Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er din favorittjulekake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-17, 22:03   #61
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er din favorittjulekake?

Havreflarn og strull er digg! Vi lager ikke det, så det får jeg kun år om annet hos andre. Av dem vi lager selv er cookies med sjokolade og nøtter en favoritt! I år også glutenfrie, blandet en pose mandelmel med Toro fin kakemiks, ble utrolig gode!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 22:12   #62
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittjulekake?

Blir ikke jul uten tyske skiver. Ellers er sandkaker blant favorittene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 23:08   #63
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittjulekake?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Serinakaker er godt. Havreflarn, punsjeboller, kokosmakroner er enkelt. Sarah Bernhard er kjempegodt.

Problemet her er at kjempegode julekaker aldri HOLDER SEG!

Holder seg som i blir spist opp før julaften?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 08:51   #64
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.414
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittjulekake?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Man får vel i og for seg kjøpt mandelmel, men det er himla dyrt. Det var det i og for seg på kontinentet, også. Her ligger det vel i alternativhylla på Meny. Fikk ny oppmerksomhet da alle plutselig skulle lage makroner.

Men lurer på om det for mandler til marsipan egentlig er bedre at de er nymalt, ifht fukt og den slags Litt som at kaffebønner er bedre nymalt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan man da. Jeg har kjøpt det flere ganger. De har på Meny, blant annet.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De har da malte mandler i de fleste matbutikker av litt størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Som de over sier, man får dette i de aller fleste butikkeri Norge nå, men jeg synes det er for finmalt. Til kransekake er det kun mandler malt på manuell kvern som duger, synes jeg.

Selvsagt kan det være at jeg tar feil, men så vidt jeg har sett, er det man får kjøpt i Norge mandelMEL eller veldig finmalte skrelte mandler. I andre land får man kjøpt mandler som er malt akkurat slik de ville blitt når man maler selv med "skall" (altså det brune er ikke borte). Correct me if I`m wrong.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:35   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittjulekake?

Nå ligger det deig til fingerkremkjeks (med det forhatte hjortetakksaltet i seg ) og til peanøttkjeks i kjøleskapet, skal bakes i kveld. Så blir det nok pepperkaker, også ser jeg om det blir de englekakene og kanskje sirupssnipper. Da har jeg virkelig uppet julekakebake-gamet mitt, ass!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no