Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av dyne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-10, 13:48   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vask av dyne?

Her kommer en innrømmelse: Jeg har aldri vasket en voksendyne.

Men det er det sikkert mange her inne som har gjort. Er det trygt å stappe den inn i vaskemaskinen hvis det såvidt er plass? Jeg har bare prøvd med barnedyner tidligere.

Ett av barna har tisset ut senga inkludert deilig tjukk dyne i kunstfiber fra Høie. Jeg må nesten vaske den, den var våt av tiss i dag morges. Heldigvis har jeg tørketrommel slik at den kan bli tørr rimelig raskt igjen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:51   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av dyne?

Det kommer vel an på hvor mye vaskemaskinen tåler?
Jeg har aldri vasket voksendyne jeg heller, mye fordi jeg har hatt dobbeltdyne og den er jeg ganske sikker på at tar knekken på maskinen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:52   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vask av dyne?

Jeg har putta voksendynene i maskina jeg En og en da selvfølgelig og det har da gått bra. Selv med den elendige maskina vi hadde før

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:53   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av dyne?

Hvor mange kg tar vaskemaskina di?
Kunstfiber blir vel ikke så tungt som dun?

Vi har vasket dyner i den forrige maskina vår, men den tok kvelden til slutt. Ikke umiddelbart etter dynevasken da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:53   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av dyne?

Jeg er ikke sikker på hvor mange kilo min maskin tar. Jeg aner jo heller ikke hvor mange kilo en dyne veier, verken i tørr eller våt tilstand?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:54   #6
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Vask av dyne?

Har alltid vasket dyner i maskina uten problem. Husk at du skal bruke 1/3 av vanlig mengde vaskemiddel...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:01   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av dyne?

Det er vel smart å bruke flytende vaskemiddel også?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:19   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av dyne?

Vasker dyner i maskinen, uten problem, bruker å ha noen tennisballer i tørketrommelen sammen med dyna.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:21   #9
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av dyne?

Kunstfiberdyner vasker jeg ofte i maskinen (fordi det er behov, ikke fordi jeg elsker å vaske dyner). Den tørker også fort selv uten tørketrommel. Min maskin tar seks kg, og det er rimelig fullt når jeg lukker igjen. Går helt strålende.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:25   #10
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av dyne?

Det går helt utmerket. Tips fra lat husmor: Vask med trekket på, så slår du to fluer i en smekk og slipper bale så mye.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:28   #11
Frøken V
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vask av dyne?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vasker dyner i maskinen, uten problem, bruker å ha noen tennisballer i tørketrommelen sammen med dyna.

Siterer denne

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no