Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Avsporing] Kjøttdeig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 09:16   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

[Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjøttdeig og skummet melk er blitt problemvarer. Fordi det selges mindre av det enn fileter og smør/fløte i forhold til innhold pr enhet. Det sier jo en hel del om hvor vi er kommet.

Det er nytt for meg at kjøttdeig er "problemvare". Jeg har alltid trodd at kjøttdeig er noe det spises mye av, for mye i følge de som mener vi må spise magert for spise sunt. Selv er jeg veldig glad i kjøttdeig, vi spiser det en eller flere ganger i uka. Jeg velger kjøttdeig kvernet i vår nærbutikk, den er uten tilsetninger. I mitt eget hode er det sunn mat, kjøtt med naturlig innhold av fett og kanskje kjøtt som ellers ville vært for seigt eller upresentabelt til å selge som fine hele stykker. Jeg er dessuten ikke glad i kjøtt med synlige fettrender, sener, hinner, men jeg synes fordelt fett gir en bedre smak i kjøttet og foretrekker faktisk kjøttdeig fremfor indrefilet og lignende.

Hvilke holderpunkter finnes for å si at kjøttdeig er godt eller dårlig som næringsmiddel?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:20   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hvilke holderpunkter finnes for å si at kjøttdeig er godt eller dårlig som næringsmiddel?

Jeg tror det er ganske vide grenser for hva du kan kalle kjøttdeig, slik at det "kjøttdeig" rent ernæringsmessig ikke er en entydig ting?

(Er spent på om jeg lærer mer i denne tråden)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:23   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Jeg spiser gjerne kjøttdeig, men det er mye dårlig kjøttdeig der ute. Dermed unngår jeg en del produsenter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:25   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Hvorfor er skummet melk en problemvare? Jeg foretrekker skummet melk

Kjøttdeig har vel litt frynsete rykte både pga høy fettprosent og pga det kan være litt ymse kjøttkvalitet i den? Karbonadedeig anbefales jo feks foran kjøttdeig pga lavere fettprosent.

Vi bruker sjelden den vanlige kjøttdeigen. Som regel velger vi kjøttdeig av kylling eller svin, eller karbonadedeig. Vi begrenser bruken av kjøttdeig, maks en gang i uka. Det er jo ikke anbefalt å spise farseprodukter, kun rent kjøtt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:27   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg spiser gjerne kjøttdeig, men det er mye dårlig kjøttdeig der ute. Dermed unngår jeg en del produsenter.

Det tror jeg nok du har rett i, ja. Jeg velger kjøttdeigen fra kjøttavdelingen i nærbutikken, som sagt. Jeg har snakket med dem om hva den inneholder, og det var ingenting der som skremte meg. Avskjær fra kjøttstykker som skulle se finere ut, i all hovedsak.

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hvorfor er skummet melk en problemvare? Jeg foretrekker skummet melk

Kjøttdeig har vel litt frynsete rykte både pga høy fettprosent og pga det kan være litt ymse kjøttkvalitet i den? Karbonadedeig anbefales jo feks foran kjøttdeig pga lavere fettprosent.

Vi bruker sjelden den vanlige kjøttdeigen. Som regel velger vi kjøttdeig av kylling eller svin, eller karbonadedeig.

For oss som foretrekker mat som heller mot moderat- eller lavkarbo er ikke nødvendigvis lav fettprosent et mål, men jeg tror som du sier at mye av den negative holdningen (jeg tror) folk har til kjøttdeig handler om dette. Det er godt mulig jeg tar feil.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:29   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi kjøper biffdeig kvernet i butikk. Men vi kan finne på å kjøpe vanlig kjøttdeig også av og til.

Kjøttdeig av kylling bruker jeg absolutt ikke, det er jo MUK.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:30   #7
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hvorfor er skummet melk en problemvare? Jeg foretrekker skummet melk

Jeg har ikke lest den opprinnelige diskusjonen, men jeg har fått med meg at Tine ønsker seg melk med mer fett for å dekke behovet til smørproduksjon. Så såvidt jeg skjønner, må problemet være at det drikkes for lite fettfattig (altså skummet) melk. Så drikk i vei, du.

Det Floksa mener, er kanskje at det selges for lite av "restene" etter indrefilet og fløte - altså av kjøttdeig og skummet melk.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:30   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi spiser lite farsemat, men jeg bruker karbonadedeig til tacos/wraps. Blir likevel ikke mer enn 4-5 ganger i året. Foretrekker reint kjøtt med minst mulig fett, men kan gjerne kompensere med vegetabilsk fett som olivenolje, sesamolje, gresskarolje m.m. alt etter hva jeg lager. Det vis spiser mest av er kyllingfilet, svinefilet og noe oksemørbrad. I tillegg til fisk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:31   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi kjøper biffdeig kvernet i butikk. Men vi kan finne på å kjøpe vanlig kjøttdeig også av og til.

