Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Kjøleskapvasking!
Sånn ca hver uke 5 4,35%
Sånn ca en - to ganger i mnd 11 9,57%
Sånn ca et par - tre ganger i halvåret 18 15,65%
Sånn ca et par - tre ganger i året 32 27,83%
Når jeg kommer på det, varierer veldig 34 29,57%
Det gjør vaskehjelpen 1 0,87%
Annet - spesifiser 13 11,30%
Jeg er bare sur på den askeskyen! 7 6,09%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 01:31   #61
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vasker gulvene og badet og diverse også ofte, jeg venter ikke til det flyter over av skitt, liksom. Jeg liker å ha det rent og nyvasket rundt meg, så jeg prøver å gjøre det ofte. Og nei, vi har ikke forferdelig grisete kjøleskap, United, og jeg skjønner ikke hvorfor det å vaske ofte skal være så fælt.

Det må vel ikke være veldig grisete, men jeg tørker feks ikke støv før jeg ser det trengs heller (uten at jeg venter til det er et seigt lag heller da). Tørker ikke av rene flater liksom. Dvs jeg kunne kanskje gjort det om jeg skulle ta "hele kjøkkenet" av en eller annen grunn, men det skjer jo heller ikke så... så nei jeg kunne nok ikke gjort det heller når jeg tenker meg om...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:44   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Støvtørking er oppskrytt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:49   #63
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Så sjeldent som mulig, men det blir vel ca 2-3 ganger i året for det skal da være mulig å ha mat inni det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:13   #64
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Må le litt av det siste alternativet. Er det noen som er litt irritert over å ikke få reise mon tro?

Jeg vasker inni der når jeg ser det trengs, så jeg huket av alternativet for det varierer veldig. I går vakset jeg en grønnsaksskuff feks, fordi det var noe søl nedi der. Så jeg føler meg flink.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:05   #65
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Et par tre ganger i halvåret, noe som er alt for sjelden... Mye mask og ta ut all maten, hyllene osv..

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:33   #66
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Vasker raskt over 1 gang i mnd, men hele blir tatt 3-4 ganger i året.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:13   #67
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Må le litt av det siste alternativet. Er det noen som er litt irritert over å ikke få reise mon tro?

Hm?
Ikke i det hele tatt.

















__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 17:51   #68
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Ingen bilder?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:28   #69
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Tja. Det skjer vel stort sett hvis det har veltet et åpnet yoghurtbeger eller det har lekket fra en flaske eller noe. Og selv da hender det nok at vi bare tar akkurat det sølet ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:36   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ingen bilder?

Håhå nei du. Selv om det er rent, er det et salig kaos av plastposer og sånt der inne, for jeg legger åpnede ost- og skinkepakker og sånt inn i brødposer. Lite lekkert, men jeg kan jo for guds skyld ikke la dem ligge halvåpne rett i kjøleskapet heller. Yukk. Men jeg skal skaffe meg mange påleggsbokser, må bare finne noen billige.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:37   #71
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Tja. Det skjer vel stort sett hvis det har veltet et åpnet yoghurtbeger eller det har lekket fra en flaske eller noe. Og selv da hender det nok at vi bare tar akkurat det sølet ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 21:28   #72
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

1-2 ganger i md. tar det da jeg storhandler.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 21:37   #73
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Det bør jo være rimelig rent der man oppbevarer maten. Jeg har ikke noen fast intervall på kjøleskapsvasking, men tar ut alt og vasker grundig kanskje hver annen måned. I tillegg til å tørke over etter behov når det er litt lite inni, før nye varer settes inn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:07   #74
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Jeg har overgått meg selv i dag og gjort noe for første gang på fem dager. Og hva gjorde jeg? Jo, jeg vasket kjøleskapet!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:13   #75
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker du kjøleskapet?

Nei, vasking er mannfolkjobb. Sådan noget bedriver jeg ikke. Jeg er flink til å løfte beina når han støvsuger, da.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no