Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søppel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 11:33   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Søppel

Vi har 3 søppelkasser, en for restavfall, en for matavfall og en for papiravfall. Og en sekk for plastavfall. Man skulle tro at dette skulle holde, men jeg klarer ikke å bli kvitt alt papiravfallet. VI holder ikke aviser. Jeg tror mengden på reklame har økt noe enormt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:05   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søppel

Skaff deg et klistremerke til postkassa og avbestill abbonemang på aviser (Du kan jo lese den på nett!), da har du papirsøpla under kontroll.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:14   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søppel

Jeg har samme problemet. Vi har kun to små kasser til papiravfall og disse tømmes hver 14. dag
Jeg har en stor søppelsekk i kjellergangen som jeg fyller mellom hver tømming og kjører på miljøstasjonen. Det blir minst to sekker i måndten. Vi må også selv levere glass og plast.
Vi har kun en liten plastkasse til matavfall, den er full etter få dager. Håpløst !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:15   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søppel

Å, heldige dere som har sekk for plast. Det ønsker jeg de innfører her også.

Etter at vi klistret sånn neitakk lapp på postkassen har ikke papirproblemet vært så stort.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:23   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søppel

Heldige dere som har kildesortering. Vi må kjøre 4,5 km for å kvitte oss med papir,plast og glass og hermetikk. Blir ikke til at jeg gidder å sortere så nøye.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 13:51   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har samme problemet. Vi har kun to små kasser til papiravfall og disse tømmes hver 14. dag
Jeg har en stor søppelsekk i kjellergangen som jeg fyller mellom hver tømming og kjører på miljøstasjonen. Det blir minst to sekker i måndten. Vi må også selv levere glass og plast.
Vi har kun en liten plastkasse til matavfall, den er full etter få dager. Håpløst !

Vi har bestilt og fått nye søplekasser.
En til papir - er større enn de to pappeskene vi hadde før.
En til bioavfall - er større enn den grønne kassen vi hadde før.
En til restavfall - er mindre enn den vi hadde før.

Papiravfall kan du bare sette ved siden av søplekassen ie en eske eller søplesekk. Det har jeg alltid gjort og renovatørene tar det alltid med seg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:30   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Søppel

Vi har merket postkassen med "nei til reklame", bestillt større papirdunk, samt at vi fjerner all unødvendig emballasje når vi pakker i butikken.
så som esken på frokostblandingen, pappen rundt youghurt og fruktpureen osv.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:33   #8
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Det er gratis å bestille større dunk til papir. (Hvis du ikke allerede har det)

Vi har de samme dunkene som deg. Jeg skulle ønske vi fikk en for plast og jeg. Jeg samler plast og leverer det på miljøstasjon, men hadde vært greit med egen dunk til det og.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 14:41   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Søppel

Vi har stor papirdunk. Pizzaesker går i matavfallet. Jeg sorterer det som kan soteres. Men noe har skjedd med reklamen. Jeg får ta meg en ekstra tur på Miljøtorget å kaste.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:51   #10
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi har stor papirdunk. Pizzaesker går i matavfallet. Jeg sorterer det som kan soteres. Men noe har skjedd med reklamen. Jeg får ta meg en ekstra tur på Miljøtorget å kaste.

Vi sliter med samme problemet hos oss og vi får nok helt sikkert samme mengde reklame. Glemmer alltid å spørre etter sånn lapp på posthuset.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:02   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Større papirdunk? Vi har to blå plastdunker som akkurat får plass ved siden av hverandre i søppelskapet. Skulle vi hatt større måtte den stått utenfor skapet.
Hvordan ser de store papirdunkene ut?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:20   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Større papirdunk? Vi har to blå plastdunker som akkurat får plass ved siden av hverandre i søppelskapet. Skulle vi hatt større måtte den stått utenfor skapet.
Hvordan ser de store papirdunkene ut?

De ser ut som vanlige søppeldunker. Det er snakk om dunk som står ute, altså, ikke sånn til å ha inne. :blåsbortbybeboer:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:25   #13
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Vi sliter med samme problemet hos oss og vi får nok helt sikkert samme mengde reklame. Glemmer alltid å spørre etter sånn lapp på posthuset.

Du kan bestille "nei-takk-klistremerker" fra www.gronnhverdag.no

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 16:27   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

De ser ut som vanlige søppeldunker. Det er snakk om dunk som står ute, altså, ikke sånn til å ha inne. :blåsbortbybeboer:

Ah, ok. Trodde de bare var for borettslag og bedrifter og sånn.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 18:55   #15
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Ah, ok. Trodde de bare var for borettslag og bedrifter og sånn.

Ikke sånn kjempesvær som de i borettslag o.l har, men som en vanlig dunk, bare større, er de privatpersoner kan få.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 18:59   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vi har merket postkassen med "nei til reklame", bestillt større papirdunk, samt at vi fjerner all unødvendig emballasje når vi pakker i butikken.
så som esken på frokostblandingen, pappen rundt youghurt og fruktpureen osv.

Hvor gjør dere av denne emballasjen i butikken, da? Bare nysgjerrig.

Da jeg jobbet i butikk var det mange som la den igjen i kassa (= merarbeid for meg. Greit å gi den til kassereren, men å la den ligge igjen til neste kunde synes jeg lite om), eller kasta den i søppeldunkene. Da var det ikke så mye med tanke på miljøet i alle fall.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:11   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Større papirdunk? Vi har to blå plastdunker som akkurat får plass ved siden av hverandre i søppelskapet. Skulle vi hatt større måtte den stått utenfor skapet.
Hvordan ser de store papirdunkene ut?

Vi har også søppelskap til resirkulering, noe annet er ikke å få her i kommunen.
Vi har ekstra stor restavafallsdunk, det er det eneste.
Naboen vår er en stor familie på 13, de har to skap til resirkulering.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:13   #18
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Ikke sånn kjempesvær som de i borettslag o.l har, men som en vanlig dunk, bare større, er de privatpersoner kan få.

Jeg skjønte at det ikke var en sånn svær, ja.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:36   #19
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg skjønte at det ikke var en sånn svær, ja.

Å ja, hihi

Nå var det jeg som var

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:06   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søppel

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Vi har merket postkassen med "nei til reklame", bestillt større papirdunk, samt at vi fjerner all unødvendig emballasje når vi pakker i butikken.
så som esken på frokostblandingen, pappen rundt youghurt og fruktpureen osv.

Å? Gir dere det bare til de i kassen da?

Kisha: det er VOLDSOMT med reklame i postkassen i byen vår for tiden. Helt syktmye. Opptil 10-12 brosjyrer hver dag. Det dumme er at dersom vi sier "nei takk" til uadressert reklame, så får vi ikke gratisavisene heller. :snufs:

Vet du? Jeg skal gå med en gang og lage meg et egenkomponert lite skilt med "Nei takk til reklame. Ja takk til Bodø NU". Tror du det funker?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no