Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Minkpels - yay or nay?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-19, 09:37   #61
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Å gå med pels ute har en helt annen signaleffekt enn å fortsette å bruke pelsen som pute/pledd.

Tja. Jeg er ikke enig i det. Jeg syns derimot det er noe dobbelmoralistisk i det. Hadde jeg gått med sølvrevkåpen til moren min skal jeg love at alle hadde sett at den ble produsert på 80-tallet.

Når det er sagt syns jeg fortsatt ikke pels er noe fint (selv om det er utrolig godt og varmt), og jeg foretrekker å bruke produkter fra dyr som både har hatt det bra mens de levde og som ikke utelukkende blir avlet frem for pelsens del. Men jeg vil heller bruke en gammel pelskåpe enn å kaste den, fordi det blir helt feil for meg å kaste noe som er helt brukbart. Jeg tenker at det er såpass mange gamle pelser på markedet nå at man burde bruke anledningen til å sy om til de som kunne tenkt seg en litt mer moderne pels, og derfor er i markedet for å kjøpe ny pels, fremfor å kaste. Derfor er det veldig fint med buntmakere som driver med omsying av gamle pelser.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 09:41   #62
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Men ser dere virkelig forskjell på ekte og juksepels? Sånn uavhengig av om dyr har dødd. Det lages og selges hauger av ekstremt naturtro utseende juksepelser for tiden. Jeg har sett flere som ser og føles så ekte ut at jeg aldri hadde gjettet at det ikke var pels fra dyr.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 09:47   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men ser dere virkelig forskjell på ekte og juksepels? Sånn uavhengig av om dyr har dødd. Det lages og selges hauger av ekstremt naturtro utseende juksepelser for tiden. Jeg har sett flere som ser og føles så ekte ut at jeg aldri hadde gjettet at det ikke var pels fra dyr.

Jeg er heller ikke tilhenger av slike pelser. Har respekt for produsenter som f.eks Stormberg, som sier at de ikke lager jakker med fuskepels rundt hetta, fordi de ikke ønsker å bidra til et motebilde der det er trendy med pels, eller noe som ser ut som pels.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 10:09   #64
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er heller ikke tilhenger av slike pelser. Har respekt for produsenter som f.eks Stormberg, som sier at de ikke lager jakker med fuskepels rundt hetta, fordi de ikke ønsker å bidra til et motebilde der det er trendy med pels, eller noe som ser ut som pels.

Ja, det er et godt poeng så lenge det faktisk fortsatt er mulig å kjøpe ting med ekte pels. Da bør man ikke stimulere i det hele tatt, men å si at man ikke vil gå med pels fordi man er redd for at andre skal se at den er ekte, tror jeg ikke har så mye for seg. For juksepelser ser omtrent like ut - hvis man da ikke går i pels med et typisk "bestemordesign".

Og bare så det er sagt; Jeg er fullstendig imot pelsnæring og ny pels, så da må man kanskje avstå også fra juksepels (og brukt ekte) en stund for å unngå at noen tror pels er greit selv om det egentlig er litt "rart".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 10:11   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Men ser dere virkelig forskjell på ekte og juksepels? Sånn uavhengig av om dyr har dødd. Det lages og selges hauger av ekstremt naturtro utseende juksepelser for tiden. Jeg har sett flere som ser og føles så ekte ut at jeg aldri hadde gjettet at det ikke var pels fra dyr.

Ja, jeg ser forskjell. Nok ikke på alle, men de aller færreste lager fuskepels som skal se ut som minkpels for eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 10:33   #66
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg ser ikke forskjell, så interessert er jeg ikke. For meg er signaleffekten den samme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 10:48   #67
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg ser forskjell. Nok ikke på alle, men de aller færreste lager fuskepels som skal se ut som minkpels for eksempel.

Finnes en del av de også. Bare google fuskepels mink. Men de er nok i et annet snitt enn de som oldemødrene våre evt. hadde.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 10:49   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Finnes en del av de også. Bare google fuskepels mink. Men de er nok i et annet snitt enn de som oldemødrene våre evt. hadde.

