Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

"Girls want pretty and girly shoes"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-15, 21:54   #41
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Girls want pretty and girly shoes"

Godt sagt Java.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er så glad for at da min yngste gutt var ca tre og elsket glitter og lilla og "glade" farger og blomster og hjerter, så handlet vi i en skobutikk der alle støvlene stod på samme hylla, grønt og svart og lilla og rosa og dinosaurer og blomster om hverandre. Han falt sporenstreks pladask for de røde støvlene med rosa blomster og oransje sommerfugler på, og damen hevet ikke et øyenbryn da hun hentet dem til ham, og de i barnehagen sa heller ikke et plukk. Han fikk lov å elske støvlene til de var for små, før han senere ble indoktrinert fra de større barna om hva som var "jentefarger" og nå har han fått et nesten tvangsaktig negativt "nei, DET er jentefarger!!"-forhold til fargene han før elsket.

Herlig! Admini her var også sånn. Han gikk med rosa og lilla klær, for de var så fine (og av og til med kjole også), men med en gang han begynte på skolen, så valgte han bort alt det, - for han ble sånn terget. Ikke at han ble lei seg av tergingen (eller mobbingen som han kaller det), men han foretrakk at det ikke skjedde, og valgte bort de fine fargene. Jeg synes det er utrolig trist, og har hatt mange samtaler med ham om det, og selv om han i teorien er helt enig med meg, så opplever han jo at praksis blant andre barn er noe annet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no