Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til billig bryllup?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 09:04   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tips til billig bryllup?

Vi vurderer å gifte oss til høsten men er ganske så redd for den økonomiske delen av det.

Vi ønsker ikke noe stort og har kommet frem til at det blir sikkert ca 20 gjester + noen barn. til middagen og så kan venner komme til festen etterpå.

Utgifter vi vil ta oss råd til er Kjole og klær til han.. men jeg er ikke så veldig nøye og håper å kunne finne noe brukt.

fotograf må vi ha, men må vi ha en bryllupspakke?

Blomster må vi ha men jeg trenger ikke noe stort. Har hørt de tar seg overpriset om ordet bryllup blir nevnt. noen som har tips her?

Vi har lyst å ha Bryllup og dåp i lag. da sparer vi liksom en fest. Vi er rett og slett ikke så nøye på det, men ønsker ikke å bare gå å gifte oss heller. vi vil ha litt.

Bare til å komme med tips til hvordan vi kan gjøre det billigst mulig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:17   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Jeg gifta meg i juni for noen år siden (og er lykkelig skilt nå ). Jeg leide kjole, fikk den rimelig tror jeg. Ei venninna av meg fikk kjøpt kjole på salg, under 3000 kr og ho var kjempefin. Eksen min kjøpte dress på Dressmann, helt greit.

Brudebuketten var også rimelig, betalte 500 kr og jeg var veldig fornøyd. Hadde roser, men istede for avklipte langstilka ba jeg om roser fra en vanlig bukett. Ikke nødvendig med langstilka i mine øyne.

Til pynt på bordene plukket jeg masse liljekonvall (favoritten min). Vi kjøpte også noen buketter med de samme rosene som i buketten og fordelte de utover bordene. Jeg ville ha det enkelt så dette passet perfekt til oss. Til bordkort hadde vi skjell. Til pynt hadde vi også skjell.

Vi tok en liten serie hos fotografen, men fikk mange fine bilder. Leide lokaler hvor vi kunne holde alt selv. Hadde koltbord og alkoholen kjøpte vi en del av i Sverige.

Brudepikekjolene ble kjøpt på kapphal.

Bryllupet var for oss perfekt og kostet totalt under 30 000 kr.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:19   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Kaker fikk vi venner til å bake, eneste kaka vi kjøpte var bryllupskaka.

Jeg mener å huske at bryllupet kom på nærmere 25 000 enn 30 000, emn siden jeg ikke husker helt er jeg ihvertfall innafor med under 30'.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:44   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Kjenner du noen som er flinke med blomster? Evt kjenner noen som kjenner noen som kan gjøre en liten jobb for en billig penge? Da kan du få laget brudebuketten ganske billig. Mamma og mormor laget min bukett. Vi kjøpte en rund "form" på en blomsterbutikk, og sånn grønn tape. Rosene (mørk røde fløyelsroser) kjøpte vi direkte fra et rosegartneri. MYE billigere enn å kjøpe gjennom blomsterbutikk. Betalte ca 700 for 200 roser! Så kjøpte vi små telysholderglass på Ikea, perler og limpistol og sand på nille, og ordnet bordpynt og knappehullsblomster selv også. Og det ble MYE billigere enn om vi skulle kjøpt det i blomsterbutikk!

Kjøpe brukt kjole er jo et godt tips!

Skoene trenger ikke være fra brudebutikk heller. Jeg fant et par fine hvite i "silke" på whedins til 400, som passet perfekt til brudekjolen. Korsett lånte jeg av søskenbarnet mitt, og strømpene og trusa var fra lindex.

Alt som kan lages selv, kan spare deg penger. Mat, kaker, oppdekking av bord osv. Vi fikk også venner av familien til å servere i bryllupet. De fikk en flaske vin hver som takk for hjelpen.

Vi hadde også bryllupet hjemme hos mamma og pappa. Men det trenger ikke være så altfor dyrt å leie lokale heller. Europris/Nille og den slags butikker selger billige glasser om dere trenger det, samme med service. Men om dere har fra før, så er jo det supert. Mange festlokaler har også service. Det er bare å spørre når du undersøker.

