Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svigerforeldre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 20:03   #41
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Vi hadde en slags opprydning sist høst, der jeg fikk forklart dama at hun holdt på å ødelegge ekteskapet vårt, og jeg tror et eller annet gikk inn da. Vi har ikke sett dem så mye siden, så jeg vet egentlig ikke.

Jeg fatter ikke at de kan la det gå så langt.

Jeg har flotte svigerforeldre!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:37   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Svigermor er en perle. Svigerfar er en forvokst tenåring som nekter å komme ut av ego-boblen sin.

Si meg en ting - er du gift med min mann? Dette er som jeg skulle ha sagt det selv!

(Men en ting skal svigerfar ha - han er en fantastisk bestefar for barnebarna sine!)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:01   #43
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Svigermor er hyggelig, men har små barn, og er litt preget av det. Svigerinnene mine har vært mye syke, og hun har vært veldig mye sliten. Hun er skjelden her (bor 40 mil unna) og mener at vi er for lite hos dem.

Stesvigermor skal jeg ikke si så mye om, hun er brutalt ærlig, noe som egentlig grenser til å være ekkel.
Svigerfar er veldig grei, og som farfar er han super og meget stolt!

Nå er jeg så heldig at jeg har svigerbesteforeldre og de er bare verdens herligste

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:28   #44
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har flotte svigerforeldre!!! Men svigermor kan til tider være for mye snill og omtenksom.... Hun ligger liksom i forkant av alt, og selv om det sikkert er godt ment så blir jeg irritert....

Eks: "A må nå få feire 2-års dagen sin selv om du er høygravid og i dårlig form!!! Jeg baker to kaker, og så kommer vi!!" (Sommeren 06 dette.) Jeg var dødssliten og hadde 9 dager igjen til termin, og jeg mente at vi kunne feire etter at K var født. A visste jo uansett ikke at hun hadde bursdag!! Hun ringte og maset om dette nesten hver dag i uka før 2-års dagen! Til slutt var jeg fly forbanna!! Tror (har aldri spurt..) at sambo sa ifra til henne til slutt, for det ble stille et par dager før bursdagen. Jeg hadde hele tiden sagt at hvis jeg var i bra form den dagen, så skulle vi selvfølgelig feire 2-års dag!!!!! Og natta før den store dagen sov jeg så godt som jeg ikke hadde gjort på flere måneder, så det ble feiring!! Med svigers og mine foreldre!

Svigers bor i nabokommunen, mine foreldre i samme kommune. Så for all del- vi er velsignet med barnepike når vi har behov for det stort sett. Og jentene er hos svigermor hver onsdag fordi hun gjerne vil ha dem hos seg! De hjelper oss også med penger og utstyr til barna rett som det er!

Svigerfar- han er det ingen ting å utsette på!!!!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:39   #45
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svigerforeldre

Svigerfar kjenner jeg knapt. Har møtt han 5 gang på 12 år. Han og svigermor skilte lag da mannen var et par år, og det var ikke så enkelt for han å følge opp alt over lang distanse. Vi blir jo fremmed for han og for langt borte. Barna vet jo hvem han er på bilder, men kjenner han jo ikke. Eneste "kontakt" jeg har hatt, var da han glemte storesøsters bursdag i januar et år, men ringte og spurte hva lillebror ønsket seg i mai. Da sendte jeg en sms og sa at jeg antok det var en glipp i januar, som ville være utbedret i mai. For forskjellsbehandling er vanskelig å forklare. Og jammen ordnet det seg ikke. Da var jeg provosert og lei meg. Spesielt fordi de hadde hausa det så opp da vi var der, at "tenk at vi hadde fått en gutt".

Svigermor forsøker så godt hun kan. Hjelper oss mye når hun er er (2-3 ganger i året). Men hun er mye syk til vanlig og opptatt av seg og egen helse, så det blir ikke like nær kontakt med henne som med min familie. Min familie bor jo også langt unna, men de (i alle fall mamma) ringer mer, og mamma besøker oss ofte. Mamma vet mer hva som foregår her, og gjør mange ting likt meg, slik at det er enkelt for henne å komme hit og "ta over" om vi skal noe.

Ellers har vi vel ikke grunnlag nok til å uttale oss så mye om hvordan folk er, fordi de er ikke i våre liv til daglig. Nå vi møtes rekker vi vel ikke å irritere oss så mye, eller vi lar det bare skure og gå litt, fordi det ofte bare er snakk om besøk i maks 1 uke. Ofte kortere tid. Det blir mer når vi er nordpå at vi merker "hvordan folk er". Når man skal bo hos andre. Da er det godt å komme hjem igjen etterpå.


Sist redigert av Dronningen : 11-02-08 kl 09:47.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:55   #46
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svigerforeldre

Jeg har en super svigermor. Hun er bare god og snill, men litt treg - noe som kan irritere meg. Egentlig fortjener hun jo ikke denne irritasjonen. Jeg vet jeg er kjempeheldig.

Svigerfar har mer enn nok med seg selv (vaskulær demens), så han kan jeg liksom ikke uttale meg om...

Forøvrig tror jeg at min mor også er ganske grei som svigermor. Ikke fullt så rund i kantene som min svigermor, men hun er iallefall hyggelig og veloppdragen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:29   #47
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Svigerforeldre

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Har vi samme svigerforeldre?

Neida, det er ikke noe vondt i svigerfar, innimellom er han bare litt... eh, barnslig. På en måte som trigger det værste i meg. Men jeg trøster meg med at svigermor er en av de fineste damene jeg kjenner, det kunne bare vært ørlite mer tak i henne.

Forøvrig er de begge verdens beste besteforeldre - og det er jo det aller, aller viktigste.

Verdens beste besteforeldre sier du? Da er det ikke "mine" Svigermor er en helt topp bestemor på alle tenkelige måter. Svigerfar derimot har ikke helt oppfunnet kruttet i så måte. Han ser barna kanskje annenhver mnd. (bor 15 min. unna oss), og prøver å røve hjertene deres ved å stappe i de godterier.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 01:09   #48
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svigerforeldre

Har ingen svigerforeldre igjen. Begge døde for mange år siden.
Svigermor kjente jeg godt. Hun var søt og grei, men litt nevrotisk og intens i perioder.
Nå fungerer mannens to søstre som svigermødre.
Svigerfar var alkoholiker så forholdet til han var så som så.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 09:27   #49
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Svigerforeldre

Har en utrolig flott svigermor som jeg setter stor pris på. Svigerfar hadde jeg et spesielt godt forhold til, og vi savner han sårt etter at han døde i høst.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no