Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-20, 14:43   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Spørsmål

Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Jeg ønsker meg et nytt bra og lettere kamera, passe avansert. Nå har jeg et speilreflekskamera type Canon EOS Rebel T3 ( Canon EOS 600D). Til det har jeg to objektiver, et vidvinkel og en telelinse. Jeg har elsket det kameraet og brukt det mye. Men ... nå er både kamera og objektivene er blytunge, jeg får vondt i skulderen og har av den grunn brukt det lite de siste årene. Altså ønsker jeg meg et speilløst systemkamera. Ulempen er at jeg også sliter med søking (får vondt i hodet).

Har noen et godt tips til meg? Gjerne med lenke og begrunnelse.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 19:28   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Jeg foretrekker å bruke mitt Canon 5D kamera om jeg skal ta bilder hvor jeg skal leke mye med innstillinger. Jeg får det ikke til på samme måte med speilløs.

Jeg har en Sony mellomklasse speilløs som jeg bruker på ferier, kajakken, turer med ungene osv. Den er jeg veldig fornøyd med. Det er et A6000.

Sist jeg tok bryllupsbilder sendte jeg ene assistenten ut med sonyen mens jeg tok hovedbildene. Kom nok veldig fine bilder ut av den også.

Når jeg lekte meg ved bassenget i mørket derimot brukte jeg ekstremt lang tid på å Stille inn riktig. Med speilrefleks hadde jeg nok fiksa det mye fortere. Tok bilder av frosker og gresshoppere. Det handler jo også om at jeg har brukt Canon speilrefleks i 15år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 19:46   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Isolde: Takk for betraktningene dine.

Jeg har hatt Canon speilrefleks siden 1992, Rebelen er mitt 3. Du siste årene har jeg brukt det såpass sjeldent at jeg må øve meg på innstillingene hver gang. Da antar jeg at det spiller liten rolle om det er en helt ny metode å sette meg inn i. Eller?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 22:13   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Helt nytt er det jo ikke. Men jeg opplever at det oppfører seg anderledes . Jeg har mer kontroll på resultatet med speil. Men jeg kommer aldri til å ikke ha begge deler igjen. Speilløst er genialt lett og enkelt.

Har jo og noe med at kameraene mine er to totalt forskjellige klasser. A6000 er bedre enn ditt, men mange hakk under 5D. Det spiller jo inn på hvordan det oppfører seg i mørket for eksempel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 22:43   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Okay, da har jeg mer å gå etter. Jeg tipper Helten ordner bestilling sånn i løpet av uka. Hvis jeg er heldig. Jeg skal i hvert fall sette av litt god tid til å øve.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 00:21   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Kan berre gje ei stemme til for Sony a6000. Sidan det er så lite og lett, er det enklare å ta med seg. Speilreflekskameraet blei ofte liggande igjen heime når eg skulle ut på tur, sidan det var så tungt og stort. Det er ikkje noko problem med sonyen, eg kan ha det med i veska mi viss eg vil. Tar liten plass i sekken viss det er ein litt lengre tur.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-20, 08:20   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Takk for innspill Hjertensfryd.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 14:49   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Jeg spør mer jeg, siden dette ble litt glemt av diverse årsaker. Nå som jeg ser hva Sony har ute, lurer jeg på et par flere ting.

Kamerahus A6100 eller A7 II, vil jeg merke noen forskjell? Kan begge anbefales?

Og et-to objektiver er det jeg ser for meg tror jeg. Per i dag har jeg hhv
- Sigma DC 17-70 mm 1:2.8-4 og
- Canon 75-300 mm 1:4-5.6
- (ikke spør meg om jeg vet hva de tallene betyr lenger, det er nå glemt).
De gir meg til sammen omtrent alt jeg har hatt behov for i de årene jeg relativt aktivt drev med fotografering, dvs. noen år siden nå.

Hva kan passe til de to kamerahusene over? Dvs. kan jeg ha glede av en Sony DT 16-50mm f/2.8 SSM og en Sony DT 55-300mm f/4.5-5.6 SAM?

(Og jeg innser at jeg har mye repetisjonsopplesing og trening/øving om jeg skal få dette inn i fingrene igjen, jeg forstår ikke en gang hva disse tallene og bokstavene til objektivet betyr).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 23:28   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Eg har 16-55 mm (kit objektivet) og 55-200mm. Eg saknar 18-200mm objektivet som eg hadde til speilreflekskameraet mitt. Det er litt upraktisk med to objektiver, men det eg ser er at eg bruker 55-200mm veldig lite.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 23:48   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg har 16-55 mm (kit objektivet) og 55-200mm. Eg saknar 18-200mm objektivet som eg hadde til speilreflekskameraet mitt. Det er litt upraktisk med to objektiver, men det eg ser er at eg bruker 55-200mm veldig lite.

18-200 objektiv husker jeg at jeg fikk prøve av en kjenning. Det ble jeg ikke helt venn med. Jeg har erfaring for at jeg bytter gjerne objektiv, det blir ikke så bra å ta nærbilde av en øyenstikker med det samme objektivet jeg bruker til å fange månen eller nordlyset med. Altså to stykk må jeg ha. Tror jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 23:49   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg har 16-55 mm (kit objektivet) og 55-200mm. Eg saknar 18-200mm objektivet som eg hadde til speilreflekskameraet mitt. Det er litt upraktisk med to objektiver, men det eg ser er at eg bruker 55-200mm veldig lite.

