Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 09:07   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Jeg har en Kenwoodmaskin hvor det fulgte med kjøttkvern. Den har aldri blitt brukt. I går lette vi overalt etter lammedeig, uten hell, så jeg kjøpte lammebog med tanke på å kverne kjøttdeigen selv.

Når jeg så pakket ut kjøttkvernen, finnes 3 forskjellige hullskiver.

Hvilke av disse 3 hullskivene skal jeg bruke, i bruksanvisningen står det at alle 3 kan brukes til rått kjøtt.

Skal lage moussaka etter følgende oppskrift: http://www.aperitif.no/index.db2?dos...k=ja&pollisten=

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:33   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Jeg aner ikke, jeg er bare imponert over mbisjonsnivået.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:52   #3
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Jeg ville brukt det middels/grove platen . vi brukte den grove i fjor til å lage elgkarbonadedeig .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:08   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Jeg kikket nøyere på skivene og det føles riktig å bruke middels ja, takk for svar.

Chanett: Jaja, det blir nok med denne ene gangen skal du se.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 15:59   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Et tips er og bruke den groveste først og så se på deigen om du skal ta en runde til med medium/liten.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 16:43   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Juste: Hvordan kan jeg "se" det, jeg er uerfaren. Det fungerte finfint med den mellomste hullskiven.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:12   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kverne lammebog til kjøttdeig av lam, hvilken hullskive?

Det kommer litt an på hva du skal bruke det til og kjøttet du bruker. Det er som regel lettere og kverne på de største hullene, og til noe er det jo fint med grov deig (pølser, hamburgere e.l.), mens andre ting krever finere deig (medisterboller o.l).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no