Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

(Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 08:00   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

(Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg var vel nesten den eneste jenta som ikke fikk bunad til konfirmasjonen. Jeg ville ikke ha. Nå derimot angrer jeg på det og vurderer å spare for å få en sydd til meg. (Kan ikke sy selv.)

Den kommer jo i tre modeller, L40, L46 og L55 og flere farger. Kjempegøy for meg som "aldri" klarer å bestemme meg. Jeg mener å huske at på hjemstedet mitt hadde "alle" blå L40. Det var få som hadde denne i grønn eller rød. De andre modellene kan jeg ikke huske å ha sett. (Men så har jeg ikke vært "hjemme" til 17. mai siden 1997.)

En variant av L40:


En variant av L46:


En variant av L55:



Så av nysgjerrighet spør jeg dere som har Romeriksbunad; Hvilken variant og farge har dere og hvorfor? Var det denne som var tradisjon på akkurat ditt hjemsted eller bare valgte du den du synes var finest?

(Jeg holder en knapp på L46 foreløpig pga livet, men er redd den vil se rart ut til eplefasong. Ser for meg at den vil vippe ut nederst så magen ser ekstra mye ut som en gravidmage.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no