Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kor bestille fotobok?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-19, 22:37   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kor bestille fotobok?

Eg skal lage fotobok i gave til konfirmanten min og lurar på kor det er best å bestille no for tida?
Eg ønsker å kunne variere kor mange bilder det skal vere per side og ønske også å legge til litt tekst. Ser også for meg at det vil bli ganske mange sider sidan eg skal kompensere for totalt mangel av babyalbum og fotoalbum i heimen generelt
Kanskje eg rett og slett må lage to....

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 22:45   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Jeg bruker CEWE hos Japan photo. Veldig godt fornøyd.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 23:22   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Har høyrt mykje bra om Japan Foto, men så vidt eg kan sjå er det maks 26 sider i bøkene ein kan bestille der? Det er nok altfor lite i forhold til det eg treng....

Hos Elite Foto kan ein ha maks 72 sider og hos FotoKnudsen maks 120 sider.
Optimalprint påstår at eg kan bestille opptil 200 sider, men det er eg litt skeptisk til. Holder sidene sammen over tid eller begynner sidene å dette ut når boka blir så tjukk? I tillegg har dei ikkje offline programvare. Ønsker meg eit program der er kan lagre lokalt på min PC undervegs og det har alle dei andre så vidt eg kan sjå.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 23:26   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Rettelse: Ser no at det ikkje er maks 26 sider hos Japan Foto. Det er 26 sider som er standard bestilling og så kan ein legge til 4 og 4 ekstra sider. Men det står ikkje kor mang ekstra det er mulig å legge til...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 23:32   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Kan legge til ja. Hvis du går inn på de ulike typene så mener jeg det står maks antall sider.
CEWE lages offline mener jeg. Er alltid på nett hjemme så ble brått usikker.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 09:30   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Bruker FotoKnudsen, det er også der vi laster opp bildene som backup. Veldig greit. Nå pleier jeg bare å bruke mest mulig av autofunksjonene, og laste opp en drøss av bilder og spre det ut. Til konf. liker jeg å ha masse bilder, og bruker bl.a. noen av de sidene med passbildeformat, så jeg får med mange, og så tar jeg med mange av de gøye bildene som er litt rare, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 10:02   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

anbefaler også cewe
Har prøvd mange men ender alltid opp med cewe

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 10:15   #8
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Jeg tror jeg iallefall har hatt 100 sider hos CEWE.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 10:31   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Mamma er veldig fornøgd med fotobøkene frå smartphoto. Meiner ho bestemmer sjølv kor mange sider ho vil ha.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 10:55   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg tror jeg iallefall har hatt 100 sider hos CEWE.

Så hvert fall 150 sider da jeg som snarest kikket i går. Kommer helt an på type bok og ark.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 11:13   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Jeg slenger meg inn i denne tråden jeg.

Japan Photo og Fotoknudsen er altså alternativer. Jeg har noen spørsmål, jeg har planer om å starte så vidt i morgen.

  • Kan man jobbe offline i begge? Det er nødvendig hvis jeg skal få gjort noe i påsken.
  • Hva med tekst? Både jeg og familien liker tekster knyttet til bilder, altså ikke bare dato og sted, men litt om hva som skjer også.
  • Er det å lage sider i et vanlig dokumentprogram eller PPT-lignende program noe å anbefale, eller kan det fort bli grumsete bilder i konverteringen til fotobok?
Kjenner jeg ble inspirert igjen her.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 14:09   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

CEWE kan du bruke offline. Men husk å installere programvare og evt det du vil ha av clipart, bakgrunner etc først. Det ligger selvsagt en del inne, men man kan laste ned mer.

Du kan lage tekstbokser og skrive så mye du vil og putte den der du vil.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 14:24   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

CEWE kan du bruke offline. Men husk å installere programvare og evt det du vil ha av clipart, bakgrunner etc først. Det ligger selvsagt en del inne, men man kan laste ned mer.

Du kan lage tekstbokser og skrive så mye du vil og putte den der du vil.

Takk star, da skal jeg se over programvaren jeg har, om det er noe som må oppdateres eller fornyes. Og se på CEWE og installere det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 18:57   #14
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

No har eg endelig valgt ut dei fleste bildene eg skal ha med og skal lage fotobok i Cewe. Men kva for eit trykk vil eg ha? Standard digitaltrykk (billigst)? Høyglans digitaltrykk? Matt digitaltrykk? Eg har jo ikkje peiling...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 19:27   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Vi har i hvert fall bestemt oss for høyglans digitaltrykk. Vi bestilte kalendere på Fotoknudsen i fjor med matt trykk, og det ble skikkelig blast og ufresht.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 19:35   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Standard bruker jeg og er strålende fornøyd!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 21:30   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Tror jeg har fotobøker fra Japan Foto i matt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-19, 21:39   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor bestille fotobok?

Jeg bruker XL hardcover med matt papir. Veldig godt fornøyd.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no