Og ser ut som teddystoff, ikke mink.

Ellers er jo ikke fuskepels særlig bra heller, for miljøet. Det er jo et plastprodukt, som verken er bærekraftig å lage, vaske eller kaste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 11:01   #69
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og ser ut som teddystoff, ikke mink.

Mange gjør, men ikke alle. Men whatever, det er jo ikke poenget, egentlig. Jeg kom nok litt ut på viddene. Jukepels er ikke bærekraftig i det hele tatt, forresten, så intet godt alternativ uansett. Er bare blitt så overrasket mange ganger over hvor bra de er, så overrasket at jeg glatt hadde tatt feil mange ganger og tenkte på det da folk nevnte at de ikke ville bruke arvepels fordi de var sikre på at folk ville skjønne at det var ekte.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 11:14   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jukepels er ikke bærekraftig i det hele tatt, forresten, så intet godt alternativ uansett.

Nettopp derfor syns jeg ikke det er dobbeltmoralsk eller "PK" å faktisk bruke vintagepels på en måte som ikke promoterer pelsbruk, men som allikevel tar i bruk den pelsen som allerede er laget for mange årtier siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 12:28   #71
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tenker man rent dyrevern, så er jo ikke et pelspledd noe bedre enn en eksklusiv kåpe, tenker jeg. Pels er pels, uansett formål.

Men ja, jeg hadde heller hatt et minkpledd enn en kåpe. Da fordi jeg synes pelskåper er stygge.

Jeg har både saueskinn og geiteskinn i hus. Som pledd, eller skinn da. KUnne ikke falt meg inn å bruke de som plagg, fordi jeg synes det er stygt.

Ville heller ikke hatt et minkskinn liggende i sofaen, pga vissheten om at denne minken utelukkende er drept pga skinnet. Et saue- eller geiteskinn er for meg noe annet, da dyret også er brukt som mat. Eller avlivet pga alder. Ref geitemelkbønder som må avlive dyr pga alder, og at da alt som kan brukes på dyret utnyttes.

Jeg vet jeg kan oppfattes som selvmotsigende, all den tid jeg er i mot endel oppdrett, samtidig som jeg ikke er i mot matproduksjonsdyr. Jeg er kjøtteter, og vil alltid være det. Men det er noe annet med å avle og drepe dyr bare for en pels. Tullete nok.

Å kjøpe pels av lidende oppdrettsdyr er noe helt annet enn å gjenbruke pelsen til f.x. pledd når man først har (arvet) den. Unødvendig kasting er jeg ikke tilhenger av. Å bruke pelsen som kåpe er på en måte å promotere uetisk dyreplaging og oppdrett, det klarer jeg ikke forsvare.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 10:18   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg har en kjempegammel minkkåpe på loftet. Det er veldig lett å se at den er gammel, den har et veldig "gammel dame"-snitt. Men den har nå fått henge der i minst 10 år likevel.

Mulig teppe er løsningen, det skal jeg tenke på.


Den er vidunderlig om man skal stå stille en iskald vinterdag, og det gjør jeg jo faktisk en del gjennom vinteren (bandymamma). Men da er det et eller annet annet med signalene som blir veldig feil - det er vestkant nok som det er, med bandy, om jeg ikke skal stå der i pels i tillegg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 10:47   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har en kjempegammel minkkåpe på loftet. Det er veldig lett å se at den er gammel, den har et veldig "gammel dame"-snitt. Men den har nå fått henge der i minst 10 år likevel.

Mulig teppe er løsningen, det skal jeg tenke på.


Den er vidunderlig om man skal stå stille en iskald vinterdag, og det gjør jeg jo faktisk en del gjennom vinteren (bandymamma). Men da er det et eller annet annet med signalene som blir veldig feil - det er vestkant nok som det er, med bandy, om jeg ikke skal stå der i pels i tillegg...

