Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøtt som har vært frosset...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 20:46   #1
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøtt som har vært frosset...

Jeg har 1,5 kg nydelig lammekjøtt (rått) som skulle ha vært brukt i en deilig gryte i morgen. Kjøttet har vært frosset, men er nå tint.På grunn av syke barn må jeg avlyse middagen.

Må jeg gjennomsteke kjøttet før jeg fryser det igjen, eller kan jeg bare brune det?

Hva med bena som jeg hadde tenkt å la surre med gryten?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:19   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøtt som har vært frosset...

Denne skulle vært besvart for leeenge siden. Hva gjorde du?

Hvis det fremdeles var en aktuell problemstilling: Bena koker du kraft på sammen med løk, gulrot, sellerirot, litt appelsinskall (øko) og sitronskall, pepper, hvitløk og laurbærblad. Kok opp, skum av og la syde i et par timer. Sil og frys ned.

Kjøttet steker du opp sammen med sjalottløk, hvitløk, salt og pepper. Frys ned.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:28   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøtt som har vært frosset...

Valgte en litt enklere variant da jeg ikke besitter de samme kokkegenene som deg

Har planlagt kjøttet til en spesiell rett. En deilig arabisk gryte med yoghurt basert saus og masse spennende krydder. Ville derfor ha kjøttet så "rent" som mulig.

Jeg brunet kjøttet og frøs det ned. Brunet også bena, og surret (det heter vel kanskje kokte kraft på) i litt vann til slutt. Tok vekk "grumset" og frøs hele sulamitten.

Jeg har lært hjemme et kjøtt som har vært frossent og tint opp skal varmebehandles før det fryses igjen. Men hva er egentlig rett?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:30   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøtt som har vært frosset...

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.


Jeg har lært hjemme et kjøtt som har vært frossent og tint opp skal varmebehandles før det fryses igjen. Men hva er egentlig rett?

Jeg mener også det. :ikke faglært, kanskje på tynn grunn?:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:34   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøtt som har vært frosset...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg mener også det. :ikke faglært, kanskje på tynn grunn?:

Samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:36   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøtt som har vært frosset...

Jeg har også hørt det, men det er jo godt å høre at flere sier det samme!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no