Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

What to do-list

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 20:54   #21
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: What to do-list

Jeg trenger strengt talt ikke gjøre noe før jul, siden vi har det ganske så rent og ryddig til vanlig. Men har veldig lyst og male veggene her, de er blitt litt slitt. Får se hva det blir tid til, har tidlig juleferie i år og ingen eksamner.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:16   #22
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: What to do-list

Har lyst til å bake. Og lage konfekt (både til å ha selv og gi bort i gave).
Rundvasking diver jeg ikke med. Tar det jevnt året rundt.
Men det viktigste er å få sett julefilmene. The Holiday og Love Actually. Blir ikke jul uten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:01   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What to do-list

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

The Holiday og Love Actually. Blir ikke jul uten.

Åh, takk for at du minnet meg på filmene! Jeg må huske å ta fram alle julefilmer. Har lovet ungene (6 og 9) Home Alone i år. Håper de liker den.
Mannen min er ikke så interessert i å se klissete eller "morsomme" julefilmer med meg, dessverre. Så jeg må nok se dem alene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:28   #24
guddis
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 22
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: What to do-list

Eg driv og kaster skrot for tida.. Og då meiner eg skrot! Lider litt av kaste-angst, men no prøver eg å ta tak i det. Anar jo ikkje kva eg har eller kor eg har det. Dette held eg vel fram med til huset er gjennomgått

Har planar om å vaske ned begge bada, og alle tre soveromma. Men om det vert før eller etter jul, det gjenstår å sjå Baking og julepynt laging med ungane skal det vertfall bli mykje av!!

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:32   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What to do-list

Vi skal ha huset fullt 2.søndag i advent, så det må ryddes og vaskes til det. Og det får holde ut julen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:09   #26
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: What to do-list

Nja, jeg vasker jeg da. Jeg vasker jo hele året og det er aldri skikkelig møkkete her, men det må liksom vaskes litt før jul, det hører med for min del, så jeg har mine faste greier som står på julevaskelista og alltid tas på denne tiden.

Vasker og rydder i alle kommoder og alle klesskap.
Alle møbler vaskes.
Dører og dørkarmer.
Kjøkkenet vaskes alltid ned i august/september så til jul vasker jeg kun innredningen utvendig.
Badet vaskes med vegger og tak.
Alle boder ryddes og det vi ikke trenger kjøres til Delta eller Frelsesarmeen.
Vinduer pusses.
Og avslutter med en skikkelig husvask.

Denne lista er lik hvert år, jeg sparer liksom dette til lista for jeg er som sagt nødt til å vaske og rydde litt for å få igang juleformen.

Alt dette gjøres ferdig til 1. advent. Fra 1. desember er det jul for meg, da er det bare kos og juleforberedelser hver eneste dag frem til julaften.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no