Og det ville jeg selvsagt aaaaaaaldri funnet på.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:41   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

(Jeg mente bare å være hjelpsom mot eventuelle mac-brukere som ikke hadde funnet fram på tastaturet sitt (det tok litt tid før jeg fant « selv), men når jeg leste over hva jeg hadde skrevet så kunne det jo kanskje vrangtolkes til at jeg bare ville disse PC-er og PC-brukere. Og det ville jeg selvsagt aaaaaaaldri funnet på.)

Vrangtolkes, du.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:34   #15
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

«▓╤wMr≥Rb«Í½╓≤uacA│\aW↔d☺☻♥♦♣♠•◘○♂▬!◙♫-6@W7,cM▬

Gosh. Så mange tegn og figurer man får med alt-knappen. (måtte bare teste ut, for dette visste jeg ikke om gitt. )

Men jeg skjønte ikke hvordan du fant « andre veien?

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:02   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du har sikkert en PC, men jeg kan jo nevne for andre at på macbooken min trykker jeg Alt+Shift+<. Andre får svare for hvordan man gjør det på PC, jeg vil tro at man må huske en tegnkode.

På min mac:
Shift + Alt + v = «
Shift + Alt + b = »

(Noen programmer kan man stille inn til å bruke slike norske anførselstegn).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:08   #17
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

På min mac:
Shift + Alt + v = «
Shift + Alt + b = »

(Noen programmer kan man stille inn til å bruke slike norske anførselstegn).

Samme på min.

Shift+alt+< gir ≥.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:11   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Ja, jaggu. Jeg skrev feil, gitt!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:23   #19
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, jaggu. Jeg skrev feil, gitt!

Du skal heretter omtales som ≤torsk≥.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:29   #20
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage « ?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du skal heretter omtales som ≤torsk≥.

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no