Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har bæsja på leggen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 23:29   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Får håpe rektor har forståelse for at det går an å blingse littegranne da. -Så mange "sydenfarere" utenom skoleferiene som det gjerne er, ville jeg tro det ikke skulle være noe stort problem å få endret litt på vinterferien til eldsten din. Lykke til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 23:48   #22
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at to ukers-regelen gjelder for perioden et skoleår - ikke over en periode på 12 år.

Uansett - dette er ikke noe problem å få til Tuneland. Hvis ikke får du da enten skrive han ut av skolen en ukes tid (du får nok plass igjen på samme sted etterpå!) evt. så ble han syk en ukes tid (f. eks. en kragebeinsbrist som gjør at han må være i ro en uke - tilfeldigvis hos farmor som har mulighet for å passe ham).




(Jenter - vi må ikke bli bekymret for sånne ting - dette ordner seg.)

  Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:00   #23
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Det er 2 uker pr skole år man kan søke om permisjon fra skolen.
Utover det så blir barnet skrevet ut av skolen og man har da ansvar for opplæringen og det er jo et stor ansvar i seg selv.
Selv i de 2 ukene som er permisjon har
man da ansvar for elevens læring, slik at de ikke vil henge etter de andre i klassen.

Vi var i statene i 4 uker i fjor og 1 av ukene var påskeferie.
Han ble skrevet ut av skolen og fikk innvilget hjemmeundervisning i godkjenningsbrevet fra skolen.

Vi hadde hjemmeundervisning med han daglig unntatt den uken det var påskeferie og fulgte ukeplanen til klassen som lå på internett, samtidig som vi fikk med oss notater fra læreren hans om ting hun mente han skulle gjøre under oppholdet.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:05   #24
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

dette med utskriving og innskriving er mest en formell greie; søker du om permisjon mer enn 14 døgn (10 skoledager etterhverhverandre inkl helger) blir barnet automatisk utskrevet. rektor/ingen har per def ikke lov å innvilge perm utover de to ukene, men i virkeligheten er det som regel ingenting spes som skjer, annet enn at forelderene har ansvaret for undervisningen/ta igjen det tapte for fraværsperioden.. innskriving kan forresten skje samtidig som du søker om perm. barnet "mister" ikke plassen...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:08   #25
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Guttungen begynte på skolen når han kom hjem han, uten noen form for innskrivning.

Men det ordnet nok skolen, de hadde jo datoen for når han kom tilbake til skolen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:18   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

det er ikke foreldrene som skriver inn; mest formelt, hvilken status eleven har i fraværsperioden ;-) var nok skolen som ordnet det ja.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:34   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

dette med utskriving og innskriving er mest en formell greie; søker du om permisjon mer enn 14 døgn (10 skoledager etterhverhverandre inkl helger) blir barnet automatisk utskrevet. rektor/ingen har per def ikke lov å innvilge perm utover de to ukene, men i virkeligheten er det som regel ingenting spes som skjer, annet enn at forelderene har ansvaret for undervisningen/ta igjen det tapte for fraværsperioden.. innskriving kan forresten skje samtidig som du søker om perm. barnet "mister" ikke plassen...

Det er en ting til som skjer her i Oslo - de er ganske kjapt ute med å stoppe barnetrygden....

Det med utskriving kan være et reelt problem dersom klassen blir fylt opp av nye elever mens man er borte. Man er ikke garantert å få plass i samme klasse etterpå (selv om det aldri har skjedd på skolen hvor jeg jobber at barnet må skifte klasse).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 08:19   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Kostet billettene 199? Tror ikke jeg hadde syntes at det beløpet var verdt å holde barnet mitt borte en hel uke unødig fra skolen.

Jeg hadde heller bestilt nye billetter til riktig uke, hvis jeg ikke fikk byttet dem.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 08:28   #29
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kostet billettene 199? Tror ikke jeg hadde syntes at det beløpet var verdt å holde barnet mitt borte en hel uke unødig fra skolen.

Jeg hadde heller bestilt nye billetter til riktig uke, hvis jeg ikke fikk byttet dem.

Jeg tror ikke de få hundrelappene som billetten kostet som er problemet, men det å få nye billetter. De vil koste opp mot 2000 kroner, hvis hun i det hele tatt får nye billetter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 08:48   #30
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Tror jeg ville ringt NSB og forklart situasjonen. Kanskje man treffer på en hyggelig person som kan hjelpe med å få de byttet.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 08:59   #31
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg tror ikke de få hundrelappene som billetten kostet som er problemet, men det å få nye billetter. De vil koste opp mot 2000 kroner, hvis hun i det hele tatt får nye billetter.

Er det ikke usannsynlig at hun hadde fått de billigbillettene til vinterferieuka uansett? Da måtte hun ha regnet med å bruke mye penger på billetter i utgangspunktet.

Jeg regner med at hun ikke hadde tatt det for gitt at hun skulle få billettene så billige i utgangspunktet?

Jeg hadde ikke holdt barnet mitt vekk fra skolen en hel uke unødig for å spare de pengene, men dersom det er helt umulig å få billetter nå overhodet til vinterferieuka, så ville jeg vurdert det.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 09:20   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Det er to uker i løpet av 12 år, men veldig få er klar over det og rektorer pleier å innvilge permisjon selv om det overskrider to uker i løpet av 12 år. Foreldrene har ansvar og plikt for opplæring i perioden de søker eleven fri fra skolen.

Det er feil. Det står klart og tydelig i reglene at det er 10 skoledager iløpet av et skoleår. Altså 100 dager i løpet av de 10 åra grunnskolen er. Hvor du får 12 år fra skjønner jeg heller ikke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 10:46   #33
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kostet billettene 199? Tror ikke jeg hadde syntes at det beløpet var verdt å holde barnet mitt borte en hel uke unødig fra skolen.

Jeg hadde heller bestilt nye billetter til riktig uke, hvis jeg ikke fikk byttet dem.

Vi fikk billettene til delivis redusert pris. Betalte 600,-. Om det skulle være noen ledige billetter igjen for t/r Trondheim - Oslo i uke 8, så er det garantert ikke billigbillettene som er igjen, mao må vi nok ut med et par tusen, og det har vi ikke.

Klart vi kan søke ham fri en ekstra uke, problemet er bare at han skal til Madagaskar i påska og må derfor søkes fri fra skolen 1 uke i etterkant av påskeferien. Derfor håper jeg heller at skolen går med på fleksibel vinterferie hvor han er på skolen i vinterferieuka og tar ferie uka etter.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:11   #34
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Da har jeg fått tak i rektor, og hun var heldigvis forståelsesfull. Så gutten får ha skole i vinterferieuka og ferie uka etter.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:13   #35
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Da har jeg fått tak i rektor, og hun var heldigvis forståelsesfull. Så gutten får ha skole i vinterferieuka og ferie uka etter.

Så bra! Min opplevelse er at man så langt det er mulig legger til rette.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:13   #36
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Så fint at det ordnet seg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:20   #37
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Flott at det ordnet seg da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:01   #38
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har bæsja på leggen!

Så bra at det gikk i orden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no