Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hjelp: Bilder og gjenfinning, finnes det et program for tagging, søking og slikt?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-20, 17:04   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.829
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hjelp: Bilder og gjenfinning, finnes det et program for tagging, søking og slikt?

Jeg prøvde å finne selv, men alle svar jeg fikk så ut til å være reklame for DocuLive, Public 360° og andre arkivprogram for offentlig sektor og store bedrifter. Jeg synes det er litt overkill. Så hjelp! Konkrete forslag eller rett og slett tips til søkeord jeg kan bruke hadde vært supert.

En slags spesifikasjon:

Jeg kan gjerne betale.
Tagging e.l. slik at jeg kan søke på
- personer eller
- hendelser eller
- dag eller tidsperiode eller
- annet jeg trenger.
Så et slags arkivprogram er kanskje det rette likevel.

(Jeg lagrer alle bilder på en lokal server, med Heltens rutiner for backup og fjernlagring. I tillegg til at de aldri slettes fra telefon- eller kamerabrikkene. Taggingen kommer jeg neppe til å overføre dit.)

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 19:15   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: Bilder og gjenfinning, finnes det et program for tagging, søking og slikt?

Er det bare bilder? I såfall, adobe lightroom eller Adobe bridge?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 20:37   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.829
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: Bilder og gjenfinning, finnes det et program for tagging, søking og slikt?

Nja, det tas vel en og annen video også. Fakturaer har jeg et godt nok "system" for. Og andre dokumenter også.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 21:03   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: Bilder og gjenfinning, finnes det et program for tagging, søking og slikt?

Da vil jeg tro en av de kan gjøre det du trenger.

Jeg foretrekker lightroom: https://fstoppers.com/education/secr...eywords-417908

Fås som abonnementsløsning for en drøy hundrelapp sammen med Photoshop. Det er dyrere uten Photoshop av en eller annen grunn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bildelagring, bildetagging, fotoprogram

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no