Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-20, 20:07   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det kameraet gjenspeiler min daværende økonomi og at alt var bedre enn det jeg hadde da. Jeg skal forsøke igjen i kveld eller i morgen, med Heltens hjelp.

Jeg har full forståelse for det. Har selv hatt både 350D og 550D før jeg oppgraderte til 5D. Nå får jeg helt fatt av hvor lite lyssterk de andre kameraene er. Selv med gode objektiver. Men sonyen klarer seg overraskende godt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 21:25   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Takk Isolde. Jeg lurer på å velge en annen strategi, å lese meg opp på en del ting jeg kunne om fotografering før, og gjøre det før jeg ser mer på kamera. Og øve meg litt mer, fotografering har jeg gjort svært lite av de siste fem årene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 17:50   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Og der er jeg plutselig eier av Olympus OM-D E-M5 Mark III. Kit-objektivet er en Olympus 12-200 mm 1:3.5-6.3. Jeg lurer fælt på om jeg har driti på draget. Det er, i følge matvekta mi, ca 300 gram lettere enn R-3 med "makroen". Leser bruksanvisning nå, mens batteriet lader.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no