Lykke til med bryllupsplanleggning! Det er kjempespennende!!!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:46   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Fotograf er jo ikke helt nødvendig da.. Vet ikke hvor mye det koster, men det er jo mange som er flinke til å ta bilder, og som har gode kameraer. Og med fotoshop blir jo bildene like fine synes jeg. Kjolen min kostet rundt 200,- Den kjøpte jeg på salg etter jul. Det er jo mange av de "ballkjolene" de selger på BikBok, Only, VeroModa osv. som ser ut som brudekjoler.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:49   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Ang. fotograf. Det hadde vi heller ikke. Men søskenbarnet til mamma jobber i forsikringsselskap, og har et mega-avansert kamera. Mamma betalte ham en liten 500 lapp, så stillte han og kameraet i vielsen, knipsa så blitsregnet hagla, og etter vielsen reiste vi ned til en dam og knipsa litt der. Så fikk vi låne kamera resten av kvelden. :glise:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:33   #7
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Det kommer mere an på standarden dere ønsker å ha på bryllupet hva det vil koste. Vi fikk maten av mine foreldre, og drikkevarene av svigermor (ikke alkohol da). Kjolen fant jeg på salg. Kakene ble bakt av slekt og venner. Lokalet var et "bygdehus", det er ikke dyrt å leie for en helg. Fotograf er heller ikke nødvendig, har dere noen i vennekrets/familie som er nogenlunde habile fotografer, går det greit.

Lykke til!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:13   #8
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Vi giftet oss hos sorenskriveren og hadde 14 gjester.

Jeg hadde kjøpt en linkjole på UNO og mannen brukte svart dress han hadde fra før. Pris: 600 kr.
Blomster var roser og inka-liljer (det var de første blomstene jeg fikk av mannen) som vi bandt opp og dekorerte selv. Pris: 500 kr.
Til middag hadde vi ovnsbakt laks og grønnsaker. Vi kjøpte laksefilet billig hos en fisker vi kjenner og pakket det inn i små sølvpapirpakker sammen med masse snaddergrønt. Poteter og saus til. Pris: ca. 400 kr.
Mamma har grunnfag i fotografering, så hun tok bildene.
Vin og øl brygget vi selv.
Kaker bakte vi selv, også hadde svigerfar med en svær marsipansak med brudepar og greier på, men det var absolutt ikke nødvendig.
Gifteringer brukte vi ca. 2000 kr. på.

Tilsammen 3500 kr. altså. Jeg kan ikke tenke meg en mer perfekt dag. Jeg fikk være sammen med de som betyr absolutt mest for meg. Vi fikk være oss selv fullt ut, og ikke utkledd eller fremstilt som noe vi ikke var fortrolige med.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:17   #9
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Jeg kjøpte kjolen min på finn.no. Manne min giftet seg i kilt, og det hadde han fra før.
Venner og kollegaer hjalp til med mat og severing, kaker bakte venner og familie. Musikk ordnet vi selv (leide et anlegg og hadde PC med masse musikk). Jeg hadde ikke bukett, men et "armbånd", vi hadde knappehullsbuketter til 7 stk, og kjøpte i tilegg noen store langstilkede roser som sto i høye vaser på bordet (vasene kjøpte vi oå IKEA for 10,- pr stk). Tilsammen brukte vi 1500,-på blomster, vi plukket masse hvistveis til å pynte med.
Setter inn et bilde av blomsterarmbåndet mitt, jeg var så fornøyd, er liksom ikke noe "bukettjente"

Vi prioriterte å bruke penger på en fotograf, det er hyggelig å ha gode bilder fra en slik dag. Vi hadde en fotograf som fulgte meg fra morgenen av og frem til etter vielsen. Hun tar ikke bryllupsbilder til vanlig, så hun tok litt andre typer bilder, noe som passet oss godt. Vi fikk to cder med bilder av henne, og kan bruke de fritt.

Nå kom vårt bryllup på 60.000, men vi hadde 70 gjester til middag, leide en hotellsuite hele helgen og leide et stort lokale.

Det er fullt mulig å få et flott bryllup for en billig penge med hjelp av gode venner og familie. Faktisk er det en av de tingene som sto igjen som det meste fantastiske med å gifte seg; den gleden andre rundt oss viste ved å delta i forberedelsene og gjennomførelsen av dagen for oss.

