Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-17, 12:20   #101
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Går virkelig "folk flest" rundt og tenker på hvilken farge gjestene i et bryllup har på kjolen sin? (Jeg er åpen for at det er jeg som er utskuddet her altså, som ikke ofrer slike ting en tanke.)

Som sagt: jeg ville lagt merke til det om en av gjestene hadde fotsid, hvit blondekjole, ja. Hvem som går i svart, rødt eller regnbuefarget ellers, har jeg virkelig ingen formening om

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 12:27   #102
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mener du virkelig at dette ikke er en anstendig kjole for en jente på 12 år? Jeg syns dette er en fin-fin, anstendig ungpikekjole. Dekke til skuldrene?

Joda, den er vel egentlig anstendig nok, bare at da jeg så den tenkte jeg automatisk at det er leeenge til denne passer. For ungen min er jo bare liten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 12:31   #103
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som sagt: jeg ville lagt merke til det om en av gjestene hadde fotsid, hvit blondekjole, ja. Hvem som går i svart, rødt eller regnbuefarget ellers, har jeg virkelig ingen formening om

Ja, om noen hadde kledd seg ut som brud uten å være det ville til og med jeg reagert.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 12:36   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Joda, den er vel egentlig anstendig nok, bare at da jeg så den tenkte jeg automatisk at det er leeenge til denne passer. For ungen min er jo bare liten.

Skjønner den altså. Jeg syns det var en fin og passende kjole! Og heia til gjenbruk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 12:51   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skjønner den altså. Jeg syns det var en fin og passende kjole! Og heia til gjenbruk!

Ja, det er en nydelig kjole.

Jeg fikk den bare overlevert i en pose en gang de var her og hentet kompisen til jentungen, med kommentar "Her, denne kan sikkert J bruke en gang". Jeg så på den først lenge etterpå, og min første tanke var at den må jo ha vært DYR! Så jeg burde jo betalt noe for den, men det ville de ikke høre snakk om, da jeg nevnte det senere. Og det andre var at det var sydd rom til pupper i den, og det er leeeenge til vi er der. I mitt hode er det fortsatt lakksko og musefletter som gjelder til pent, så lenge man er på barneskolen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 13:30   #106
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mener du virkelig at dette ikke er en anstendig kjole for en jente på 12 år? Jeg syns dette er en fin-fin, anstendig ungpikekjole. Dekke til skuldrene?

Selv om jeg er helt med på greia om kontekst, anledning, skikk og bruk etc (denne kjolen var langt innafor konteksten for juleball for 7-8. klasse, men la oss trekke det tilbake til start av tråden), så syns jeg også det er litt trist at vi diskuterer hva som er passende for damer og jenter. At det nok en gang er vi som må sørge for å kle oss anstendig, at bare skuldre ikke er passende, at utringninger kan bli for dype etc. For bare skuldre og for dype utringninger til hva da? Til at menn skal forstå at vi ikke vil noe mer?

Dette er det viktigste som er sagt i denne diskusjonen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 13:34   #107
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser det i hvertfall levende for meg som innledningen til en britisk krim ala "Mord og Mysterier", og er veldig spent på hvem som ble funnet morgenen etter med en girlander rundt halsen. Bruden, hun fra fortiden eller brudgommen? Eller tante Agatha?

Korrekt svar ble alternativ d)
Hun fra fortiden flørtet heftig i både øst og vest, med både kvinner og menn, gifte og ugifte. Men den som ble slept med på hotellet, og bundet fast i sengen med girlandere, var den rødkleddes single bordkavaler. Happy ending altså.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 13:39   #108
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mener du virkelig at dette ikke er en anstendig kjole for en jente på 12 år? Jeg syns dette er en fin-fin, anstendig ungpikekjole. Dekke til skuldrene?

Selv om jeg er helt med på greia om kontekst, anledning, skikk og bruk etc (denne kjolen var langt innafor konteksten for juleball for 7-8. klasse, men la oss trekke det tilbake til start av tråden), så syns jeg også det er litt trist at vi diskuterer hva som er passende for damer og jenter. At det nok en gang er vi som må sørge for å kle oss anstendig, at bare skuldre ikke er passende, at utringninger kan bli for dype etc. For bare skuldre og for dype utringninger til hva da? Til at menn skal forstå at vi ikke vil noe mer?

