Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mauser! Eller andre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 12:54   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Mauser! Eller andre

Helt tett avløp på vaskerommet.

What to do?

Jeg har kjent nedover røret med en ståltråd så langt jeg kom - halvannen meter - kjennes helt åpent ut. Men intet vann renner ned så heeelt åpent er det vel ikke akkurat.

Det er to nedløp i huset. Det ene er åpent ergo går jeg ut fra at hovedutløpet fra huset er ok, mens feilen da sitter mellom vaskerommet og felleskummen der disse møtes.

Den lokale rørleggeren har servicenivå verre enn NAV så der er det lite hjelp å hente. Og ut fra månedens budsjett er det et hett tema å fikse selv også. Ødelagte negler eller ei.



  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 12:57   #2
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Stakefjær? Billig på Biltema?/Clas Ohlson om du ikke har. Også må du vel ned i den deilige kommen og titte litt?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 12:57   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Flytte vaskemaskinen til kjøkkenet? :hjelpsom:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 12:59   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Dette er felles avløp for vaskerommet og kjøkkenet.
Det finnes noe superpotente avløpsmidler. De får værsågod fungere kjenner jeg. Ellers dør jeg.

Jeg har vært nedi med stakefjær - kom ikke frem til noe tull med den.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 12:59   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Mens du venter så heller du på kokende vann.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 12:59   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Som nevnt i kaffebloggen så er Corium 50 kurant til dette, vist ikke stakefjør gjør nytten

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:00   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Prøv med fjæren opp fra kommen da?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:01   #8
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Hvis du heller Plumbo oppi der, blir rørleggeren lite glad om det ender med at han må komme, tror jeg.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:02   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Ikke Plumbo nei, må være corium eller mudin. (som ser ut til å være rørleggerenes beste venn.)

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:11   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Mudin hadde de på rørleggersjappa. En stk ikke-nevenyttig samboer er sendt ut etter mudin og lengre stakefjær. Mor Rørleggerlæregutt bruker tiden imellom til å koke opp vann. Og brekke seg. For noe SYKT ekle greier!

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:12   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Frøy - du har peiling ser jeg. Er Plmubo generelt teit å bruke? Er det sånne greier som dette man skal bruke om vasken er litt tett?

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:14   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Plumbo skal visst ikke brukes på plastrør, eller hvordan det nå var.

Mudin er greit, vel? Jeg hadde tett dusj her i fjor og stakk innom rørlegger og fikk tips og kjøpte dette middelet. Måtte opp med slukrista, åpne en "kork" på siden under der og inn med en tredjedels flaske Mudin - og masse varmtvann etter. Det gjorde susen, har gjentatt prosedyren omtrent hvert halvår siden. (Kanskje ikke så flink å fjerne hår i sluket....)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:15   #13
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Vi hadde tett sluk, ringte rørlegger, de sendte høytrykksvakta. Stappet nedi høytrykkspyleren og voila åpent sluk og 2000,- kr fattigere.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:17   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Høytrykksvakta ja. Det har borettslaget her brukt også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:17   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Jeg har skrudd opp den mutteren ja, så gikk jeg inn der med den fjæra jeg hadde, det gikk ikke å tre den gjennom vannlåsen.

Det boblet litt da jeg fikk av mutteren, men det rant ikke ned noe mer.
Ser ut som jeg har fått flyttet på noe med fjæra mi likevel, for nå siger det sakte ned. Ergo må dette bli utrolig bra med mudin, sant?

Og kjøpe Corium. Det skal jeg ha i hus kjenner jeg. Fy søren - dette gjør jeg bare IKKE jevnlig.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:18   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Jeg har ikke noe lyst til å bruke høytrykksspyling kjenner jeg. Jeg er redd det som sitter nedi der da skal flytte seg litt lenger inn og tette begge avløpene. Det hadde vært kjipern.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:32   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Det er jo betraktelig billigere å forsøke Mudin og sånt først, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:34   #18
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Plumbo (gassen) gjør at man ikke kan bruke stakefjær etterpå fordi det kan bli gnister. Og det ødelegger plast, ja.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:36   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Ah! Det løsner nå ser jeg. Mudin altså - fine guffa.

Frøy - du er på høyde med Mauser på SF's ranking over handypersoner. Og det er bra.

Tusen takk.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 13:40   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mauser! Eller andre

Det KAN hende at Mauser ikke er på husmorforumet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no