Mat og drikke er helt klart den største utgiftsposten, så der går det an å spare mye.

Lykke til, det er moro med bryllup!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:53   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Tusen takk for mange gode tips

Vi har ganske godt speilrefleks kamera selv så vi kan ta mange bilder selv. Men tror kansje jeg vil ha noen bilder fra fotograf og. men det går kansje ann å bestille vanlig familiefotografering. At vi kommer i brudekjole har ikke fotografen noe med må rett og slett sjekke opp litt priser.

Jeg har tenkt litt på koldtbord. Vi hadde tenkt å ha det til dåpen uansett og det blir bare noen ekstra gjester til et eventuelt bryllup.

og så kan vi jo servere drikke til maten, vin og brus. Gjestene kan ta med seg til kaffien senere det alkoholen de ønsker å drikke. Vi kan holde brus det er ikke så dyrt.

Det var mange gode forslag til blomster her, godt å høre at det ikke trenger å bli så dyrt.

Tenkte på at på bordene kan man ha billige små lysestaker fra ikea og enkle blomster innimellom..

Fant en kjole i min størrelse brukt på finn.no i dag til 3000, men siden jeg er mer eller mindre høygravid får jeg ikke prøvd noe så jeg må utsette kjole shoppingen til ut på sommeren. Men er jeg ikke så kresen så skal det ikke ta så alt for langt tid heller.

Ser ut til at vi kan klare dette! Kansje noen av foreldrene hjelper til og sponser og litt.

Tenkte å spørre pappa hva de betalte for det lokale de leigde i august. der har de servicet og sånt så vi slipper å tenke på det.

Vi har og kundekort på Stor Cash og får billig brus, duker og servietter der. Alt til storkjøkken. Der sparer vi nok litt penger.

Kake er svigermor flink på. Vi vil ha sjokoladekake med hvit glasur til bryllupskake så det må vi kansje bestille.

Dette var ikke tiden å begynne å tenke på dette egentlig.. høygravid og mitt i eksamen..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:12   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Utgifter vi vil ta oss råd til er Kjole og klær til han.. men jeg er ikke så veldig nøye og håper å kunne finne noe brukt.

- Sjekk på Finn.no -> det er mengder av kjoler til salgs.

fotograf må vi ha, men må vi ha en bryllupspakke?

- Neineinei, Bryllupspakke er f.eks. at de følger dere hele dagen. Det koster aldeles flesk. Dere kan spare mye på å velge vekk Fame og Studio1, hør med Løtvedt på Torget, de tar bra bilder og er rimelig i forhold. Vi skal bruke dem i juli!


Blomster må vi ha men jeg trenger ikke noe stort. Har hørt de tar seg overpriset om ordet bryllup blir nevnt. noen som har tips her?

- Kjenner ingen som har litt blomsterdekoratørevner da? Det går fint an å få satt sammen en bukett selv. Det er dog store variasjoner i prisen på brudebuketter, alt etter størrelse.


Vi har lyst å ha Bryllup og dåp i lag. da sparer vi liksom en fest. Vi er rett og slett ikke så nøye på det, men ønsker ikke å bare gå å gifte oss heller. vi vil ha litt.

- Det er jo mange som slår de to fluene i en smekk, så hvorfor ikke?

Be alle om å ta med den kaken de er best på, men organiser litt så det ikke bare blir langpannekaker, så har dere flotte kaker.

Lykke til!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 17:01   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Har dere vurdert formiddagsbryllup med lunsj eller mottagelse fremfor tradisjonelt bryllup med middag? Det blir vel som regel billigere?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 17:50   #13
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Min kusine hadde "korgafest".
Alle gjestene fikk beskjed om å ta med seg mat, i innbydelsen sto det f.eks roastbiff, en god salat, og 6 pils.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:10   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Giftet oss i august i fjor. Lavbudskjett bryllup
Og lurte lenge på hvordan vi skulle lage det til sånn somVI ville ha det. Ville ikke ha bryllup med alle sammen på samme dag, teite taler og sånt...


