Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-18, 12:43   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har bestilt to smartlåser, så da kan jeg fortsatt bruke det fiiiine barskapet mitt! Det er jo veldig lite intervenerende, også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 15:01   #102
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )



Men jeg lærte.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 15:12   #103
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )



Bar Vodka Smirnof og akevitt her. (Av alle ting.) Jeg drikker fortsatt ikke sprit. Og i alle fall ikke bar sprit.

Vi satser foreløpig på at tenåringen er veldig klar over at hans far har stålkontroll på alle flaskene i vinskapet. Så får vi se hvordan venneflokken blir etter hvert, og om vi rett og slett må finne en eller annen løsning som sørger for at han ikke blir kunde hos den lokale sprittaxien. Jeg håper jo han fortsetter å være en fornuftig og gjennomtenkt fyr og har IKKE tenkt til å lange alkohol, bare så det er sagt. Men hvis han finner ut at han har lyst til å teste før han fyller 18, og alternativet er tyveri fra vårt barskap (dvs. vin, vi har ikke sprit i hus) eller kjøpt fra sprittaxi, så vet jeg jammen ikke hva som er verst.

Vi prater masse om dette. Masse. Og om røyking, snus, vaping og narkotika. Men jeg er verken blåøyd eller naive, og vet at press fra venner og nysgjerrighet også er faktorer som kommer i spill.


Sist redigert av Gaia : 06-11-18 kl 08:06.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 18:38   #104
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Gamle minner. Hjemmebrent funker ikke veldig bra, det heller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 18:49   #105
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )



Absolutt. Søte hvitviner enda tidligere.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 19:36   #106
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg ble avvent med all hjemmelaget alkohol da jeg var 19-20. Ikke rørt det siden og kommer aldri til å gjøre det heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 19:59   #107
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Åhhjelp, hjemmebrent! :bygdejente:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 20:00   #108
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )



og akevitt. For ikke å snakke om schlägeren "whiskey, brandy og appelsinjuice". Ikke drukket så mye av den drinken etter fylte 16, nei.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 20:01   #109
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Tequila har jeg faktisk aldri begynt med. Bare så vidt smakt men aldri likt, og aldri drukket nok til å bli "kurert". Jeg var både påvent og avvent med hjemmebrent da jeg smakte det første gangen, og syntes det smakte omtrent det samme. Drakk mye annet rart da, før jeg var 21, som jeg er kraftig avvent med. Diverse andre shots f.eks (Tyrkisk pepper, Galliano …). Søte hvitviner likeså, og diverse hetvin som Vargtass, Cinzano, Martini etc, som var det sterkeste man fikk kjøpt lovlig mellom 18 og 20.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 20:29   #110
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Nå kom jeg litt seint inn i tråden, men vi fikk lås på døren inn til vinkjelleren vår (som inneholder både vin, sprit og likører av ymse sort) etter at eldste hadde fått lov til å dra hjem fra påsketur på hytta tre dager før oss andre. Dette var mens hun gikk på videregående. Hun og venninner + kjærester hadde festa og stått på, og hadde ikke engang giddet å rydde opp etter seg.

Kjøpte noe ala dette her, men med egen lås på siden:


Låsen har ikke vært i bruk siden eldste flyttet ut, egentlig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 21:36   #111
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Næsj, tequila har jeg faktisk aldri drukket. Karsk derimot, det er et under at jeg liker kaffe. :reservetrønder:

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 22:45   #112
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Herregud for noen historier vi har på lager.


Denne tråden burde flyttes til M2.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 23:39   #113
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?



Men jeg startet å like det igjen etter fylte tredve.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 00:37   #114
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Tror faktisk ikke jeg har prøvd tequila. Eller akevitt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 07:00   #115
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )

Å, herlighet, ja!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 09:54   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg drakk faktisk ikke så veldig mye i tenårene. Jeg hadde to fylleepisoder, en på ferie i tidligere Jugoslavia som 15-åring, og en da jeg bodde i USA som utvekslingsstudent som 16-åring. Ellers drakk jeg likte. Både fordi jeg alltid har vært kontrollfrik, fordi jeg hadde to venninner som alltid begynte å krangle og jeg måtte megle, og fordi jeg syns det var ekstremt ekkelt å bli svimmelt og kvalm.

Min første skikkelige fyllekule med oppkast hadde jeg i Magalluf som 19-åring. På drinker ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-18, 11:07   #117
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )


Eller, jeg måtte bli hele 25 før jeg gikk på den store tequilasmellen. Jeg kan ikke fortelle hva som skjedde, for jeg husker lite, men jeg kom ut på andre siden med et blått øye (gikk på noe, tror jeg?) og tidenes verste blåmandag. Har ikke rørt tequlia, og nesten ikke sprit i det hele tatt, siden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-18, 11:18   #118
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.860
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg ble ikke dustefull og fyllesjuk før jeg var godt over 30. Men da hadde jeg et par episoder.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-18, 11:21   #119
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg liker tequila jeg. Både som det er og i drinker. Jeg drikker lite sprit da, men det er jo for å være smart, ikke fordi jeg er "avvent". Jeg vet ikke om det betyr at jeg er tunglært.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-18, 11:27   #120
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Tequila har gitt meg min eneste blackout. Jeg shotet og tullet meg på SAS- hotellet på bryggen, så smalt spriten i bakhodet og jeg husker jeg var på do, og så husker jeg ingenting før jeg våknet hjemme med klærne på liggende oppå sengen. Jeg kan ha tatt en taxi, og så må ha låst meg inn og låst døren bak meg, for den var låst, men hvem vet.
Blackout var så ubehagelig, at jeg i grunnen har ligget litt lavt når det gjelder sprit siden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no