Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 23:07   #1
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Det er vel litt sært og gå rundt og huske hva som ble sendt på NRK for over 19 år siden, men det har sine grunner til at jeg husker det, altså.

Uansett er det den engelske tittelen på "Et år av vår liv" jeg er ute etter. Det var en amerikansk dramaserie som ble sendt over noen kvelder i romjula 1988.
(Tittelen er ikke "The wonder years", det er den som dukker opp når jeg googler. )

Jeg falt pladask for


(Kilde: youtube.com)
da, siden den gang har den vært en av klissefavorittene.

Nå hadde det vært moro å se om jeg kunne finne tilbake til serien, mener å huske at det var noen fløtepuser en 14-åring sverma etter der.

Så, kan noen hjelpe?


Sist redigert av Turte : 09-02-08 kl 23:21.
Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 23:11   #2
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Kan desverre ikke ta det igjen... og jeg fikk vel med meg det meste på NRK på den tida..

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:00   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Jeg klarer ikke helt å ta den, men at jeg satt foran TV-skjermen den julen er jeg helt sikker på.
M var akkurat fyllt året og vi tilbrakte juleaften på Legevakten. Gutten hadde sin første dobbeltsidige ørebetennelse. Det var mye hjemmesitting den julen, og vi hadde bare tre TV-kanaler.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:56   #4
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Jaaa, finnes det flere som meg altså?!! Jeg husker serien veldig godt og skulle gjerne sett den igjen. Sarah Jessica Parker spilte en av rollene

Og jeg var også 14

http://imdb.com/title/tt0092488/

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:58   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Huff - den serien husker jeg ikke i det heletatt... Noe som sikkert grunnes i at jeg var mer oppatatt av å feste enn å glo på tv på den tiden.

Kan det være denne? http://msn.herogna.no/filmguide/inde...titleId=104398 "A year in the life"?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 01:02   #6
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Jeg var vel også på fest... det var jo romjulsdans i alle nærliggende bygder, så det var fest både 2.,3.,4.,5. og 6. juledag!

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:28   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Kontakt NRK eller biblioteksvar.no

Jeg var også fjorten i 1988, men husker ikke hva som gikk på TV i romjula.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 11:32   #8
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Kiddo: Jepp, det er den. Fikk svar på NM rett før leggetid i går, så jeg fikk sove godt.

Husker at jeg synes Sarah J.P var nyyyydelig.


Opprinnelig lagt inn av Solregn, her.

Jeg var vel også på fest... det var jo romjulsdans i alle nærliggende bygder, så det var fest både 2.,3.,4.,5. og 6. juledag!

Og det er derfor jeg husker at det var akkurat i romjula. Min ett år eldre bror og mine venninner var på romjulsfest, og ukonfirmerte stakkars meg lånte rommet hans for å glo på tv.. Vi hadde forøvrig bare NRK.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:40   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satt du foran tv-skjermen romjula 1988?

Da bodde jeg i Spania.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no