Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

«55 grunner til å være feminist»

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-14, 12:22   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

«55 grunner til å være feminist»

https://martabreen.wordpress.com/201...aere-feminist/

Her finner du mange gode grunner til å motvirke kjønnssegregering og -diskriminering på ett brett.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 12:34   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Veldig fint med den visualiseringen. Jeg er sjokkert.
Ikke fordi jeg ikke følger med i nyheter. Men fordi det blir så veldig voldsomt å få alt servert på ett brett.

Jeg er forøvrig helt enig i hva hun skriver. Uten at jeg vil kalle meg en feminist for det. Jeg er sløv og har rett og slett ikke tatt en skikkelig standpunkt til det. Jeg har vel egentlig resignert litt. Og kjenner at jeg bare ikke har kapasitet til å gjøre noe med utviklingen. Selv om jeg ser veldig godt her, at det burde jeg absolutt!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:34   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Jeg sliter hardt med å uttale meg konstruktivt om dette, for jeg blir så kvalm og rasende og fortvila. Det er veldig sterkt å få alt sammen presentert på én gang, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:48   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Her er forresten "min grunn nr. 56".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 20:10   #5
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Uten at jeg vil kalle meg en feminist for det. Jeg er sløv og har rett og slett ikke tatt en skikkelig standpunkt til det. Jeg har vel egentlig resignert litt.

Tenker du på å bruke selve ordet feminisme, eller betydningen som ligger i det?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:39   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor man IKKE vil kalle seg feminist når verden fortsatt ser ut som den gjør og Marta breen kan ramse opp slik hun gjør.

Hva er det man ikke er enig i?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:53   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor man IKKE vil kalle seg feminist når verden fortsatt ser ut som den gjør og Marta breen kan ramse opp slik hun gjør.

Hva er det man ikke er enig i?

Jeg tenker det samme som deg, men så hører jeg mange klager på selve ordet. Hvis det handler om likestilling, hvorfor bruke et kjønnet ord? Jeg klarer ikke svare noe særlig godt på det, dessverre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 22:04   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «55 grunner til å være feminist»

Jeg er feminist.

Jeg jobber et sted hvor det er klart først menn, og de rynker på nesa hvis ordet feminisme kommer opp (en god del av dem i hvert fall). Men når jeg ramser opp ting som på denne lista, så er de jo helt enige med meg.

Jeg er ikke medlem av kvinnegruppa Ottar, og jeg hater på ingen måte menn. Jeg mener at det fremdeles er en unaturlig forskjell på folk basert på kjønn, og jeg håper å være med på å gjøre noe med det. Mitt sparsommelige bidrag er å korrigere egne barn, men også deres venner når de "plumper" litt. Og å fortsette å snakke som jeg gjør på jobb.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no