Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

"Action-fotografering" i dårlig lys

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-17, 12:20   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Action-fotografering" i dårlig lys

Ja, men burde selvsagt hatt vett til å pense arvingene inn på en idrett med optimale lysforhold, men der har jeg gått på en blemme. Det har seg nemlig sånn at jeg rett som det er befinner meg i midt i svarte skauen, i forsøk på å fotografere terrengsyklister. Jeg bruker et 18-200mm f/3.5-5.6 objektiv, men det er ikke lyssterkt nok. Jeg har mer lyssterke objektiv, men de har ikke nok zoom. Blits er ikke et alternativ.

Så, jeg trenger en realitetsorientering: Hvor mye må jeg ut med for et objektiv som er mer egnet for oppgaven? Jeg kan klare meg med noe mindre zoom. Kameraet er et Canon 650D. Hvor snill må jeg belage meg på å være til jul? Må jeg kanskje vente til neste jul?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no