Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Skal du lese Harry Hole Tørst?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-17, 18:44   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Einig med Tally. Det er ikkje volden som blir for mykje, men det er noko med spenningsoppbyggingen. Jamfør dei tre gongene Harry ikkje var død likevel.

Tørst begynner på same måten. I første kapittelet er det tre scener kor ein karakter brått møter eit anna menneske. Og formuleringer som "Han holdt en gjenstand i hånden på innsiden av jakkeslaget" og så viser det seg å vere ei seddelbunke ... Kven omtaler ei seddelbunke som "gjenstanden"?

Eg skulle ønske eg fekk tak i kva sommar greia med desse bøkene, sidan eg bare må lese vidare.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 18:47   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Men det jeg egentlig er ute etter:
Det siste som skjer i Politi mener jeg var at en crazy seriemorder drev å snuste på dattera til han greie psykologen. Det fikser jeg ikke. Jeg vil gjerne at noen som leser boken forteller meg om vi skal ned i det sporet eller ikke.

Ja, akkurat det er jeg enig i.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Einig med Tally. Det er ikkje volden som blir for mykje, men det er noko med spenningsoppbyggingen. Jamfør dei tre gongene Harry ikkje var død likevel.

Tørst begynner på same måten. I første kapittelet er det tre scener kor ein karakter brått møter eit anna menneske. Og formuleringer som "Han holdt en gjenstand i hånden på innsiden av jakkeslaget" og så viser det seg å vere ei seddelbunke ... Kven omtaler ei seddelbunke som "gjenstanden"?


Eg skulle ønske eg fekk tak i kva sommar greia med desse bøkene, sidan eg bare må lese vidare.

Han bruker jo samme teknikk på barnebøkene, med å skifte perspektiv, men la det gå en stund før det kommer fram.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 18:54   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, akkurat det er jeg enig i.


Han bruker jo samme teknikk på barnebøkene, med å skifte perspektiv, men la det gå en stund før det kommer fram.

Eg har ikkje lese dei. Vi prøvde Dr. Proktor då det gjekk på barne-TV (var det i jula, tru?), men Ungen var for liten. Men ja, teknikken begynner å bli eit varemerke. Du har rett i det. Og så strekk han det ganske langt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 16:41   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Tørst begynner på same måten. I første kapittelet er det tre scener kor ein karakter brått møter eit anna menneske. Og formuleringer som "Han holdt en gjenstand i hånden på innsiden av jakkeslaget" og så viser det seg å vere ei seddelbunke ... Kven omtaler ei seddelbunke som "gjenstanden"?

Nå hørte jeg akkurat dette og det er avbitertanga som er "gjenstanden". Seddelbunken blir omtalt som "den" tre ganger. Så absolutt for å lure (jeg trodde det kunne være en pistol), men ikke språklig feil, i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 01:03   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå hørte jeg akkurat dette og det er avbitertanga som er "gjenstanden". Seddelbunken blir omtalt som "den" tre ganger. Så absolutt for å lure (jeg trodde det kunne være en pistol), men ikke språklig feil, i allefall.

Ah! Beklager. Eg trudde og det var ein pistol heilt til det viste seg å vere ei seddelbunke. Uansett, denne scena, saman med dem med kona med hundebåndet og dei gutta i bakgården, det blei ein litt drøy start.

Vel. Nå er eg nesten ferdig, og for fleste gong har eg gjetta meg til skurken i det han blei introdusert.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no