Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-11, 13:34   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

Noen som har vært borti det før?

Jeg har oppdatert kort, ruter, omstarta, sletta og skrivd inn på nytt. Det funker fremdeles ikke. Dette skjedde med denne dataen jeg bruker nå også, men da jeg tok den med meg ned til butikken for å få den fikset var den plutselig i orden igjen. Så skjer dette med den gamle maskina mi og det ordner seg ikke. Alt surret kom etter at jeg prøvde jensen ruter, som forøvrig ble levert inn igjen og bytta til netgear som jeg bruker nå og er fornøyd med.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 15:29   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

Er routeren din satt opp til å dele ut IP-adresser? Hvilken internettleverandør har du?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 16:06   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

Maskinens trådløse greier står på? Du har "reparert" tilkoblingen?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 16:32   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

Kan ikke dette bety at du er tilkoblet trådløs ruter, men den er ikke tilkoblet internett?

Have you tried turning it off and on again?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 11:52   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilkoblet ruter, men ingen internetttilgang

Du har ikke fått tildelt IP-adresse. Hva slags maskin har du? PC? MAC?

Tipper du har et annet passord på den nye routeren?

Det hender PCer har litt "vonde minner" om en gammel oppkobling lagt inn, så for å få den til å forstå at det er nye tider, så må du gjøre sånn at det ikke er automatisk oppkobling til routeren (helst slette den), så restarte maskinen og koble til router og oppgi passord på nytt.


Sist redigert av Joika : 06-03-11 kl 11:59.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no