Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 12:44   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

For meg er det ikke en viktig dag, men jeg vil nok sette stor pris på det om barna kommer med egenlagde kort/gaver og frokost på senga. Mannen og jeg er helt enig om at vi ikke skal bruke penger på å kjøpe gaver til disse dagene.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:47   #22
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg liker alle slike dager som gir meg en unnskyldning til å "feire" litt. Om det er et kort, en gave, en kake, eller rett og slett en ekstra god klem. Vi har ingen tradisjoner her i huset, men jeg prøver å gjøre litt ekstra stas på mannen på farsdag, og setter veldig stor pris på om han gjør det samme.

Mange par, oss inkludert, er litt for flinke til å glemme å sette pris på hverandre sånn i hverdagen. Da er det litt koselig med et par slike "reminder-dager" i året, syns jeg. Man MÅ jo ikke markere dagen, men det er en fin anledning for oss/de som vil.

Signerer denne!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:47   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Så kjeldelig å bli-enige-om-å-ikke-kjøpe-noe da? Jeg elsker spontanitet og overraskelser.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:03   #24
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så kjedelig å bli-enige-om-å-ikke-kjøpe-noe da? Jeg elsker spontanitet og overraskelser.

Ja, da er det bedre med spontane beslutninger om å ikke kjøpe noe. "Overraskelse! Jeg ombestemte meg og kjøpte ingenting til dagen din! :smask:".

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:10   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, da er det bedre med spontane beslutninger om å ikke kjøpe noe. "Overraskelse!

Absolutt. Man må ikke kjøpe noe, men muligheten er der. Liker-å-bli-positivt-overraska.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:20   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Jeg synes ikke du er sær, akkurat. Jeg synes hverken det er sårende å ikke få oppmerksomhet på morsdagen, eller absurd dersom jeg skulle få oppmerksomhet. Synes det er fint med både blomster, sjokolade, gaver eller generell feiring, det være seg på morsdag, Valentines, bryllupsdag eller en tilfeldig dag, men jeg forventer det ikke på noen av disse dagene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:29   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdag

Det er fantastisk deilig med oppmerksomhet men det er liksom ikke så veldig mye spontant eller overaskende med å få det på en morsdag

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:34   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Min mor tviholder på dagen, jeg driter i den. Hun må få noe, ellers blir hun sur.

*feirermorsdagundertvang*

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:12   #29
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdag

Vi bruker dagene som en anledning til å gjøre de tingene vi ikke alltid orker/ rekker ellers i året. Det er veldig hyggelig å bli vekket til te/kaffe/kakao på sengen, og en god frokost og middag som den andre lager i stand. Men det blir altfor sjelden vi gjør slike ting, som regel blir det til at vi deler på de fleste oppgaver i hverdagen. Derfor bruker vi mors- og farsdag til nettopp dette.

Det blir (for oss) litt som da vi har lyst til å treffe venner vi sjelden ser. Om man bare sier at "vi må treffes en dag" blir det ikke noe av, men om man bestemmer en dato, da får man det til.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:18   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Vi markerte vår første morsdag og farsdag fordi det opplevdes litt spesielt som nybakte foreldre. Har ikke gjort noe ut av det videre, jeg synes det blir helt teit at den voksne kjøper og ordner på vegne av små barn. Når poden blir gammel nok til å forstå hva morsdag/farsdag er, kommer vi nok til å endre rutinene og ordne med et hjemmelaget kort eller tegning. Jeg har vokst opp med å markere mors- og farsdag, pappa fikk i alle år "Hvem Hva Hvor" på farsdagen, ikke veldig spennende dager for ham med andre ord. Jeg har blitt mindre og mindre glad i dager som jeg opplever som handelsstandens konstruerte festdager.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:35   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Hvorfor er det dumt å kjøpe på vegne av små barn?

Guttene mine er sjelden så smørblide som når de får lov til å overbringe en gave/blomst/et kort til bestemor, pappa, meg eller andre.

Nå har jo jeg morsdagen "i blodet" - og det er helt naturlig for meg å feire den.
Men for meg er en veldig viktig side av denne feiringen ungenes store glede over å ha koselige hemmeligheter på gang og å gjøre en dag ekstra spesiell.
Det er mulig mine gutter er ekstra "feireglade", men de elsker slikt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:44   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har blitt mindre og mindre glad i dager som jeg opplever som handelsstandens konstruerte festdager.

Jeg tror nok at det er hva man selv legger i dagen som blir hva man opplever. Jeg har nemlig ikke tenkt på den dagen som handelstandens, men familiens. Både som barn og nå som voksen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 15:59   #33
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Vi markerer morsdagen og har alltid gjort det. Jeg synes det er en koselig tradisjon.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:01   #34
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tror nok at det er hva man selv legger i dagen som blir hva man opplever. Jeg har nemlig ikke tenkt på den dagen som handelstandens, men familiens. Både som barn og nå som voksen.

Jeg har heller ikke hatt den opplevelsen i oppveksten. Jeg har imidlertid fått en slik følelse etterhvert som merkedagene har trengt seg på. At man kan feire dagene slik man vil, utelukker vel ikke at man kan synes trenden med stadig flere feiringer (hvor det er et stort press i forhold til å shoppe) er unødvendig?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:07   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

I min familie har vi alltid feiret mors- og farsdag, dog med kake og blomster; ikke noe stortstilt gavehandling.
Jeg synes det er koselig, men vi har ikke feiret det på samme måte her hjemme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:13   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har heller ikke hatt den opplevelsen i oppveksten. Jeg har imidlertid fått en slik følelse etterhvert som merkedagene har trengt seg på. At man kan feire dagene slik man vil, utelukker vel ikke at man kan synes trenden med stadig flere feiringer (hvor det er et stort press i forhold til å shoppe) er unødvendig?

Neida, men jeg henger meg ikke opp i slikt og lar folk få gjøre som de vil. Jeg liker ikke gavekarusellen rundt jul, f.eks, men velger heller å hoppe av og ha det slik som vi ønsker å ha det så får andre bare bruke penger og kort til de blir svimle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 16:37   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Vi har alltid feiret mors- og farsdag men aldri Valentine eller Halloween.

Vi kjøpte alltid en liten ting til mamma på denne dagen og etter at jeg flyttet har jeg alltid kommet den dagen med en blomst.
Etter at jeg fikk barn har jeg ikke fått reist til mamma den dagen men har alltid gitt henne en blomst sånn i nærheten av den dagen.
En i familien har bursdag som oftest faller sånn at den blir feiret den dagen så da er vi der. Skal også dit nå på søndag.
I vår lille familie får jeg alltid sove litt og blir vekt klokka 9 med kaffe og en kjeks på sengen den dagen. Og kanskje en tegning som storebror har laget om pappan husker det på morgenen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 17:17   #38
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morsdag

Jeg liker enhver mulighet til å gave, så om noen skulle finne på å gi meg en, ja takk.

Men prinsipielt liker jeg ikke slike dager skapt av handelsstanden, tull og tøys.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:04   #39
CINDY
supermamma-katt
 
CINDY sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
Innlegg: 77
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Morsdag

Det koster så lite å glede hverandre....blomster og kake er slager hos oss,på morsdag og farsdag.
Så får vi masse flotte tegninger av barna... koselig!!!
Ha en fin morsdag på søndag!!!

__________________
Cindy
CINDY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:30   #40
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Jeg liker å bli gjort stas på, med en kopp te på sengen og noen flotte tegninger laget for anledningen, men jeg vil ikke at handelstanden skal støttes.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no