Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svigerforeldre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 10:38   #21
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Har ingen svigermor, men svigerfar lever nå da.....

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 10:49   #22
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Når guttungen ble født var han første "ekte" barnebarn. Hjelpes som hun tok av og jeg orket ikke og forholdet ble deretter. Hun er til tider litt kort i tankegangen da.

Begynner å bli bedre nå. Hun har dempet seg og jeg svelger noe ganger en del både store og hårete kameler. Svigerfar er derimot en bra mann.

Eks svigermoren min var ikke stort bedre hun var en skikkelig egosentrisk hurpe som bestemte ALT over ALLE. Eks svigerfar bare diltet etter. De var et godt eksempel på myten.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:04   #23
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har ingen svigermor.
Svigerfar er snill og herlig fyr.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 11:26   #24
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Lurte på om jeg i det hele skulle svare, ettersom det lett føles som outing når det ikke er så positivt, men;

Svigermor døde før jeg traff Andamannen for snart 12 år siden, men hun har et usedvanlig godt rykte på seg. Både Andungen og jeg er lei oss for at vi aldri fikk bli kjent med henne. Svigerfar er rar, bryr seg lite, og blander seg ikke oppi noesomhelst. Knøtto har aldri vært på besøk hos ham, og hun nærmer seg halvannet år. Han bor 25 min kjøring unna, men vil ikke kjøre til oss på hverdager fordi han ikke gidder å sitte i bilkø. Han er pensjonist.

Tror ikke jeg skal skrive mer, for jeg kjenner at jeg faktisk blir litt opprørt her. :denial:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:01   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det var eks-svigermora mi..

Hehe.

Er så mange diskusjoner her jeg bare må delta på for å late som om jeg er litt "med" liksom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:14   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har en snill svigermor men jeg blir ofte svett av henne. Hun har mange rare ideer. hehe.Men når man overser de så er hun ganske så perfekt hehe
Hun har tid til ungene og har turbo ofte på overnatting.
Hun har og hatt turbo alene med seg på hyta.kjøre 1 time og ferge 2,5timer.

Men vi har sett lite til svigermor nå i høst og vinter.Mange som ville ha henne med å ting, for at hun ikke skulle bli sittende alene.Var en stund redd hun skulle bli utbrent. Og desverre fikk jeg rett. tilslutt blesvbigermor så sliten og fikk vondt i ryggen igjen. Hun erprolapsoperert i januar i fjor.
Men nå går det bedre, hun jobber som adjunkt på barneskolen, har en 2 klasse og fri en dag i uka.Så nå har hun overskudd til ungene igjen. Og det er faktisk deilig. altså ikke at hun skal passe ungene,mn at hun har tid om turbo vil på besøk.
Svigermor bor 2 hus unna, men vi ser ikke huset
Og hun er så og si aldri her hehe.


Jeg og svigerfar kranglet ofte for han var sær.
Men for det så savnes han hver dag.
Savner at han plutselig kommer trampende inn for at han skal hjelpe mann med noe eller skal ha turbo med seg ut .

Han forgudet turbo, og snoopy.
Kunne ta turbo med seg over alt, på hytta osv.

Svigerfar døde da snoopy var 3 mnd. i dag er snoopy 10 mnd

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 08-02-08 kl 15:31.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:32   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Noen som kjenner til henne? :

Jada, henne kjenner jeg!
Det er nå jeg lurer på om du er gift med en av mine fettere...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:54   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Må vel egentlig si meg fornøyd med svigers. Svigermor er veldig søt og redd for å blande seg inn. Svigerfar er helt super bare jeg ikke diskuterer med ham, han vet nemlig alltid best - og er ikke vant til å bli motsagt. Han skjønner ikke alltid hvordan han virker på andre, men er en enkel og snill sjel til syvende og sist.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:12   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Svigermor er en perle. Svigerfar er en forvokst tenåring som nekter å komme ut av ego-boblen sin.

Har vi samme svigerforeldre?

Neida, det er ikke noe vondt i svigerfar, innimellom er han bare litt... eh, barnslig. På en måte som trigger det værste i meg. Han er heller ikke særlig egoistisk egentlig - men har lett for å la eget skiftende humør smitte over på omgivelsene. Men jeg trøster meg med at svigermor er en av de fineste damene jeg kjenner. Lager god mat, tar i et tak når de er på besøk her - og lar oss være gjester som hjelper til så mye vi orker når vi er på besøk der.

Forøvrig er de begge verdens beste besteforeldre - og det er jo det aller, aller viktigste.

__________________


Sist redigert av tink : 13-02-08 kl 18:44. Årsak: nyansering
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:44   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Noen som kjenner til henne? :

Næmmen! Det er jo mammaen min!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:47   #31
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har en flott svigermor som jeg snakker med hver dag, som stiller opp fordi hun selv vil, og jeg er veldig glad i henne. Det samme med svigerfar, men han døde dessverre for to år siden.

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:52   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har vert heldig med svigerforeldrene.