Jeg er ikke så bekymret for at menn skal forstå at jeg ikke vil noe mer på julebord altså, men er mer der at jeg ikke vil se ut som en prostituert liksom. Det er vel innafor å si? Om man har feks kort skjørt og utringing til navelen og støvlettene som Candy sikler på, så er det ikke til å unngå at man kommer frem som noe... øhm. Ikke det, for all det. Syntes man det er fint, gå i det man liker. Men JEG personlig har lyst til å høre her hvor dere her inne mener disse grensene for innafor og utafor er. Om det er trist? Jeg syntes ikke det. Jeg er nysgjerrig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 13:46   #109
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er ikke så bekymret for at menn skal forstå at jeg ikke vil noe mer på julebord altså, men er mer der at jeg ikke vil se ut som en prostituert liksom. Det er vel innafor å si? Om man har feks kort skjørt og utringing til navelen og støvlettene som Candy sikler på, så er det ikke til å unngå at man kommer frem som noe... øhm. Ikke det, for all det. Syntes man det er fint, gå i det man liker. Men JEG personlig har lyst til å høre her hvor dere her inne mener disse grensene for innafor og utafor er. Om det er trist? Jeg syntes ikke det. Jeg er nysgjerrig.

Men hvorfor tenker vi at man ser ut som en prostiuert, det er det som er interessant,- og noe jeg mener vi bør bidra til å snu.
Er det å vise deler av puppene eller mye av lårene å by seg frem (som en prostituert)?
Jeg mener helt klart at man må få vise frem så mye av kroppen sin som man selv er komfortabel med uten at andre skal mene at man fremstår som en som selger kroppen sin.
Å vise kropp bør ikke automatisk kobles til seksualitet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 13:51   #110
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Vi forteller noe til omgivelsene med klær. Enten vi vil eller ikke. Og så kan vi velge å bry oss om det, eller ei.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:02   #111
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Vi forteller noe til omgivelsene med klær. Enten vi vil eller ikke. Og så kan vi velge å bry oss om det, eller ei.

Men er det ikke på høy tid at vi slutter med det. La oss ta kroppen vår tilbake og få slutt på objektstatusen enhver kvinnekropp har.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:02   #112
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men hvorfor tenker vi at man ser ut som en prostiuert, det er det som er interessant,- og noe jeg mener vi bør bidra til å snu.
Er det å vise deler av puppene eller mye av lårene å by seg frem (som en prostituert)?
Jeg mener helt klart at man må få vise frem så mye av kroppen sin som man selv er komfortabel med uten at andre skal mene at man fremstår som en som selger kroppen sin.
Å vise kropp bør ikke automatisk kobles til seksualitet.

Altså, jeg kunne gått naken eller i et tigerkostyme. Alt signaliserer noe. Klær gir signaler, et statement. Å si noe annet er veldig, veldig rart.

Å diskutere om utrining på julebord er ok, er en ting, det er ikke det jeg ønsker. Jeg lurer på hvor man mener grensene går. For det er helt klart grenser, men hva folk legger i det er nettopp det som jeg mener gjør denne diskusjonen interessant. Jeg mener det er helt ok å ha den og slettes ikke noe trist.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:08   #113
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Alle kulturer og samfunn har sine regler og normer, det er ikke til å komme bort ifra. Å forhøre seg litt om det man vurderer å ha på seg er innenfor normene i en bestemt setting synes jeg ikke er krise. Det handler først og fremst om å føle seg komfortabel og riktig kledd for anledningen. Jeg ser ikke at det er verre å diskutere utringning på julebord enn å diskutere joggesko til bunad, badetøy på restaurant i syden, eller jeans på jobbintervju.

Noe av det teiteste jeg har lest her inne er diskusjon om synlige konturer av trusestrikk under tightsen på trening. Når det er noe man skal bekymre seg over, da er det ikke så rart at man er usikker på om utringningen er innenfor når man pynter seg til fest.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-12-17 kl 14:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:14   #114
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men hvorfor tenker vi at man ser ut som en prostiuert, det er det som er interessant,- og noe jeg mener vi bør bidra til å snu.
Er det å vise deler av puppene eller mye av lårene å by seg frem (som en prostituert)?
Jeg mener helt klart at man må få vise frem så mye av kroppen sin som man selv er komfortabel med uten at andre skal mene at man fremstår som en som selger kroppen sin.
Å vise kropp bør ikke automatisk kobles til seksualitet.

Jeg tenker at det er temmelig naivt å ikke koble det å vise kropp til seksualitet.

Hvis det ikke er noe kobling der så ville ikke det å vise pupp «sprite» opp et antrekk eller gjort det mindre konservativt. Da kunne man droppet både bh og kjole og gått med puppene ute om det var det som var mest behagelig, på samme måte som man går med albuer og knær «ute».

Det er ikke fritt for at blottleggende antrekk brukes nettopp for å koble seksualitet. Det handler ikke bare om komfort når folk velger mer blottleggende antrekk på sjekkern enn de bruker i settinger hvor det ikke ønskes oppmerksomhet.
Klær og kropp kan brukes temmelig aktivt for å tiltrekkes oppmerksomhet.

Så kan man tenke alt man vil om at det hadde vært fint om sånt ikke betydde noe som helst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:20   #115
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tenker at det er temmelig naivt å ikke koble det å vise kropp til seksualitet.

Hvis det ikke er noe kobling der så ville ikke det å vise pupp «sprite» opp et antrekk eller gjort det mindre konservativt. Da kunne man droppet både bh og kjole og gått med puppene ute om det var det som var mest behagelig, på samme måte som man går med albuer og knær «ute».

