Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nå har jeg det svart på hvitt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 21:18   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg det svart på hvitt

Mine unger blir ofte kresne på ting de egentlig liker g vil ikke spise det. I går laget vi ei liste for hvert barn med grønnsakene de liker også ble vi enige om at i gryter eller former skal vi kun bruke grønnsaker alle tre liker. Når vi har i plukkskåler skal vi bruke flere ulike typer og gjerne nye ting.

I dag spiste de fiskeform med brokkoli og gulrot uten en lyd. De hadde jo vært med å bestemme. Kanskje det kan bli mer blandet mat i fremtida. *håpefull*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:18   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Det var lurt!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:19   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Kjempelurt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:27   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Jeg må si at jeg følte meg ganske så genial da jeg fant på dette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:29   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Smart!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:38   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

En venn av meg lagde sånn liste:

Ting veslemor liker
Det endte med at jenta gikk og strøk ut etter hvert."Nei, nå liker jeg ikke dette heller."

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:40   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Jasså, du prøver altså å briefe med din fullkommenhet overalt i dag?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:40   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jasså, du prøver altså å briefe med din fullkommenhet overalt i dag?

Briefe?

Det bare ligger for meg, SureSitron. Innse det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:43   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Det er jo en god ide.

Vi har ikke noe problem med grønnsaker, men lillesøster er plutselig blitt vegetarianer. Hun starter nå alle middager med å spørre "hvilket dyr spiser vi i dag?" og hvis det er kjøtt i maten så erklærer hun bestemt "jeg spiser ikke det dyret!". Noen ganger har vi fått henne til å smake litt (og da liker hun det). Men like ofte blir det grønnsaker på den lille vegetarianeren.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:45   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

En venn av meg lagde sånn liste:

Ting veslemor liker


Det endte med at jenta gikk og strøk ut etter hvert."Nei, nå liker jeg ikke dette heller."

Jeg oppbevarer selvsagt listene på hemmelig sted og drar dem kun frem ved behov. *safer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:56   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Høres lurt ut Har ikke så store problemer med grønsaker, men alt det andre. Prinsen spiser stort sett tilbehøret til maten og ikke kjøtt/fisk/kylling. Kanskje vi skal skrive ned hva han liker i samarbeid med han og bare lage det en periode og utvide etterhvert

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:58   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Høres lurt ut. Har en søster som sikkert blir glad for det rådet .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:34   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

En av flere tråder her inne som gjør at jeg plutselig ikke har det så travelt med å få flere barn sånn helt med det første.

Men jeg husker også at det fantes ei sånn liste i kjøkkenskapet vårt:
Storesøster hadde ei uendelig rekke med ting hun likte.
Tink: farmors kjøttkaker (ikke kjøpte eller stemors hjemmelagede)
kjøttdeig og ris (bestående av stekt kjøttdeig og kokt ris, kanskje ketsjup)
kanten på pizzaen
firkantpizza
kjøttdeig og spaghetti (se: kjøttdeig og ris)
fiskeboller
tomatsuppe
småtorsk fra hytta
pannekaker

(det går rykter om at jeg har spist rød småtorsk )



Det er vel lov å håpe at mine barn liker mer variert mat?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:39   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Lurt, Brglijot! 1-0 til deg enn så lenge.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:32   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

)



Det er vel lov å håpe at mine barn liker mer variert mat?

Mine unger liker veldig variert mat når det passer dem. Nå har jeg minst ti grønnsaker på hver av dem og de liker ulike typer kjøtt og fisk, pasta, ris, poteter, nudler etc. Det er bare det at viljen spiller dem et puss fra tid til annen. Nå har de fortalt meg hva de liker, så nå kan de bare drømme om å ikke like noe de liker. *bygger luftslott*

Jeg husker at min søster levde på poteter og brun saus i flere år. Hun har heldigvis fått et større spekter av mat hun likere nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 15:35   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå har jeg det svart på hvitt

Min sönn er veldig lite glad i grönnsaker, med noen hederlige unntak. Dette gjelder hvis grönnsakene er hele og synes, dvs. han liker smaken. Han elsker spaghetti. Jeg har begynt med aa lage grönnsakssauser naar vi har spaghetti. Det glir ned.

Ellers lurt med saann liste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no