Vi hadde det i 2 dager.
Giftet oss fredag hos sorenskriveren. Hadde middag med foreldre og manns besteforledre og turbo og forlover da.
Svigermor som lagde maten. Hjorte kjøtt med "høstens" grønnsaker.
Så på ettermiddagen hadde vi nærmeste slekt på kaffe. [var vel 60 stk.. hehe]
Da hadde svigermor,mamma,og bestemødrene til mann bakt alle kakene. Og min konditorbestevenninne laget bryllups kakene.
2 styk. En langpanne marsipankake, og en langpanne sjokoladekake.

Lørdag- Bryllupsfest med venner nesten 60 stk da og.
Hadde skrevet på invitasjonenen at vi serverte alkohol til maten, og sto for blannevann...
Koldbord. Noe hjemmelaget og noe bestilt fra Bunnpris.
Kaker fra dagen før.
Svigerfar hadde laget hjemmelaget bryllups øl, men ingen drakk av det Hehe. Smakte BLÆ..
Kjøpt box brus og øl i sverige. Vin i sverige.[til middag fredag og lørdag]
Svigerfar hadde laget conjak [ble servert fredag og da], gin, og rom. Han betelte for spriten. Så sparte noe der.. Men alle viste jo at de skulle ha med egen drikke egentlig, og ingen sa noe på det... hehe

Fikk veldig mye "skryt" for at det var den beste bryllups festen de hadde vært på siden det ikke var noen sure fulle tanter der*ler*


Mann måtte ha ny dress, kjøpt på tilbud på dressmann til 400 kr :P
Min brudekjole kjøpte jeg av en sydame jeg fant på nett, 1500 kr
Leide ungdomshuset her vi bor, 1500 kr fra torsdag til søndag..
Var hos fotograf. betalte vel 3000-4000 for det.
Drikken i sverige- 2000 kr ca. Var mye igjen etter på
Svigermor hadde vel betalt 600 kr for middagen....
Og vi betalte 600 kr for den maten til koldbord fra bunnpris. Resten av maten var sånn vi "hadde"
Eks laks og sånt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:14   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Jeg lurer på hva dere mener med billig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:12   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Tenker meg rundt 20-30 000, ihvertfall ikke mer. Har funne ut vi vil bli ca 20 gjester.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:14   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tenker meg rundt 20-30 000, ihvertfall ikke mer. Har funne ut vi vil bli ca 20 gjester.

Det klarer det helt fint.
Vi har et budsjett på rundt 60 000, og vi blir nærmere 60 til middag.

Det dyreste er uten tvil drikkevarer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:16   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tenker meg rundt 20-30 000, ihvertfall ikke mer. Har funne ut vi vil bli ca 20 gjester.

Vi giftet oss i 1995 og da kostet hele gildet til 60 gjester 32 000. Brudekjole, fotograf, spillemann, treretters, kaker og hele pakken. Vi gjorde det meste selv og fikk hjelp av familie og venner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:23   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Drikkevarer er dyrt ja!

Men vi har snakket om tidligere at vi kan holde drikken til maten som med koldtbord da bli rød og hvit vin, og øl og brus.. så kan vi holde brus og rester ut over kvelden men at gjestene tar med egen alkohol til festen..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 18:39   #20
Adelheid
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Adelheid har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til billig bryllup?

Vi giftet oss i 2005 hadde 60 gjester til middag og 20 ekstra til kaffi.
Vi hadde 3 retters middag (jeg og forloveren min laget både forretten og desserten selv), kjøpte kjole på salg, mannen og forloveren hans leigde seg klær, pluss forloveren min fikk seg kjole til ca 2000 både jeg og min forlover var hos frisør. Sydde kjolen til snuppa mi selv. Vi kjøpte brudebukett + knappehullsblomster til mannen, forloveren, pappa og svigerfar kosta 1100 kr.
Program i kirken, menyene og sangene lagde vi selv hjemme. Kjøpte dukstoff og sydde duker til alle bordene, da vi hadde festen på ett lokalt bygdehus hvor de kun hadde grelle duker. Vi var hos fotograf og tok masse bilder (men valgte å ta bildene uten album, kjøpte et kjempefint album til 300 kr hos en fotograf i byen (fotografen som tok bildene skulle ha minimum 1100 for det billigste albumet..)
Hele greia våres kostet 41 300 kr....

Adelheid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no