Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 21:33   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Det er flere år siden jeg hadde en førsteklassing så jeg har glemt mye. Jeg tror Storebror hadde hel dress i 1. klasse, men jeg husker ikke om det fungerte greit eller om vi burde ha valgt to-delt.

Hva er deres erfaringer?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:34   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Jenta hadde todelt i første, men da gåtur skulle velge på ny til andre klasse valgte hun hel dress. Det var mye mindre stress, kjapt å få på og av.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:35   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Hos oss hadde alle todelt, men det kan ha vært pga. vi ikke har snø annet enn kanskje et par dager i året?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:36   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Jeg ville gått for heldress, rett og slett for at man da er garantert at de kler seg godt nok Og det går mye kjappere å kle på seg også. Det var det største plusset barna her nevner. På skolen er det visst en greie å være kjapt ute, og da har de ikke villet ha tøy som tar lang tid å ta på. Da er det fort f.eks. buksen blir droppet eller at de velegr å sitte med buksen på inne...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:37   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Min har det så travelt at det blir heldress så lenge som mulig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 21:39   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Poden nektet hel dress, han brukte derfor todelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 23:27   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Jeg lurer på det samme.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 04:35   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Heldress så lenge som mulig

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 07:25   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Vi har kjøpt heldress, naboen som er andreklassing nå hadde det i første klasse.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:09   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Poden går i tredje klasse, men er over 1.40 høy. Jeg tror vi sliter med å finne stor nok heldress i år.
Men det hadde absolutt vært å foretrekke.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:38   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Jeg har to førsteklassinger, den ene får todelt, den andre får hel.

Førsteklassejenta får hel dress, hun ville helst ha det. På mange måter mest praktisk med hel dress, den er lettere og kjappere å få av og på, og man sikrer seg at ungen er varmt nok kledd over det hele. Det er også romsligere og mer behagelig med andre klær under. Jeg er veldig glad for at hun vil ha dress, for hun bruker fryktelig lang tid på å kle på seg.

Tvillingbroren får todelt fordi han absolutt ikke vil ha hel dress, og jeg ikke gidder å tvinge han. På slutten i barnehagen brukte han også helst en todelt som han hadde arvet, framfor sin nye heldress. Han er veldig kjapp til å kle på seg, og er uansett ferdig lenge før storesøstra og tvillingsøstra, selv om de har hel. Det har sine fordeler det også. Blant annet har man mulighet til å bare ha en av delene, f.eks bare jakke når man skal til og fra, eller bare en tur på butikken (har man dress må man gjerne ha en vinterjakke i tillegg), eller bare bukse over ullgenser på godværsdager på senvinteren. Også kan man ha en ekstra bukse å bytte til hvis man blir våt (for det er jo som regel bare buksa), og slipper å bytte en hel dress. Og i enkelte tilfeller skal de bare ta av seg på overkroppen (hvis de bare skal være inne en liten stund e.l.), og da må de som har dress gå med overdelen knyttet rundt livet i en stor klump. Var ganske ofte i barnehage, men kanskje ikke like aktuelt på skolen.

Eldstejenta hadde også hel dress i første, og foretrakk også dette da hun fikk valget i andreklasse, men nå, i tredje, vil hun ha todelt. Dressen fra i fjor passer nok også i år, så hun kan bruke den hvis hun har lyst.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-08-13 kl 08:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 08:45   #12
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Mine barn har foretrukket dress på skolen i 1.klasse. Her er vinteren kald og lang.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:21   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Vi har forresten også pleid å ha vinterjakke pluss vinterbukse som er fast hjemme (jakka er med til og fra da), så kan vi ha et reserveskift uten å ha en hel dress ekstra.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:32   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Spør barnet, ikke oss, det er mitt beste råd. På skolen her vi bor hadde så godt som alle heldress til og med 3. klasse, men vi har venner andre plasser hvor det ikke var tema engang, der skulle det være todelt, om ikke nektet barnet å bruke den. Så spør barnet hva det helst vil ha.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:47   #15
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Min mellomste ville ha heldress i fjor, fjerde klasse, men jeg fant ikke noe i riktig størrelse til han. Så det ble første året med todelt.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 17:58   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Spør barnet, ikke oss, det er mitt beste råd. På skolen her vi bor hadde så godt som alle heldress til og med 3. klasse, men vi har venner andre plasser hvor det ikke var tema engang, der skulle det være todelt, om ikke nektet barnet å bruke den. Så spør barnet hva det helst vil ha.

Det har jeg gjort. Først ville han ikke ha dress, men da han fikk greie på at en ett år eldre kamerat brukte dress i fjor ville han plutselig ha allikevel.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 18:28   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poden går i tredje klasse, men er over 1.40 høy. Jeg tror vi sliter med å finne stor nok heldress i år.
Men det hadde absolutt vært å foretrekke.

Største hadde også hel i den alderen og var høy. Ticket, Lego og NameIt har hatt i den størrelsen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:25   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Spør barnet, ikke oss, det er mitt beste råd. På skolen her vi bor hadde så godt som alle heldress til og med 3. klasse, men vi har venner andre plasser hvor det ikke var tema engang, der skulle det være todelt, om ikke nektet barnet å bruke den. Så spør barnet hva det helst vil ha.

Ikke alltid man får svar på slike spørsmål. Femåringen aner ikke hva han vil ha, og kunne strengt tatt ikke brydd seg mindre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:27   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Ikke alltid man får svar på slike spørsmål. Femåringen aner ikke hva han vil ha, og kunne strengt tatt ikke brydd seg mindre.

Slik var det med eldste mi også, da hun skulle begynne i første. Derfor valgte jeg selvsagt det som jeg selv syntes var mest praktisk, så da ble det heldress. Da hun begynte i andre spurte jeg henne, da sa hun at hun ville ha heldress. Men i år, i tredje, sa hun todelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:34   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hel dress eller to-delt til førsteklassing?

Ja, jeg tror jeg går for heldress. Kjøpte Isbjørn på halv pris, så da blir det den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no