Men de har sine skuppler de og. Svigermor er alt for snill, kanskje ikke negativ. Men min svoger på 27 kan komme seg hjem fra fest selv mitt på natten. Hun utnyttes rett og slett lett. Og så er hun sta og takler ikke forandringer. Og shopping gal.

Svigerfar er greit, veldig mann. Legger seg ikke oppi noe særlig. Hjelper til om han må selv om han helst ikke gjør det.

De er supre besteforeldre selv om det er svigermor som gjør det meste og svigerfar leker og snakker.

Og de legger seg ikke opp i ting. DEILIG!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:16   #33
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har en flott svigermor som alltid stiller opp for oss. Jeg er veldig glad i henne og vi er på mange måter like. Hun er et flott og sprudlende menneske som betyr veldig mye for oss. Jeg veldig fornøyd med familien jeg har giftet meg inn i.

__________________
Seiler min egen sjø

Sist redigert av Ginger2 : 08-02-08 kl 21:52. Årsak: Vil ikke si så mye, likevel...
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:20   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har aldri hilst på svigerfamilien min, men de er sikkert greie folk Svigerfaren min er død.

Men mannen har veldig greie svigerforeldre da

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:22   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har veldig flotte, hjelpsomme svigerforeldre som ikke finnes negative til noe vi gjør og som forguder Poden og slipper alt de har i hendene for å ta seg av ham, enten vi er hos dem, han er der på besøk alene eller én eller begge av dem har reist til Oslo for å passe ham på planleggingsdager eller for at vi skal få litt fri til å reise bort eller gå på konserter og kino. I tillegg er de begge oppegående og beleste og hyggelige og veldig interessante å snakke med. De har spandert tur på oss til både LA og New York, og vi hadde det fantastisk flott begge gangene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:36   #36
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har nok også vært heldig med mine svigers

De er herlige mennesker. Vi bor ganske tett på samme gård, men det går fin fint. De legger seg lite opp i ting de ikke har noe med, og tar gjerne i et tak med barnepass.
Noen ganger spør vi, andre ganger på eget initiativ.

Og de tok godt i mot snuppa som har en annen pappa!

Jeg er veldig glad i de. Svigerfar kan nok legge seg borti litt innimellom, og kan være riktig så sta. Men han veier opp for det på andre måter synes jeg. Ofte kommer han opp en tur bare for å "leke" litt men Pompen og...

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:44   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Det stemmer ganske bra for meg, svigerfar er søt, litt kuet og stakkarslig, men hjelpsom og vennlig mann. Han stiller opp og støtter sin kone, uansett. Det er ikke særlig lurt når det betyr at det går ut over andre - meg fåreksempel.

Svigers ødela forholdet mellom oss da enern ble født. De fikk eierinteresser i barnet, og mente vi skulle jenke oss på alle områder slik at de som besteforeldre fikk det slik de ville. Siden har det fortsatt. Det hjelper ikke noe særlig at helten ikke backer meg opp når det røyner på.

Vi hadde en slags opprydning sist høst, der jeg fikk forklart dama at hun holdt på å ødelegge ekteskapet vårt, og jeg tror et eller annet gikk inn da. Vi har ikke sett dem så mye siden, så jeg vet egentlig ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:56   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svigerforeldre

Svigermor er egentlig en perle, men hun har noen ganske "søte" meninger innimellom. Som f.eks at jeg ikke må løfte armene for høyt over hodet når jeg er gravid, for da kan ungen bli hengt i navlesnoren. Og så er hun ganske flink til å kjøpe klær til Malin som jeg syns er litt upassende for en femåring. (Utringninger og kjoler som passer bedre på en femtenåring. ) Og så er hun VELDIG mammete overfor sønnen sin. Nesten litt for mye av det gode, til tider. Hun tilbød ham faktisk at han kunne komme til henne med klesvasken sin da vi nettopp hadde flytta sammen. Som om jeg ikke kunne vaske klær, liksom. Men hun er en super bestemor, og forlanger å få ha Malin en helg i ny og ne.

Svigerfar... Hva kan man si om svigerfar? Vi ser ham sjelden, for han sitter fast på datamaskinen og bestiller bøker som han aldri leser. Det var den "pene" versjonen for å si det sånn... Forvokst tenåring i ego-boble er en beskrivelse som passer ham godt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:51   #39
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har vært ganske heldig med mine. Særlig svigermor er en veldig engasjert bestemor og er gjerne barnevakt også når det passer slik. Når jeg og mannen har vært uenige om ting og det har vært dårlig stemning her, og hun har "senset" det (uten at vi har fortalt så mye) er hun på min side. Det er sønnen hennes som ikke må være så sta, må ta hensyn osv. Veldig omsorgfull og positiv på mange måter, selv om jeg ikke er enig i alt hun sier.

Svigerfar har jeg et fjernere forhold til, han er hyggelig nok han, men vi har liksom ikke noe særlig å prate om... Men det er ikke fordi jeg har noe i mot han eller noe sånt, vi har bare ikke helt "funnet" hverandre. Men det er også helt ok, en har jo ikke like god kjemi med alle.

Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:58   #40
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har supre svigerforeldre. Kan ikke få fullrost dem nok,vi har et veldig godt forhold til dem.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no