Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker til 5-åringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-17, 12:55   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Det er en serie som heter Smarte små, og de bøkene har mine elsket fra de var 3 år. Minsten leser i de enda. Finnes mange ulike kategorier og emner, og det er klaffer i de.

Ja! Dei er fine. Ungen har fem av dei (Gravemaskiner, Farger, Bondegården, Trafikken og Mine favorittdyr). Han kan dei utanatt og "les" dei for bamsane sine kvar kveld. Eg trur likevel at dei er såpass barnslige at eg ikkje ville kjøpt dei til ein femåring. Ungen har fått dei frå toårsalderen og opp, og sjølv om han framleis liker dei, er klaffebøker med fargar på ulike frukter litt under nivået på nye bøker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 13:03   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja! Dei er fine. Ungen har fem av dei (Gravemaskiner, Farger, Bondegården, Trafikken og Mine favorittdyr). Han kan dei utanatt og "les" dei for bamsane sine kvar kveld. Eg trur likevel at dei er såpass barnslige at eg ikkje ville kjøpt dei til ein femåring. Ungen har fått dei frå toårsalderen og opp, og sjølv om han framleis liker dei, er klaffebøker med fargar på ulike frukter litt under nivået på nye bøker.

Vi har 4 av de, og de er populære. Mammaen syns de er litt kjedelige å lese da. Gruffaloen og Hairy McLairy derimot blir jeg ikke lei av.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 13:52   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Gruffaloen og Hairy McLairy derimot blir jeg ikke lei av.

De andre bøkene til Julia Donaldson (som har skrevet Gruffalo og Lille Gruffalo) er også veldig fine, spesielt Apestreker og Plass bakpå kosten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 17:04   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Jeg og mannen holdt på å le oss i hele av mamma mø på lydbok i ferien. Kråka er morsom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 17:17   #25
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Bøkene om reven og griseungen av Bjørn F. Rørvik

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:44   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

De andre bøkene til Julia Donaldson (som har skrevet Gruffalo og Lille Gruffalo) er også veldig fine, spesielt Apestreker og Plass bakpå kosten.

Har bedt svigers om å kjøpe med Room on the broom Og The Gruffalo's child fra England. Liker de bes på engelsk, jeg. Men Apestreker har vi visst ikke lest før.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 18:55   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Albert Åberg er også fine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 23:25   #28
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Har bedt svigers om å kjøpe med Room on the broom Og The Gruffalo's child fra England. Liker de bes på engelsk, jeg. Men Apestreker har vi visst ikke lest før.

Det har kommet en ny bok fra henne på norsk som heter Pinnemann (Stick man). Den var også veldig fin, om en kvist som kommer bort fra familien sin. Ikke helt ulik Knerten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-17, 23:48   #29
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Bøker til 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Bøkene om reven og griseungen av Bjørn F. Rørvik

Enig! Stor slager her for både 2011 og 2013-modellen.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no