Det er ikke fritt for at blottleggende antrekk brukes nettopp for å koble seksualitet. Det handler ikke bare om komfort når folk velger mer blottleggende antrekk på sjekkern enn de bruker i settinger hvor det ikke ønskes oppmerksomhet.
Klær og kropp kan brukes temmelig aktivt for å tiltrekkes oppmerksomhet.

Så kan man tenke alt man vil om at det hadde vært fint om sånt ikke betydde noe som helst.

Ja, jeg er ikke uenig, og skjønner jo at det er mangefasettert at det er blitt sånn.
Likevel synes jeg det er leit at vi skal være nødt å ta et ansvar for å ikke fremstå horete på grunnlag av hva av kroppen som synes.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:22   #116
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Nextlife; jeg skjønner hvor du vil, tror jeg. Men jeg VIL at klærne mine skal fortelle noe.

Og om jeg kommer med en megadyp utringning på julebord (as if ) så er det for at jeg ønsker å være sexy en kveld. Det gir uansett ikke andre lov til å tafse på meg uinvitert.


Sist redigert av Pegasus : 03-12-17 kl 17:47. Årsak: Skriveleif
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:22   #117
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Altså, jeg kunne gått naken eller i et tigerkostyme. Alt signaliserer noe. Klær gir signaler, et statement. Å si noe annet er veldig, veldig rart.

Å diskutere om utrining på julebord er ok, er en ting, det er ikke det jeg ønsker. Jeg lurer på hvor man mener grensene går. For det er helt klart grenser, men hva folk legger i det er nettopp det som jeg mener gjør denne diskusjonen interessant. Jeg mener det er helt ok å ha den og slettes ikke noe trist.

Ja det er nettopp det med grensene som er interessant.

Klær og blottlegging gir som du sier statement.
Noe som kan være upraktisk er at signaler som sendes kan tolkes veldig ulikt og de kan også fanges opp av feil folk.

Det fikk vi oppleve som fjortiser gitt. Vi var venninner på stranda som nok hadde ønske om å tiltrekke oss oppmerksomhet fra noen jevnaldrende gutter.
Vi ønsket at de skulle ta signalene vi forsøkte å sende med vår ganske minimale drakt. Det var ikke planen vår at menn vi syntes var vemmelige skulle bli oppmerksomme. Problemet var at vi ikke hadde skrevet med tydelige bokstaver hvem vi ville ha oppmerksomhet fra. Signalene vi sendte var ikke utstyrt med merkelapp. Vi var dog helt bevisste hva vi ønsket å signalisere.

Det tror jeg ikke er så uvanlig gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:27   #118
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, jeg er ikke uenig, og skjønner jo at det er mangefasettert at det er blitt sånn.
Likevel synes jeg det er leit at vi skal være nødt å ta et ansvar for å ikke fremstå horete på grunnlag av hva av kroppen som synes.

Ja det er på mange måter trist, men det er noe med hvordan vi henger sammen å gjøre tror jeg.
Jeg tror det hadde vært ganske kjedelig om kropp og visuelle greier ikke hadde hatt med seksualitet å gjøre.

Og så lenge sånt aktivt brukes for nettopp å få den typen oppmerksomhet følger de negative sidene med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 14:33   #119
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, jeg er ikke uenig, og skjønner jo at det er mangefasettert at det er blitt sånn.
Likevel synes jeg det er leit at vi skal være nødt å ta et ansvar for å ikke fremstå horete på grunnlag av hva av kroppen som synes.

Det går jo også på kontekst og hva slags klær det er snakk om. Ikke nødvendigvis mengden hud. Det er jo ulike signaler som sendes gjennom slik man fremstår, jeg tenker det er noe av grunnen til at vi velger ulike klær. Ellers kunne vi jo bare hatt passe mengde på oss. Bft skoleuniformdiskusjon. Du kan ikke komme i islender og palestinaskjerf uten at jeg tenker mitt heller. Eller tennissokker og for stor dress. Klær sier noe om hvem vi er og hva vi vil, og seksualitet er en del av den pakken som er mer fremtredende i festsammenheng enn ellers. Vil man fremstå veldig sexy vil noen koble horete inn i asdosiasjonsrekka si. Rød kjole, mye sminke, kort trangt skjørt og mye pupp øker sannsynligheten betraktelig. Mariebukse og lang bluse er sikkerstikk i motsatt retning. Hvor mye man skiller seg ut kommer an på kontekst, på min jobb ville sånn rød kjole som vist over gjort at man ble vanskelig å forholde seg til fordi man skilte seg ut med enorm margin. På mannens jobb innenfor såvidt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 15:46   #120
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Problemet er jo at det så godt som alltid er kvinners kropp som blir seksualisert. Reglene for kvinners antrekk strekker seg mye videre enn menns.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no