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 10:55   #74
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Det er en del fordommer mot bandy, en av dem er at folk kommer dundrende i SUV-er, og så tyter det damer i pels ut og står der og heier, men selv om det er en del store biler (det er ganske praktisk, med så mye utstyr som de har), så har jeg til dags dato aldri sett en pels. Jeg har sett mange stygge, gamle luer og noen fantastisk stygge løsninger for å sikre at man ikke fryser på beina, men ikke en eneste pels.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 11:15   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Må tilstå at jeg aldri har hatt noen fordommer eller forestillinger om bandysporten, det er en ikke-eksisterende idrett her omkring, og ikke noe som folk har noe forhold til eller snakker om. Det vil si før vi fikk en midlertidig ansatt fra Bærum på avdelingen, som snakket om bandy ustanselig, i alle mulige sammenhenger, så jeg fikk med meg at det var en vanlig aktivitet der han kom fra. Jeg var ikke klar over at det engang eksisterte bandylag her i byen, men nevnte kollega greide utrolig nok å oppspore ett. Men om det finnes tilskuere, og hva de eventuelt har på seg, det aner jeg ikke (det er sikkert ikke foreldre involvert, regner med utøverne stort sett består av studenter sørfra).

Ser uansett for meg at tykk dunparkas er mer utbredt enn pels, nå til dags, også blant vestkantmødre. Egentlig burde du stille i pels, bare for å leve klisjeen fullt ut.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-09-19 kl 11:23.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 13:31   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Ja, jeg hadde aldri noensinne HØRT om sporten før ETTER at min eldste sønn begynte med det, så fordommene har jeg også fått høre litt etter hvert.

De er i og for seg bare en refleksjon av andre fordommer mot "vestkantfolk" og "Bærumsfolk" som det er mye av i en ganske delt by.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 13:58   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg hadde aldri noensinne HØRT om sporten før ETTER at min eldste sønn begynte med det, så fordommene har jeg også fått høre litt etter hvert.

De er i og for seg bare en refleksjon av andre fordommer mot "vestkantfolk" og "Bærumsfolk" som det er mye av i en ganske delt by.

Regnet med det ja. Har jo hørt en hel del andre fordommer mot Vestkantfolk og Bærumsfolk, men ingen knyttet til bandy. Bandy dukket mest opp som et pussig, og litt mystisk fenomen, som plutselig dominerte alle samtaler på pauserommet. Som et eksotisk tilskudd til fotball, ski og orientering, som resten av kontoret (og deres barn) driver med. Min bandyfokuserte tidligere Bærumskollega var ellers ganske langt unna de andre fordommene mot folk fra det området, det skal han ha.

Jeg lurer hvorfor det er slik egentlig, hvorfor det ikke er mer utbredt med bandy i resten av landet, og hvorfor det har etablert seg som en populær sport akkurat rundt Oslo og Akershus. Skulle tro det var noe som skulle interessere flere, særlig siden det spilles utendørs og dermed ikke krever at det bygges haller? Ja ja, en lang digresjon der altså.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 14:02   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

I Oslo er det jo en vestkantsport, med unntak av Sagene. Og ishockey en østkantsport.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 14:18   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Det er egentlig litt pussig, ja, særlig siden det er lommer som går mot strømmen - det er for eksempel populært i Sarpsborg og kjempepopulært i Drammen.

Det har tradisjonelt vært en veldig foreldreintensiv idrett, og krevd at foreldre har stått nettene gjennom med vannslangene og vannet baner, så det har nok en del å si. Det var ikke veldig dyrt før, nei, nå har det blitt mer leie av istid innendørs når vintrene er mer ustabile.

Hockey krever både dyrere fasiliteter og mer utstyr, ja.

Hockey er mye mer av en røff kontaktsport enn bandy, og så har Vålerenga vært en sterk kulturbærer av hockeysporten.


I Sverige er det omvendt, der er hockey sporten for de pene bygutta, mens bandy spilles av pøbelen på bygda. Det hender det er litt kulturkræsj når gutta våre reiser til Sverige og blir grisebanket av bønder fra små steder i huttaheiti, der en liten småby gjerne har både flere store utendørs baner, og innendørs hall i full størrelse.



#digresjon

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:03   #80
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Svenskene har jo ishaller på et hvert sted som samler mer enn 20 hus omtrent.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no