Jeg synes det er viktig å ha god blender spesielt på normal brennvidde. F/2.6 fast er supert. Mye bedre enn et som varrierer fra 2.8-4 slik du har i dag. Det sier ofte bie om kvaliteten også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 00:00   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg synes det er viktig å ha god blender spesielt på normal brennvidde. F/2.6 fast er supert. Mye bedre enn et som varrierer fra 2.8-4 slik du har i dag. Det sier ofte bie om kvaliteten også.

Hmm, det du forteller kan muligens forklare de litt pussige tankene jeg noe ganger har fått når jeg har sett på noen av bildeseriene etterpå.

Da kan jeg bestille, ja? Veske/sekk kan jeg vente med til prøving blir enklere, den sekken jeg har nå er gulle god. Sikkert litt over kill, men veldig god på ryggen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 00:13   #13
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Er du sikker på at du skal ha systemkamera? De blir jo fort tunge og jeg er litt av å tukle med objektiver også. Jeg har et stort og tungt systemkamera fra før, nå har jeg nettopp bestilt et snertent og avansert kompaktkamera for å ha med meg rundt istedet for å ta dårlige mobilbilder hele tida. Jeg har brukt av pengene vi skulle bruke på reise, til å kjøpe et kamera som er lett å ta med seg rundt.....når vi egentlig ikke skal noe sted. Haha!

Jeg har bestilt fujifilm x100v. Det er bare fast optikk da, men jeg misliker uansett zoom og bruker det aldri. Tar bare bilder av mennesker, hverdag og landskap. Ikke dyr eller sport. Mye viktigere med lysstyrke, og ofte må man velge mellom lysstyrke og zoom.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 00:20   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Er du sikker på at du skal ha systemkamera? De blir jo fort tunge og jeg er litt av å tukle med objektiver også. Jeg har et stort og tungt systemkamera fra før, nå har jeg nettopp bestilt et snertent og avansert kompaktkamera for å ha med meg rundt istedet for å ta dårlige mobilbilder hele tida. Jeg har brukt av pengene vi skulle bruke på reise, til å kjøpe et kamera som er lett å ta med seg rundt.....når vi egentlig ikke skal noe sted. Haha!

Jeg har bestilt fujifilm x100v. Det er bare fast optikk da, men jeg misliker uansett zoom og bruker det aldri. Tar bare bilder av mennesker, hverdag og landskap. Ikke dyr eller sport. Mye viktigere med lysstyrke, og ofte må man velge mellom lysstyrke og zoom.

Et speilløst systemkamera er vesentlig lettere en et speilreflekskamera, og jeg tar en del bilder av humler og andre dyr. Skal jeg få til fullmånebilder eller nordlysbilder tror jeg ikke kompaktkamera holder. Eller?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 00:25   #15
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Jo du har nok rett i at det blir lettere uten speil enn med.

Om det blir bra macro og fullmåne med kompaktkamera tipper jeg kommer an på budsjettet ditt. Tipper leica kan fikse det meste, feks. Men det er nok dyrere for samme kvalitet på bilder, om kamera også skal være lett og kompakt.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 08:12   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Et speilløst systemkamera er vesentlig lettere en et speilreflekskamera, og jeg tar en del bilder av humler og andre dyr. Skal jeg få til fullmånebilder eller nordlysbilder tror jeg ikke kompaktkamera holder. Eller?

Vekten kommer visst an på kameraet og objektivene så da må jeg ta en ny runde med meg selv, hva vil jeg ha og Heltens søke- og undersøkelsesevner. Ja ja.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 08:49   #17
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Det finnes også kompaktkamera med utbyttbare objektiver. Men de blir fort dyre altså, og ikke alle har så stort utvalg. Hvis jeg ikke kunne søkt og undersøkt selv ville jeg dratt til eller ringt til en proff fotobutikk. Feks scandinavianphoto i Oslo. Og sagt noe om hva behovet ditt er og hva de kan foreslå.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 08:50   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Det er vesentlig mindre i det minste.

Det speilreflekskamera du har hatt, sorry for å si det men det er ikke et veldig godt kamera. Det er helt greit men det er dårlig på ISO for eksempel. Du vil ikke oppleve å gå ned i opplevelse av å gå over til et lite speilløst.

Du med opp i 1 stiffer kamera hos Canon for å få et kamera det er vert å bære på av størrelse. 6D for eksempel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 12:36   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det er vesentlig mindre i det minste.

Det speilreflekskamera du har hatt, sorry for å si det men det er ikke et veldig godt kamera. Det er helt greit men det er dårlig på ISO for eksempel. Du vil ikke oppleve å gå ned i opplevelse av å gå over til et lite speilløst.

Du med opp i 1 stiffer kamera hos Canon for å få et kamera det er vert å bære på av størrelse. 6D for eksempel.

Det kameraet gjenspeiler min daværende økonomi og at alt var bedre enn det jeg hadde da. Jeg skal forsøke igjen i kveld eller i morgen, med Heltens hjelp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 12:38   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.825
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Det finnes også kompaktkamera med utbyttbare objektiver. Men de blir fort dyre altså, og ikke alle har så stort utvalg. Hvis jeg ikke kunne søkt og undersøkt selv ville jeg dratt til eller ringt til en proff fotobutikk. Feks scandinavianphoto i Oslo. Og sagt noe om hva behovet ditt er og hva de kan foreslå.

Jeg mingler lite med folk for tiden, men jo, jeg liker Scandinavian Photo og tar kanskje en tur dit etter avtale.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no