Kjøttdeig av kylling bruker jeg absolutt ikke, det er jo MUK.

Samtidig så er jo MUK god utnyttelse av kjøttet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:34   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Samtidig så er jo MUK god utnyttelse av kjøttet.

Ja, det er det. Men kan man kalle det mat? Det kan jo også bli en frisk debatt. :væsågod:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:37   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er det. Men kan man kalle det mat? Det kan jo også bli en frisk debatt. :væsågod:

Åh, ta den et annet sted da. Og så vidt jeg husker hadde vi en ganske nylig, skal sjekke. Vil gjerne at denne tråden skal handle om (storfe-)kjøttdeig, jeg.

Edit: Her er MUK-tråden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:38   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Ja, jeg har ikke tenkt å starte noen debatt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:38   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Kjøttdeig av kylling smaker høgg.

Men sånn ellers kommer det jo helt an på hva slags kjøtt som er brukt. Er det mest rester av brusk og fett er det selvfølgelig mindre sunt enn hvis det har mye rent kjøtt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:44   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi spiser kjøttdeig ukentlig, så vi bidrar til å holde forbruket oppe da. Bortsett fra at vi i 95% av tilfellene bruker svinekjøttdeig, forresten.

Men vi kjøper alle sorter melk da. Ungene gir jeg H-melk (undervektige småtroll som trenger det fettet tenker jeg), selv drikker jeg lett eller ekstra lett (for d-vitaminene dersom jeg velger den grønne) og mannen drikker skummet, men det er bare til pannekaker og potetball, så det kjøper vi ikke akkurat hver måned.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:47   #15
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Det er vel forsåvidt strenge krav til hva man kan kalle kjøttdeig med tanke på innhold, så jeg er ikke veldig skeptisk og eneste grunnen til at jeg velger bort kjøttdeig for tiden er fettinnholdet. Familiedeiger og andre typer blandingsprodukter er jeg langt mer skeptisk til. Det er ikke samme krav til innhold i de.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:56   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi kjøper aldri kjøttdeig eller karbonadedeig av noe slag vi. :bidrar lite:

Vi bruker kun hjemmelaget "kjøttdeig" av elgkjøtt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:57   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi spiser sjelden kjøttdeig, og jeg kjøper karbonadedeig de gangene det er aktuelt. Men det har ikke så mye med kjøttdeigen å gjøre, men at jeg prøver å lage stadig mer fiske/vegetarmiddager. Vi spiser i grunn veldig lite storfekjøtt også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 10:05   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Vi spiser kjøttdeigbasert mat mellom 4 og 5 dager i uka tenker jeg.
Mye fordi vi tar hele dyr (men partert og delt opp i steker/fileter og kjøddeig)
i retur fra slakteriet og må derfor spise opp alt sammen før vi bestiller nytt.

At kjøttdeig skal være usundt synes jeg er rart.
Det skal være ganske strenge regler for hva som skal oppi. Og det er kun tilsatt salt og vann.

Sitat:

Kjøttdeig er den vanligste formen for kvernet kjøtt. Kjøttdeig skal kun fremstilles av storfekjøtt og fett av storfe. Kjøttdeig har normalt 14 % fett. Kjøttdeig er selvskrevet til kjøttkaker og hamburgere.
Når kjøttdeigen hakkes tilsettes isvann for å kjøle den ned. For at deigen skal bli lettere å spe til kjøttkaker og liknende, tilsettes inntil 1% salt. Kjøttdeig selges både med og uten vann og salt

Og karbonade deig

Sitat:

Karbonadedeig skal være fremstilt av storfekjøtt renskåret for synlig fett og sener. Maksimalt 6 % fett.
Karbonadedeig er egnet til de fleste sorter kjøttdeigretter hvor man ønsker mindre fett. Men til kjøttkaker er karbonadedeig i magreste laget.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 10:06   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi spiser sjelden kjøttdeig, og jeg kjøper karbonadedeig de gangene det er aktuelt. Men det har ikke så mye med kjøttdeigen å gjøre, men at jeg prøver å lage stadig mer fiske/vegetarmiddager. Vi spiser i grunn veldig lite storfekjøtt også.

Same her. Eg prøver å begrense bruken av rødt kjøtt generelt, fordi eg meiner det er etiske grunner til å la vere å spise for mykje av det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 10:07   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Kjøttdeig

Det er vel ikke usunt, men fem dager i uka synes jeg er usunt. Det blir mye rødt kjøtt og lite fisk, da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no