Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svigerforeldre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 00:14   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Svigerforeldre

(kilde: "Pike mot samtiden" (blogg) )





Svigerforeldre har et noe frynsete rykte.
Ihvertfall svigermor. Svigerfar presenteres gjerne som en noe søt, kuet og stakkarslig, men hjelpsom og vennlig mann.

Hvordan er virkeligheten?

Jeg kjente aldri min svigerfar, men min (eks)svigermor har jeg opplevd både sånn og slik.
Hun har irritert vettet av meg med sin frenetiske (dog omsorgsfulle ) innblanding (kan fremdeles gjøre det selv om jeg og mannen er skilt og mannen er død...)

Hun har likevel alltid vært en fantastisk støtte for meg i forhold til eksmannens lite sjarmerende oppførsel, og er et flott menneske på mange måter.

Hvordan er ditt forhold til svigers? Stemmer myten for deg?

  Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:16   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har verdens snilleste og greieste svigermor og svigerfar jeg. Lite innblanding, og i det hele tatt. Helt perfekt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:17   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har ingen svigerforeldre igjen.

Når det er sagt, vil jeg poengtere at min søte svigermor var verdens nydeligste. Hun var full av omsorg og fandenivoldskhet, og støttet og hjalp som best hun kunne. Fine damen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:19   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Mitt forhold til svigeres er varierende.
Jeg øver og øver på kamelsvelging og å ikke ta ting så hevert. Jeg kommer meg for hver dag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:21   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Myten stemmer ikke for min del. Jeg er velsignet med en usedvanlig oppegående svigermor, hun er omtenksom og engasjert, men klarer likevel fint å unngå å "blande seg". I tillegg er vi veldig på nett når det gjelder humor, hvilket i like stor grad kan sies om svigerfar. Han har også den store fordelen at han fortsatt spiller trommer i progrockband, og det er jo rett og slett bare kult.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:24   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

De er skikkelig mc-rånere.

Kule.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:40   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De er skikkelig mc-rånere.

Kule.

Det var eks-svigermora mi..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 01:04   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg kunne ikke hatt bedre svigerforeldre.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 01:08   #9
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Svigermor er en perle. Svigerfar er en forvokst tenåring som nekter å komme ut av ego-boblen sin.

Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:29   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har veldig fine svigerforeldre, og føler at vi står hverandre nær etter 13 år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:45   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Før Mazungen var forholdet til svigermor veldig godt. Men når hun skiftet kjæreste ble det litt anderledes. Svigermor var veldig vanskelig for meg å forstå i forhold til Mazungen. Hun var overintens, jeg hadde alltid for lite klær passet ikke nok på osv osv osv, samtidig så vi henne ikke på ukes og månedsvis. Så dukket hun opp med overfokus. Jeg syntes det var vanskelig og har bitt meg mye i underleppen.

Jeg har vokst opp med tantebarn og dømmer vel litt etter min mors adferd da. Svigermor tilbød seg aldri å ta Mazungen en tur så jeg fikk hvile når jeg var på det mest slitene, eller hjelpe oss når vi begge var syke og slet med å klare å ta vare på barnet i feberus.

Nå har det gått seg til Mazungen selv maser på at svigermor må ringe eller komme oftere, og det hjelper. Jeg har lært meg å være mindre "synlig" når jeg biter tennene sammen.

Svigerfar er ikke så interessert og det er først nå i det siste han snakker noe særlig med mazungen. For meg har det vært lettere å forholde meg til for det er litt mere stabilt. Kjæresten hans stiller opp om vi trenger barnepass osv, men jeg vil ikke belaste henne for mye for hun har egene barnebarn som hun passer veldig mye.

Det at jeg har brukt svigerfars kjæreste en del bringer jo svigermor veldig på banen. (Sleip)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:52   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har en veldig ålreit svigermor. Hun er en kul dame, vi har mange felles interesser. Hun er politisk engasjert, kulturinteressert, reiseglad og litt jålete. Det hender jeg har savnet litt mer bestemorengasjement, men det kommer seg. Hun er mer av typen som lærer guttungen rampestreker heller enn barnesanger, og hun har aldri funnet på å bake boller til ham eller noe slikt som min mor gjør. Hun tar ham dog med på teater, leser bøker for ham og drar igang håndarbeidsprosjekter (hun er kunstner). Guttungen er veldig glad i henne, og det er jeg også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:58   #13
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Har verdens beste svigerforeldre. Har ett utrolig godtforhold til dem. De er jo nesten som steforeldre for meg, har jo vært sammen med sønnen deres siden jeg var 15. Jeg er utrolig glade i dem og takknemlig for alt de gjør for oss, eneste er at jeg kunne ønske de ville være barnevakter innimellom, men de orker sjeeeeeldent det. Mannen har ett minst like godt forhold til mine foreldre.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 09:59   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har veldig flotte svigerforeldre, det er bare så synd at de bor så langt unna som de gjør. De har en flott evne til å stille opp uten å blande seg, og det er ikke noe problem å ha dem på besøk over lengre tid.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:04   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har et fantastisk godt forhold til min svigermor!
"Svigerfar" er det ingen her som har sett siden ca 1968.

Hun er et tvers gjennom vidunderlig menneske, en varm og omsorgsfull person, en sterk og tøff kvinne med sine meningers mot og bein i nesa.
Hun er på mange måter mitt forbilde, jeg har nesten et bedre forhold til henne enn til min egen mor.
Hun på sin side har sagt at jeg er den beste svigerdatteren hun kunne fått og at jeg er som en datter for henne.
Hun forguder barnebarnet sitt, og det er gjensidig, poden elsker sin Besta.
Nå bygger vi generasjonsbolig på tomten hennes, det blir fint å bo så nærme henne og ha større mulighet til å ramle innom på kaffe.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:17   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har ingenting å utsette på mine svigerforeldre.

Det hender svigermor gjør ting som nok kan komme i kategorien "blande seg inn", men jeg bare lar det passere. De bor langt unna oss og hvis de vil vaske huset og lage mat når de er på besøk så hver så god! *dårlig husmorTM* (Mulig jeg hadde sett annerledes på dette dersom vi bodde i samme by?)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:27   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Noen som kjenner til henne? :

Uff nå var jeg stygg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:28   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg har ingenting å utsette på mine svigerforeldre.

Det hender svigermor gjør ting som nok kan komme i kategorien "blande seg inn", men jeg bare lar det passere. De bor langt unna oss og hvis de vil vaske huset og lage mat når de er på besøk så hver så god! *dårlig husmorTM* (Mulig jeg hadde sett annerledes på dette dersom vi bodde i samme by?)


Er jeg avbalansert og rolig, så kan overnevnte også gjelde for meg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:33   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Svigermor er en perle. Svigerfar er en forvokst tenåring som nekter å komme ut av ego-boblen sin.

Mine svigerforeldre er døde, men de var nøyaktig beskrevet her.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:35   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svigerforeldre

Har verdens beste "svigerforeldre" om man kan kalle det det. Er jo ikke gift, og litt på og av.
De stiller opp når de har anledning, men bor sørgelig langt unna oss, så det blir ikke så ofte som vi kunne ønske

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no